Tips voor AVB

en zoals iemand hierboven al gezegd had over oefeningen goedkeuren toen je nog bezig was met oefenen... Happened to me now. Mijn acht werd al goedgekeurd toen ik nog niet officieel begonnen was :D

Huh.. wil je dat eens uitleggen?
 
Inderdaad. Bij mijn ene rijinstructeur moest ik t doen met trekkende motor. Dus gas en dan de voetrem. Hiermee is de langzame slalom nog nooit gelukt.
Bij m'n andere instructeur moest ik t eens proberen met 3.000rpm en dan rustig de koppeling en voetrem gebruiken. ideaal!


Het is mij nooit duidelijk geworden wat men nu precies bedoelt met 'trekkende motor'. Is dat als je de koppeling helemaal los hebt en dan met de achterrem de motor wat afremt ? Of ook met de koppeling half en de achterrem erbij ? Het lijkt mij dat zolang de motor vooruit gaat de motor altijd 'trekkende' is.... (tenzij je afremt of van een heuvel afrijdt natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
Trekkende motor houdt in dat je licht gas geeft en de koppeling zodanig in het midden houdt zodat je net op het 'punt' zit dat je motor begint te trekken dattie vooruit wil.

Om de uitleg iets simpeler te houden. Als je een auto hebt met een diesel dan moet je koppeling laten opkomen net tot het punt waarop je auto in beweging raakt. Dat wordt dan een trekkende motor genoemd :)
 
Gefeliciteerd...... *O* ......op naar de AVD

Trekkende motor is door middel van gas, voetrem en slippende koppeling de snelheid regelen.
En dan sturen vanuit de heupen en door verdraaiing van het stuur.

De langzame slalom that is......
 
Thanks all :D een niet trekkende motor is bijvoorbeeld als je aan komt rijden voor de langzame slalom en je laat de motor meer rollen... dan dat ie voorruit wil en je dus bij moet remmen.


Huh.. wil je dat eens uitleggen?


Ik en mijn instructeur waren om 14:15 op de examen plek en ik had pas om 14:35 examen. Ik ging tot die tijd dus oefenen , en die examinator was aan het kijken. Toen het examen was afgelopen zei hij dat hij die oefeningen die ik aan het oefenen was had mee geteld ;)
 
Nice, gefeliciteerd!! Ik moet 2 September voor me AVB, gelukkig ben ik niet zenuwachtig hoor [/sarcasme]...

Laatste les gister (okee nog wel voorrrijden voor examen uiterraard), maar echt gewoon achtje verprutst, het wilde niet lukken (vooral 2de bocht naar rechts @%$#@%).. En dat geeft niet echt meer zekerheid mee :/ Nouja.. we shall see!
 
AVD examen 16 September, vandaag ook oproepkaart via de mail gekregen!

Stemming daalt, spanning stijgt :D hehe.. ben nooit zo goed in het naar een examen toe leven, of in dit geval 3 examens binnen een halve maand... -O-

Hopelijk is het 17 September: *O*
 
Laatst bewerkt:
hoi ls789

ik ben 6 juni geslaagd voor me abv en het stelt eigenlijk niks voor , maar je zult vast zenuwachtig zijn was ik ook een klein beetje , je moet gewoon goed je best doen en rustig blijven voordat je het weet ben je geslaagd binnen 10 minuutjes !! ik heb maar 9 lessen gehad voordat ik me abv daarna 6 lessen . ik ben sinds dinsdag in het bezit van me rijbewijs A

heel veel suc 6 hoop dat je slaagt groetjes toine
 
hoi ls789

ik ben 6 juni geslaagd voor me abv en het stelt eigenlijk niks voor , maar je zult vast zenuwachtig zijn was ik ook een klein beetje , je moet gewoon goed je best doen en rustig blijven voordat je het weet ben je geslaagd binnen 10 minuutjes !! ik heb maar 9 lessen gehad voordat ik me abv daarna 6 lessen . ik ben sinds dinsdag in het bezit van me rijbewijs A

heel veel suc 6 hoop dat je slaagt groetjes toine

hoe was avd?
 
heb je gister voor avd gereden?

Ja de 26ste.. Das wel leuk, lekker rond cruisen, bochtjes maken, kruispunten pakken, snelweg hier en daar...



hoi ls789

ik ben 6 juni geslaagd voor me abv en het stelt eigenlijk niks voor , maar je zult vast zenuwachtig zijn was ik ook een klein beetje , je moet gewoon goed je best doen en rustig blijven voordat je het weet ben je geslaagd binnen 10 minuutjes !! ik heb maar 9 lessen gehad voordat ik me abv daarna 6 lessen . ik ben sinds dinsdag in het bezit van me rijbewijs A

heel veel suc 6 hoop dat je slaagt groetjes toine

Thanks ! Zal het wel laten weten zodra ik het weet.. Morgen eerst theorie om 11:30.. maar das een kwestie van weten en droge stof leren..
 
Ja de 26ste.. Das wel leuk, lekker rond cruisen, bochtjes maken, kruispunten pakken, snelweg hier en daar...Thanks ! Zal het wel laten weten zodra ik het weet.. Morgen eerst theorie om 11:30.. maar das een kwestie van weten en droge stof leren..

oke we hebbe samen gereden haaha
 
Terug
Bovenaan Onderaan