Tips voor afrijden CBR Bussum

is dat een naar stukje dan ? :)


Het gaat dan om het vloeiend van baan wisselen en alvast kijken naar het verkeer dat van rechts het knooppunt wilt opdraaien.

Als je de "rotonde" helemaal moet nemen dan neem je de meest linkerbaan op het knooppunt en niet te langzaam rijden want je mag er 100 km/h rijden, 2 seconde na het eerste viaduct probeer je naar het middelste rijstrook te gaan, wel goed kijken naar je dooie hoek en het verkeer dat de knooppunt wilt opkomen. Een kwart stuk van de rotonde schuif je weer een baan op en hou richting naar rechts aan, ten alle tijden naar het verkeer dat de knooppunt wilt opdraaien letten.

En ja, ik kreeg ook een knooppunt zoals velen in Amsterdam die van Rottepolderplein kregen, van te voren ben ik met de auto wezen oefenen, en toen kreeg ik hem ook nog op me examen (2 dagen geleden), ging vloeiend *O* .
 
Ik heb ook afreden in Bussum en gelest bij Jan ter Beek.

Les gehad van zowel Ruud als Richard.

Ik heb het laatste examen helaas in 2x moeten doen, de eerste keer werd ik Naarden/Bussum ingestuurd, de 2e keer via de A1 en A27 Hilversum in.
Laatste beviel me beter, gezien het resultaat.
Het enige wat ik zou aanraden (anders van wat de rest al vermeld heeft) is opletten als ze je langs de weg laten stoppen om vervolgens weer weg te rijden.
Let goed op het spiegelen en dat je ook echt stil staat en wacht niet tot zij een seintje geven, gewoon spiegelen, knipper aan en wegrijden....
(een keer raden waar ik de eerste keer (o.a.) op gezakt ben -O- )

Succes!

Richard, wat leuk om te zien dat jij hier ook post (of iig meeleest)

Groet, Mariecke *O*
 
Niet eens iemand bij TOP gelest?

ik mag als het meezit mijn bijondere verrichtingen doen eind augustus en afrijden in september :)

maar eerst het koekblik nog ;)
 
Even stout doen en off-topic gaan :)

* Spiegelt voor moderator... niks te zien, knipperlicht aan.... posten!

Welke motorrijschool raden jullie aan ? ( onderbouw graag waarom je die goed vindt ).
Is het verstandiger om een volledig pak ( ik wou laarzen, handschoenen en helm zowiezo wel kopen ) al te kopen of daarmee te wachten ( heb je natuurlijk wel wat in de kleur/stijl van je motor :D ).
 
Ik ben goed te spreken over Jan ter Beek. Het daar ook gelest bij Richard. Alles in een keer gehaald.

Hi Richard, ook leuk jou hier te zien!
Gaan we nog eens een tourtochtje doen binnenkort? (ook leuk aan Jan ter Beek... de nazorg :) )
 
Ik ben goed te spreken over Jan ter Beek. Het daar ook gelest bij Richard. Alles in een keer gehaald.

Hi Richard, ook leuk jou hier te zien!
Gaan we nog eens een tourtochtje doen binnenkort? (ook leuk aan Jan ter Beek... de nazorg :) )

Jan ter Beek in Bussum ? :)
Je hebt er nl 2 en ze doen allebei examen in Bussum geloof ik :)

Ik zit op dit moment te twijvelen tussen TOP en Jan ter Beek, van allebei veel goede verhalen gehoord :)
 
Bussum eo is een makkie , ook in 1 keer geslaagt had die dag zware regenbuien en het was hartstikke druk op de weg . :] gaat goed komen met jouw ! :Y

gelest bij van Eekeris , Hele goeie rijschool en altijd waren de instructeurs op de motor door weer en wind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan