tips routes in nederland

MCA

Rookie
1 dec 2019
16
4
vroeger zijn we verschilleznde malen op vakantie geweest naar vooral zeeland, om te fietsen en te surfen, sinds de kinderen uit huis zijn ben ik beginnen motorrijden.
na 4 jaar vakantie met de elektrische fiets en motor in duitsland, eifel, zwarte woud en hochsauerland wil mijn vrouw dit jaar vakantie wederom nemen in nederland langs de kust
kan iemand mij tips bezorgen welke streek de mooiste routes bezit
 
Zeeuws Vlaanderen is leuk rijden, alleen.. dat heb je echt in een dag wel gezien.
Als je jezelf meerdere dagen wilt bezig houden zou ik meer de hele Noordzee kust aanhouden.
( als local, als ik even een rondje wil sporten, ben dan met 2 uurtjes + weer thuis )
Ben van van de havens van Kallo geweest tot Aardenburg .

Neem aan dat er in Limburg ook nog wel een paar route's te rijden zijn.
 
vroeger zijn we verschilleznde malen op vakantie geweest naar vooral zeeland, om te fietsen en te surfen, sinds de kinderen uit huis zijn ben ik beginnen motorrijden.
na 4 jaar vakantie met de elektrische fiets en motor in duitsland, eifel, zwarte woud en hochsauerland wil mijn vrouw dit jaar vakantie wederom nemen in nederland langs de kust
kan iemand mij tips bezorgen welke streek de mooiste routes bezit
Zelf vind ik de veluwe achterhoek twente en drenthe erg mooi rijden. Als je is op de site van MRA kijkt dan zie je genoeg mooie routes in nederland die gedeeld worden door andere rijders. En op o.a gpstrack staan ook veel routes. Ik pas ze dan aan in my drive of mra zodat het startpunt voor mij het gunstigste is.
 
Hier de link van de motorclub waar ik lid van ben. De uitzetters hebben fraaie routes gemaakt en daar hoort ook een kleine beschrijving bij, voorselectie is gemakkelijker voor je mbt streek Twente en grensgebieden zoals Münsterland/Achterhoek.


 
Zelf vind ik de veluwe achterhoek twente en drenthe erg mooi rijden. Als je is op de site van MRA kijkt dan zie je genoeg mooie routes in nederland die gedeeld worden door andere rijders. En op o.a gpstrack staan ook veel routes. Ik pas ze dan aan in my drive of mra zodat het startpunt voor mij het gunstigste is.
@Sjon-71 Heb je links naar deze twee sites?
 
Myrouteapp.com en GPS tracks.nl.
Bij myrouteapp even een gratis account aanmaken.
 
dank voor de vele tips , ik zoek dit uit
goede eindejaarsfeesten en voorzichtig op de weg
 
Nog even dit... als je routes download/importeerd kijk ze dan altijd even heel goed na en bewerk ze. Er zitten heel vaak wat kleine foutjes in wat voor een hoop irritatie kan zorgen tijdens het rijden. Dus altijd even secuur nalopen in het programma van je navigatie dan weet je voor 95% zeker dat je ritje vlekkenloos verloopt.
 
Ik zou zeggen; steek geen moeite in routes nalopen en onderweg gewoon van afwijken mocht dat nodig zijn en daarop een gegeven moment de oude route weer oppikken.
 
Ik zou zeggen; steek geen moeite in routes nalopen en onderweg gewoon van afwijken mocht dat nodig zijn en daarop een gegeven moment de oude route weer oppikken.
Als ik solo een vooraf gemaakte route narij maak ik me idd ook nooit zo druk over foutjes e.d. Dan maar niet 100% narijden. Dat relaxte geeft veel meer plezier dan per sé dat ene weggetje rijden.
 
Ja. Wat ook wel helpt is als het bord Nxx naar links wijst rechtsaf te gaan. Iig niet de N-weg op
 
De meeste die de route delen kennen de omgeving vaak erg goed en sturen je over de leukste wegen en bezienswaardigheden. Dat kun je als je er niet bekend bent nooit zelf zo goed vinden. De Tom heeft mij afgelopen jaren al veel moois laten zien. Wat ik anders nooit gevonden/gezien had. Mijn oriëntatie in een andere provincie is toch al slecht dus focus ik me op de route.. Maar hè ieder z'n eigen ding :t
 
Dan moet je het eigenlijk zonder gps doen. Zo ben ik tot nu toe op de leukste plekken gekomen.
Kan, maar ik ben mbv de navi op leuke stuurwegen geweest die anders niet zelf gevonden zou hebben. Zo’n apparaat is gewoon lekker makkelijk als je het even niet weet of...nu naar huis en gelijk de snelste ofzo.
 
Kaarten heb ik nog steeds, echter ik ben met de tijd meegegaan en nu staan op een SD-kaart.
 
Wat ook wel eens leuk is, is navigeren naar een bestemming naar keuze en dan in je navigatie opties alles vermijden aanzetten. Dus geen snelwegen, tolwegen, pontjes, etc. Heb hierdoor ook al veel leuke binnendoor routes gevonden waar ik anders nooit zou komen.
Voordeel, je weet waar je gaat eindigen, en als je het beu bent kan je ook altijd snel weer terug.
 
Voor mijn werk doe ik wel een s van A naar B met de "kortste weg"... Geloof me, dat is echt de langste weg
 
Terug
Bovenaan Onderaan