tips voor aanschaf dr650se gevraagd

G-Force

MF'er
31 jan 2003
234
0
Oosten des lands
hello,

Ik ben van plan om een dr650se te kopen (in duitsland) omdat hij voor zover ik kan bekijken aan mijn wensen voldoet. Proefritje maken in nederland wordt lastig aangezien ik geen enkele dr650se weet te staan. (of ze vragen er een droomprijs voor)Is geloof ik maar 1 jaar ingevoerd in Nederland. Hebben jullie nog tips specifiek voor de aanschaf van een dr650se? Ik heb zelf ervaring met een xl500r, yamaha trx850 en een xs650.

Alvast bedankt voor jullie tips! (ook wat betreft invoeren)


*D
 
waarom denk je dat dat lompe zware trage kreng met een kut bak jouw ideale brommer is??
 
Euhm, ik wil hem voor het grootste gedeelte op de weg gebruiken, beetje woon werk verkeer, daar zit geen snelweg bij... Maar soms moet hij ook een stukje kunnen baggeren. Daarnaast moet het een betrouwbaar ding zijn, niet om de 500 km. olie verversen enz. Als ik dan de vergelijkbare machines check, dan komen de meeste van deze off en all road machines wat drooggewicht betreft al boven de 160kg uit en de dr650SE met nadruk op SE op een 147kg. Vandaar deze keuze...
Ook wil ik er niet meer dan 3000 euro voor uitgeven, want dan rij ik niet lekker off-road, bang dat hij beschadigd... hahahah
Maar alle andere ideeen zijn natuurlijk welkom, met enige onderbouwing zou fijn zijn...
 
ohjah, een mooie goeie niet afgebeulde ktm 640 lc4 is ook leuk, maar ik ben bang dat de meeste, of intensief gebruikt zijn, of voor mij te duur. Als het schip met geld binnen komt dan lijkt het me nog wel iets... Verder lees ik dat ze voor weggebruik hier en daar ook nog wel een steekje laten vallen, veel trilling? Toch wat meer onderhoud? En ik denk dat ik die pk's off-road toch niet kan gebruiken. Ik cross al lange tijd niet meer en wil gewoon een keer over een zandpad kunnen knallen. Mensen die een SE versie hebben, ik weet het, zijn er niet veel hier in nederland, valt het gewicht voor een beetje off-road rijden mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan