Tips rugbeschermer

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
5.066
514
breskens
Ik wil mezelf trakteren op een nieuwe rugbeschermer. M'n oude is inmiddels 13 jaar oud en de elastieken zijn wat uitgelubberd, is ook een vrij eenvoudige die vast niet aan de moderne standaarden voldoet. Nu het tempo steeds hoger wordt, liever toch maar investeren in één die aan CE level 2 voldoet. Iemand nog tips? Zit te kijken naar een A'stars Nucleon KR-1
6504515_013_NUCLEON-KR1_SmokeBlackRed_ml.jpg


of een Forcefield L2K Evo Dynamic.

URL]
Forcefield-Backprotector-Pr-1.jpg


Zag dat A'stars ook een KR-3 heeft, maar denk dat daar zoveel spul aan zit, dat het allemaal krap wordt in het pak.
6504718_013_NUCLEON_KR-3_protector.jpg
Iemand nog tips? En welke maat zou ik nodig hebben, ben 1.86?
 
ik had de KR-1 samen met de borst protector die je er aan kan bevestigen.
Dit beviel mij erg goed, hoewel de rits snel kapot ging maar deze heb ik vervangen en dit was toen prima.

Ik ben 1.85 en had maat M deze wel gepast in m`n pak.
 
ik had de KR-1 samen met de borst protector die je er aan kan bevestigen.
Dit beviel mij erg goed, hoewel de rits snel kapot ging maar deze heb ik vervangen en dit was toen prima.

Ik ben 1.85 en had maat M deze wel gepast in m`n pak.
Ik kan hier helaas nergens passen (en kopen) in de buurt, maar heb al een webwinkel waar ik 2 maten kan bestellen en 1 gratis kan retourneren. Maar dan zou ik waarschijnlijk M en L moeten bestellen, XL zal dan te groot zijn.
 
Afgelopen zomer diverse protectors gepast en mee gereden. De motorzaak zit gelukkig op 10 km dus kon ze proberen en ruilen was geen probleem. Uiteindelijk op de Dainese pro speed uitgekomen. Zit comfortabel, niet zo dik als sommige anderen en ventileert ook vrij goed.
De schouderbandjes kunnen eraf, ik gebruik die ook niet. Protector blijft zonder goed op zijn plek onder de overall.
Zo'n ding moet gewoon lekker zitten anders gaat het irriteren en dat leid af.......niet veilig dus.
 

Bijlagen

  • pro-speed-back-medium.png
    pro-speed-back-medium.png
    53,4 KB · Weergaven: 16
Ik heb de Forcefield die je noemde. Ik heb maar L, ben 1m95, 90kg. Die zit perfect, de maattabel klopt goed.

Het lijkt en voelt op het eerste gezicht een heel gevaarte. Maar de materialen vormen zich als ze warm worden. Dus je voelt er absoluut niks van met rijden. En hij is erg goed getest, dat geeft een veilig gevoel.
 
Ik heb de Forcefield die je noemde. Ik heb maar L, ben 1m95, 90kg. Die zit perfect, de maattabel klopt goed.

Het lijkt en voelt op het eerste gezicht een heel gevaarte. Maar de materialen vormen zich als ze warm worden. Dus je voelt er absoluut niks van met rijden. En hij is erg goed getest, dat geeft een veilig gevoel.

Dit dus.

Ik heb enkele jaren geleden ook een Forcefield gekocht n.a.v. tests waarbij de meeste beschermers toch door de mand vielen.
Het is inderdaad een gevaarte maar vormt zich goed. Hij was wel wat dikker dan mijn oude dus het was wat meer persen in het pak.

Ik ben 1.87 en heb ook een L
 
BRUGGE ;)

Oh als ik dat had geweten. Heb inmiddels de Alpinestars KR-1 gekocht, bij XL Moto ging er dubbele korting af voor black-friday. Kwam nu op € 95 uit. De Forcefield leek inderdaad iets groter en het zit allemaal nogal krap, zeker als ik de borstprotector er bij stop, dan is het te krap. Bij Revzilla was men erg te spreken voor de Alpinestars.
 
Ik wil mezelf trakteren op een nieuwe rugbeschermer. M'n oude is inmiddels 13 jaar oud en de elastieken zijn wat uitgelubberd, is ook een vrij eenvoudige die vast niet aan de moderne standaarden voldoet. Nu het tempo steeds hoger wordt, liever toch maar investeren in één die aan CE level 2 voldoet. Iemand nog tips? Zit te kijken naar een A'stars Nucleon KR-1


of een Forcefield L2K Evo Dynamic.

URL]


Zag dat A'stars ook een KR-3 heeft, maar denk dat daar zoveel spul aan zit, dat het allemaal krap wordt in het pak.
Iemand nog tips? En welke maat zou ik nodig hebben, ben 1.86?

Ik heb de KR1, deze is me geadviseerd omdat hij net iets breder en platter is dan een Dainese. Deze zat na het passen mij ook het beste.
Deze neemt ook de minste ruimte in beslag tov de andere die mij MKS te koop waren.

Zie dat je hem inmiddels gekocht hebt, goede keus!
 
Ik reed een poosje met level 1 en in de zoektocht naar een level 2 had ik uiteindelijk deze gekozen. Redenen: level 2, lichtgewicht en ventilerend. Er zitten geen plastic schalen op, hij is gemaakt van grotendeels hard schuim, tegen je rug zit ademend licht schuim voor comfort.
 

Bijlagen

  • SmartSelect_20211203-112128_Chrome.jpg
    SmartSelect_20211203-112128_Chrome.jpg
    55,2 KB · Weergaven: 34
Ben erg te spreken over de Revvit tryonic Feel3.7. wellicht ook een marketing praatje met "de beste op de markt" etc.

Gebruik hem ook voor op wintersport en op tourritjes.

 
In de nieuwste motoplus staat een vergelijkingstest van borst-/rugprotectorvesten. Forcefield scoort slecht op comfort en gebruiksgemak.
 

Bijlagen

  • 20211207_183900.jpg
    20211207_183900.jpg
    130,8 KB · Weergaven: 42
In nummer 21 inderdaad, maar dat is een ander model dan hier besproken wordt (en ikzelf heb).

Verder komt het commentaar in grote lijnen overeen: wat groter en zwaarder dan de concurrentie, maar met zeer goede score op bescherming.
 
Terug
Bovenaan Onderaan