Tips voor afrijden CBR Bussum

Op donderdag 13 november 2003 00:49 schreef frisco het volgende:
:^ All of the above

Nou ja bijna alles dan. Ik heb ook in Bussum afgereden en het hoosde af en toe toen ik aan het rijden was. Hierdoor heb ik mijn BV's heel voorzichtig gedaan, ik had werkelijk nog nooit zó netjes gereden. Die oefeningen deed ik dus op het terein voor de Lunet.Volgens mij ben je niet echt lekker aan het rijden als je zo rijd.

Voor diegene die bij Terbeek lessen, doe de groeten aan Ruud en Richard, en vraag maar of de Glenfiddich goed gesmaakt heeft. ;)

Joost

Ik heb morgen en overmorgen les van richard, voorheen heb ik alleen nog maar lessen van Ruud gehad, maar een keertje wisselen van instructeur kan denk ik geen kwaad. Ik zal ze wel even de groeten doen :p
 
Als je bij verlaten examencentrum rechtsaf gaat op de drempel naar het fietspad letten,daar niet half op blijven staan vanwege kans op achteruit rollen.
fietspad links en rechts in de gaten houden.
niet over witte strepen en putdeksels rijden,daar letten ze zeker op.
plaats op de weg en kijktechniek,daar moet je goed je kop bij houden.
En als je het krijgt,(dit was mijn persoonlijke fout tijdens mijn examen)
de afrit bij de witte bergen.het fietspad dat je weg kruist,ik lette daar op een vrachtwagen van links,en toen ik optrok kwamen er fietsers van rechts.
Het kon net,maar eigenlijk had ik moeten stoppen.
Maar toch in 1 keertje geslaagd
Heel veel succes

wacht ff, ben jij diegene waarnaar ik vorige week zwaaide vanuit mijn witte golf en jij had je/een vriendin met een chopperachtige motor bij je???? Ik dacht dat je Mich was......maar goed, altijd leuk te zwaaien hoor!
 
sorry, had het hele topic nog niet doorgelezen, jij was het dus niet....kan nie hè, je moet het roze papiertje halen voor de moto.....blond
 
wat ik altijd een gemene vond was bij station Naarden-Bussum. Als je ervoor staat dan zit aan je linkerhand een éénrichtingsweg waar ze mij in wilden laten sturen. Maar daar staat dus ook dat rode bord met die witte horizontale streep. je mag daar dus niet rechtdoor maar je moet met de bocht mee naar rechts.

En daarna die stoplichten bij de spoorbomen/Generaal de la Reijlaan. Zulke stoplichten staan ook in H'sum bij de grote spoorbomen. Dan ga je bijna stilstaan terwijl je wacht op verkeer dat naar rechts gaat. Dus als rechtdoor gaat, hoef je niet te wachten. Sluit er dus niet achteraan......

Enne, mijn tip....gewoon goed laten zien dat je kijkt en dat je gebruik maakt van het feit dat je als motorrijder sneller bent dan de rest van het verkeer. maar tegelijker tijd laten zien dat je weet dat je kwetsbaar bent. (defensief rijden dus).

Moet eerlijk zeggen dat toen ik afreed dacht dat ik gezakt was. ik liet iets teveel zien dat ik sneller was dan het overige verkeer en mijn oefeningen gingen niet optimaal. Toch heb ik tot het eind heel goed mijn best gedaan ondanks dat ik het al niet meer zag zitten. Blij dat ik dat gedaan heb want ik ben dus toch geslaagd. ;)
 
zo blond als vandaag ben ik nog nooit geweest....

ok, jij bent Spike R6, wel geslaagd dus (ik moet echt beter lezen) woont volgens mij ook in Huizermaat en ik heb wel naar jou gezwaaid dus volgens mij.......(weet dit nu omdat er in topic Hoevelaken 2003 over je gepraat wordt....je bent een dubbelganger volgens hen.....)

 
nu we toch over bussum en omstreken praten... kent iemand ene Hans rijd/reed op een ducati monster of een kawasaki z1300 meestal met een pilotenhelm op . schijnt dat ie de laatste tijd op een off the road reed.. Tis een kennis van mij die ik uit het oog verloren ben...
 
En? Hoe ging ie? :]

Ik deed richard de groeten van je want Ruud was er niet. Maar hij wist niet meer welke Joost het was, omdat hij er meerdere heeft gehad :P . Enige wat tie zei was ooh hij heeft ons geen drank gegeven dat is wel goed dus.

