Tips voor aankoop tweede hands R6

Favoriete Demper??

  • Akrapovic

    Stemmen: 3 60,0%
  • Bos

    Stemmen: 0 0,0%
  • Laser

    Stemmen: 0 0,0%
  • Leovince

    Stemmen: 2 40,0%
  • Sebering

    Stemmen: 0 0,0%
  • Yoshimura

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    5

F* Fear

MF'er
4 jul 2003
97
0
Amsterdam
Wil een Tweede hands R6 gaan kopen, hebben jullie tips van waar ik op moet letten?? Bijv dat het geen 77kw is enz

MVG
 
als je hem particulier koopt:
maak even een afspraak bij dichtsbijzijnde motorzaak, voor een kleine "koop" keuring. daar komen de gebreken wel naar boven als die er zijn.
 
de banden en remmen zie je dat wel aan natuurlijk.
Als je band langs de kanten afgesleten is, kan je al rekenen dat je nieuwe banden mag steken.
 
als je hem particulier koopt:
maak even een afspraak bij dichtsbijzijnde motorzaak, voor een kleine "koop" keuring. daar komen de gebreken wel naar boven als die er zijn.

Naar een motorzaak??
Dealer: "Was dat voor prul, dat ga je toch niet kopen man, slecht spul"
Koper: "Wat moet ik dan kopen"
Dealer: "Heb een hele showroom vol met goed spul"
Koper: "Veel te duur"
Dealer: "Betaal je toch pas volgend jaar"
:Z
 
Naar een motorzaak??
Dealer: "Was dat voor prul, dat ga je toch niet kopen man, slecht spul"
Koper: "Wat moet ik dan kopen"
Dealer: "Heb een hele showroom vol met goed spul"
Koper: "Veel te duur"
Dealer: "Betaal je toch pas volgend jaar"
:Z

Goh, waarom kom dit verhaal mij bekend voor? ;)
 
he waarom moet het geen 77 kw zijn dan.

zijn deze motors slechter of hoe zit dat kan je het mischien ook even uitleggen aub

(volgens mij zijn het 72 kw ipv 77 kw)
 
Naar een motorzaak??
Dealer: "Was dat voor prul, dat ga je toch niet kopen man, slecht spul"
Koper: "Wat moet ik dan kopen"
Dealer: "Heb een hele showroom vol met goed spul"
Koper: "Veel te duur"
Dealer: "Betaal je toch pas volgend jaar"
:Z

Ik heb bij aankoop ook een dealer laten kijken. Deze heeft 'm gewoon even snel nagelopen en vond het een prima fiets! Het kan dus wel goed gaan.
 
Ik heb bij aankoop ook een dealer laten kijken. Deze heeft 'm gewoon even snel nagelopen en vond het een prima fiets! Het kan dus wel goed gaan.

Ja ok... maar je mag er natuurlijk wel grote vraagtekens bij zetten als zo'n dealer allerlei negatieve opmerkingen over de motor heeft... een objectief oordeel zal vaak ver te zoeken zijn.
 
ja ik moet denk ik ook een nieuwe gaan zoeken...dus ben al een beetje gaan kijken..nu kan ik en r6 kopen uit 2001 met 2000 km op de teller...het is een 25kw geweest...zou dat iets zijn??ik zelf denk het wel..omdat het een 25kw is geweest is die niet echt afgejankt...ofwel??
 
ja ik moet denk ik ook een nieuwe gaan zoeken...dus ben al een beetje gaan kijken..nu kan ik en r6 kopen uit 2001 met 2000 km op de teller...het is een 25kw geweest...zou dat iets zijn??ik zelf denk het wel..omdat het een 25kw is geweest is die niet echt afgejankt...ofwel??
komt dit ding uit geulle?
 
Ik heb bij aankoop ook een dealer laten kijken. Deze heeft 'm gewoon even snel nagelopen en vond het een prima fiets! Het kan dus wel goed gaan.

Ik keur graag een fiets bij mij in de zaak hoor. Als je dan zon jongen/meisje netjes helpt komen ze vaak ook bij jou voor onderhoud. En ja, natuurlijk wil ik ook mn eigen motors verkopen maar dat gaat moeilijk als je niemand normaal helpt.

Groetjes
 
advies van mij: koop particulier! jonge motoren met weinig kilometers....
voordeel: stukken goedkoper dan in een zaak!

enne, wat kan er nou mis zijn met een motor met hooguit 5000 km? trouwens, die Yamaha's moet je wel echt gek mee doen, wil je ze volgens mij kapot krijgen!
 
ja arjan dat weet ik ook wel,
MAAR ik vroeg of je me ook kan uitleggen of er nadelen zijn met de 72 kw

bv leid de motor eronder als deze is terug getuned van 88 kw tot 72 kw

dankje
 
beste YCR6,

Nee het maakt niet uit dat het een 72 KW is, dat is niet slechter je mist alleen een hoop vermogen 16 kw is aardig wat!! De 72 KWers komen uit duitsland dit heeft te maken met de verzekerings premie die daar veel goedkoper is voor motoren onder de 100pk. En zover ik weet is het motorisch gezien niet slecht voor de fiets. Je kan hem trouwens ook heel makkelijk weer op 88 KW krijgen... groet
 
Beste mauriceR6,

NC30 en ik waren laatst naar het verre geulle gegaan om eens ff een kijkje te nemen bij de motor. De motor zag er echt als nieuw uit en was afgeknepen tot 25 KW. Maar na wat kijken en vragen en een klein menings verschil werden we op nogal paranoide wijze van het erf geschopt door de plaatselijke motorhandelaar Lars thyssen. Redelijk onder de indruk van de normen en waarden mix zijn we toen maar vertrokken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan