Tips/routes gezocht omg. Belgische Ardennen

Teemong

Die hard MF'er
2 apr 2020
564
1.201
Brabant
Hi all,

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik op zoek naar wat leuke routes/bestemmingen rond de Belgische Ardennen (of iets anders in de buurt van Brabant met mooie wegen en dorpjes). Het plan was aanvankelijk om met Pinksterweekend richting Zwarte Woud/Eifel te gaan maar gezien de te verwachten drukte zien we toch maar af van dat plan.

We rijden in een groep van 5-6 man met een combinatie van racers, allroads en nakeds.

Tips zijn welkom!
 
Zoiets... lekker lang dagje wel wat ik ieder jaar wel een keer of 2 ga rijden vanuit Oosterhout. Heen en terug effe anderhalf uur snelweg maar de rest van de weg heerlijk sturen.

20230329053545-25206-map.jpg


GPX viewer
 

Bijlagen

  • Dagje Ardennen.gpx
    959,4 KB · Weergaven: 67
Mooie route , neem deze ook mee .
Altijd wel een camping of iets in de buurt van de route voor een overnachting.
 
827km 😳 Dat is wel een hele ruige dagrit! Hoe ziet zo'n dag er qua planning uit @David_ZZR?
Met 1,5uur snelweg op de heen- en terugweg kom ik aan +/- 300km. Dan blijft er nog zo'n 500km over om over lokale wegen te rijden. Dat lijkt me flink aanpoten!
 
Wil je een dagje of met een overnachting erbij? Met een overnachting kun je een mooi plekje in Luxemburg zoeken. Als je voor één dag gaat, lekker een flink stuk snelweg en dan diep in de Ardennen gaan sturen. Eigenlijk is alles mooi om te rijden. Vorig jaar werd ik nog enorm verrast met prachtige stuurwegen rondom Chimay, die ik op de kaart niet zo 1, 2, 3 had gevonden. Nadeel is dat je ook verrast kunt worden door belabberd asfalt, hoewel dat ook wel stukken beter is geworden de afgelopen jaren.
 
827km 😳 Dat is wel een hele ruige dagrit! Hoe ziet zo'n dag er qua planning uit @David_ZZR?
Met 1,5uur snelweg op de heen- en terugweg kom ik aan +/- 300km. Dan blijft er nog zo'n 500km over om over lokale wegen te rijden. Dat lijkt me flink aanpoten!
Met mijn normale gemiddelde snelheid zou ik daar een uurtje of 10 over doen. en dan nog 3 uur snelweg? Mij teveel van het goede.
Maar gelukkig woon in in Limburg, dus de Ardennen en de Eifel zijn dichtbij en het Sauerland is ook niet echt ver :]
 
  • Eens
Waarderingen: dgr
Wil je een dagje of met een overnachting erbij? Met een overnachting kun je een mooi plekje in Luxemburg zoeken. Als je voor één dag gaat, lekker een flink stuk snelweg en dan diep in de Ardennen gaan sturen. Eigenlijk is alles mooi om te rijden. Vorig jaar werd ik nog enorm verrast met prachtige stuurwegen rondom Chimay, die ik op de kaart niet zo 1, 2, 3 had gevonden. Nadeel is dat je ook verrast kunt worden door belabberd asfalt, hoewel dat ook wel stukken beter is geworden de afgelopen jaren.

Inderdaad met 1 of 2 overnachtingen. Grote kans dat we richting Clervaux gaan. Zal Chimay ook meenemen in de planning, thanks!
 
Ik rij zelf vaak juist 'vanaf rechts' (van noord-nederland via de A31 in DLD) en overnacht dan vaak in Givet, Frankrijk. Ook een leuk plaatsje met een aantal prima hotels. Als je twee overnachtingen overweegt zou ik zeker Luxemburg (land) meenemen in de route.
 
Terug
Bovenaan Onderaan