Maar de lessen gingen wel ok, de bijzondere verrichtingen gingen slecht in het begin. Wou ff niet lukken op een of andere manier.
 
ge-achte lezers en schrijver willen jullie Ruud en mij niet zo op hemelen O-) ,we gaan helemaal naast onze motorlaarzen lopen.
we hebben deze dingen ook aan jan ter beek laten lezen en we mogen weer blijven .
dus aan alle (oud)leerlingen bedankt.
en welke joost is dat nu die zo over ons praat.
 
Op maandag 17 november 2003 14:58 schreef FallenOne het volgende:Ik deed richard de groeten van je want Ruud was er niet. Maar hij wist niet meer welke Joost het was, omdat hij er meerdere heeft gehad :P . Enige wat tie zei was ooh hij heeft ons geen drank gegeven dat is wel goed dus.

Maar de lessen gingen wel ok, de bijzondere verrichtingen gingen slecht in het begin. Wou ff niet lukken op een of andere manier.

Ik was dus de joost die wel een fles Glenfiddich :9 gegeven had, en Ruud mocht het alleen opdrinken als Richard er bij was. :(


Op vrijdag 28 november 2003 22:18 schreef rij-instr.Richard het volgende:
ge-achte lezers en schrijver willen jullie Ruud en mij niet zo op hemelen O-) ,we gaan helemaal naast onze motorlaarzen lopen.
we hebben deze dingen ook aan jan ter beek laten lezen en we mogen weer blijven .
dus aan alle (oud)leerlingen bedankt.
en welke joost is dat nu die zo over ons praat.

Nou ik zal me even omschrijven. Ik heb mijn lessen van Ruud gehad, en de laatste les en het examen bij Richard. Tijdens de laatste les zijn we op de dijk remproeven gaan doen, waarbij ik op een gegeven moment een onbedoelde stoppie maakte }) .Op mijn examen begon het in de richting van Anna's hoeve te hozen, en werd er gezegd dat ik niet te enthousiast door de bochten moest gaan 8-)
En toen ik de fles kwam brengen heb ik Ruud laten beloven dat jullie hem samen op zouden drinken (of dat hij jou iets anders te drinken moest geven) ;)

Joost, doe je haar los, en gooi me gek :}
 
Op vrijdag 28 november 2003 23:04 schreef frisco het volgende:Ik was dus de joost die wel een fles Glenfiddich :9 gegeven had, en Ruud mocht het alleen opdrinken als Richard er bij was. :(

Ooh lol dan zou dat wel door mij komen omdat ik de naam vergeten was van wat je gegeven had :X . Kreeg het al amper uit strot :P laat staan dat ik wist wat het was haha.
 
uit je verhaal proef ik een hoop onzekerheden :? beetje jammer.
ik denk als je op deze manier aan een examen moet beginnen je beter wat langer kan blijven lessen want zo haal je het niet. Maakt het wat uit waar je moet laten zien hoe je uit het verkeer gaat en op welke manier je weer aan het verkeer gaat deelnemen? De plek van de byzondere verrichtingen zijn meestal bij de "lunet" in Naarden. Wat het rijden betreft, vooruit kijken en vooruit denken.
op tijd klaarzijn met alle handelingen en lekker motorrijden.Brees kijken en de juiste beslissingen nemen. Dan komt het goed. sterkte
 
Inmiddels even geleden dat er in dit topic gepost is, maar eh...

iemand wat recente tips voor Bussum CBR -sinds het examen veranderd is- ?
Moet binnenkort namelijk... :P
 
Oma kan wel zeggen dat dit een oud topic is, maar ehh van mij mag iemand de huidige status van de bussum route verklappen. Ik mag over 2 weken ook een stukje sturen. :+
 
Ik moest eerst stukje over de snelweg, bij baarn eraf en over die tweebaans rotonde weer terug de snelweg op. Vervolgens A27 op en bij Weesp eraf, daar rondje gereden en vervolgens binnendoor via Laren weer terug. Peanuts.
 
Ik moest eerst stukje over de snelweg, bij baarn eraf en over die tweebaans rotonde weer terug de snelweg op. Vervolgens A27 op en bij Weesp eraf, daar rondje gereden en vervolgens binnendoor via Laren weer terug. Peanuts.

Volgens mij haal je je plaatsnamen en/of snelwegen wat door elkaar. De A27 loopt voor zover ik weet niet langs weesp, en als je vanaf weesp naar bussum terug rijd kom je zeker niet langs laren?
 
tips,
Net als met examens. Laatste dag voor het examen nog ff oefenen.
Drink wat koffie en smoke some stuff..
blijf je lekker scherp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan