Tips route door eiffel

Prikkie

MF veteraan
24 okt 2001
2.637
37
Ik ga met een maat van mij naar zwitserland. De aanlooproute loopt via aken door de eiffel naar saarbrucken en strasbourg. Daarna gaan we door richting basel. Hebben jullie nog tips hoe je de mooiste route door de eiffel moet afleggen? Of welke wegen of plaatsen ik zeker moet aandoen. Het mag een dag rit worden van zo'n 5 a 600 km vanaf maastricht. Met wat namen van plaatsen en wegnummers zet ik met jullie hulp wel een route uit. Ik ben nog nooit door de eiffel gekomen. Kunnen we misschien ooit deze ook nog eens over doen in groeps verband of voor een mooie doorreis zoals ik nu ga doen. Alvast bedankt voor eventuele tips.
 
OK ff kort...

Aken A3 afslag 2 richting Monshau
B258 blijven volgen: Schleiden - Blankenheim tot vlak voor Nürburgring
Rechtsaf B257, overgaand in B259 richting Cochem
Daalt af in Moezeldal, dan B49 volgen (stroomopwaarts)
Voorbij Alf Moezel oversteken, B421 (richting Kirchberg)
B421 blijven volgen tot je uitkomt op de B41. Rechtsaf richting Idar-Oberstein.
Voorbij Kirn B270 rijden richting Kaiserslautern.
Je kunt hier weer de Autobahn op. Kan ook door Kaiserslautern heenrijden:
Richting Bad Dürkheim of Neustadt (B37)
Na een paar km bij Hochspeyer B48 pakken.
Deze volgen door de Pfalz, komt uit op de B10, hier richting Landau
Bij Landau kan je de autobahn weer op richting Karlsruhe

Van Aken tot Landau ongeveer 370 km, geheel over binnenwegen.

Wij gaan vanaf zaterdag (deels, komen uit een andere richting vanwege binnendoor rijden) dezelfde route rijden (lekker inrijden, toch een beetje snel richting zuiden). Vanaf Landau ff wat autobahn, waarna het Zwarte Woud alweer begint :9
 
Kijk, aan jullie heb ik wat! Meer tips zijn altijd welkom. Dnk, dank , dank :} :} :} :}
P.s. mijn maat( SP1) en ik ( miele)zijn stevige doorrijders.
 
OK ff kort...

Aken A3 afslag 2 richting Monshau
B258 blijven volgen: Schleiden - Blankenheim tot vlak voor Nürburgring
Rechtsaf B257, overgaand in B259 richting Cochem
Daalt af in Moezeldal, dan B49 volgen (stroomopwaarts)
Voorbij Alf Moezel oversteken, B421 (richting Kirchberg)
B421 blijven volgen tot je uitkomt op de B41. Rechtsaf richting Idar-Oberstein.
Voorbij Kirn B270 rijden richting Kaiserslautern.
Je kunt hier weer de Autobahn op. Kan ook door Kaiserslautern heenrijden:
Richting Bad Dürkheim of Neustadt (B37)
Na een paar km bij Hochspeyer B48 pakken.
Deze volgen door de Pfalz, komt uit op de B10, hier richting Landau
Bij Landau kan je de autobahn weer op richting Karlsruhe

Van Aken tot Landau ongeveer 370 km, geheel over binnenwegen.

Wij gaan vanaf zaterdag (deels, komen uit een andere richting vanwege binnendoor rijden) dezelfde route rijden (lekker inrijden, toch een beetje snel richting zuiden). Vanaf Landau ff wat autobahn, waarna het Zwarte Woud alweer begint :9

Ook namens mij bedankt! :} :}
 
Wij gaan ook met de motor op vakantie en rijden ook via de Eiffel naar het Zwarte Woud en dan door naar Zwitserland. Alles zoveel mogelijk via binnenwegen. We hebben er verschrikkelijk veel zin in en FC: we nemen je routebeschrijving mee, bedankt!! :}


CAT
 
Ik heb route aan het eind beetje aangepast. Vanaf landau ook nog binnendoor richting strasbourg. Verder geweldige route. Ik heb kaarten van duitsland bij anwb gekocht. Schaal 1: 200.000 Staan de mooiste routes ook nog extra aangegeven. Nog bedankt voor het super advies. Verslag volgt na de vakantie. :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} *D *D *D *D *D *D *D *D *D
 
IK ga kijken of ik deze4 pagina kan uitprinten en anders schrijf ik de route wel even op papier over. Bedankt in elk geval voor de route :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan