Tips voor Bodyprotector

Blademaster

MF veteraan
21 jul 2003
1.882
1
Langenboom (Noord Brabant)
Hallo allemaal,
sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een YZ450F *O* Ik heb mijn volledige outfit bij elkaar op de bodyprotector na. Nu twijfel ik welke ik zal aanschaffen. 1. een los harnas en een losse niergordel of 2. een bodyprotector suit incl onderarm/elleboog/bovenarm/borst/sleutelbeen en rug protectie en niergordel. Ik heb een model van Ufo gezien die mij wel wat leek. Onderstaand enkele voorbeelden.
oh, ja.....Ik ben stevig (106 Kg). :o Ik wil geen wedstrijden gaan rijden maar wil wel op crossbanen gaan rijden (dus geen off the road)
Graag jullie tips, ervaringen en aanbevelingen voor merk en model.
Alvast bedankt.
Rob
full
 
Laatst bewerkt:
Die eerste , heb er zelf ook een bevalt me prima
ook lekker voor in de zomer met een t-shirt
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met de UFO, bevalt prima! Super goede bescherming, dat geeft een goed gevoel tijdens het rijden. In de volle zomer is het wel wat warmer, dus voor dan zit ik te denken om er een 'normale' bij te kopen, maar voor de offroad wil ik absoluut niets anders!
 
ik rij met een "zachte" gewone bodyprotector van progrip bevalt me ook super. Doordat hij niet van dat harde plastic is heb je naar mijn idee meer bewegingsruimte omdat die een beetje mee buigt zeg maar
 
De onderste zal natuurlijk wat steviger/stugger zijn, voor de wat hardere klappen natuurlijk gunstig, maar zal ook deels je bewegingsvrijheid verminderen. Zon vest is ook wel iets duurder.

Zelf zou ik(lees ga ik) voor zon vest.
 
Vest of een harde bodyprotector .. gewoon doen wat je zelf lekker vind.
Zelf zou ik wel een vest willen met een losse niergordel, op een gegeven moment gaat dat klitteband van zo'n gordel tog raar doen.
En dan zit je met een gordel die vast in je vest zit.
 
Zelf zou ik wel een vest willen met een losse niergordel, op een gegeven moment gaat dat klitteband van zo'n gordel tog raar doen.
En dan zit je met een gordel die vast in je vest zit.
Rijd nu 2 jaar met een vest, klitteband ziet er nog perfect uit.
 
Wij hebben hier beiden een vest met niergordel van Sinisalo.
Het voordeel hiervan vind ik dat de borstplaat uit één stuk bestaat en de rits dus a-symetrisch zit.
Als dame is het niet handig als je 2 losse delen voorop hebt omdat dit nog wel eens in een punt naar voren gaat staan. Wellicht iets om op te letten als je gaat passen.
Ik weet namelijk niet waar jouw 106 kg zich het meest ophouden ;) .....
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben hier beiden een vest met niergordel van Sinisalo.
Het voordeel hiervan vind ik dat de borstplaat uit één stuk bestaat en de rits dus a-symetrisch zit.
Als dame is het niet handig als je 2 losse delen voorop hebt omdat dit nog wel eens in een punt naar voren gaat staan. Wellicht iets om op te letten als je gaat passen.
Ik weet namelijk niet waar jouw 106 kg zich het meest ophouden ;) .....

Thanx, maar ondanks mijn 106 kg heb ik nog (net) geen cupmaat _O- . Ik ben (wat men zegt) fors van postuur met een klein (ahum.. :N ) buikje O-)
 
Ik rij met de UFO, bevalt prima! Super goede bescherming, dat geeft een goed gevoel tijdens het rijden. In de volle zomer is het wel wat warmer, dus voor dan zit ik te denken om er een 'normale' bij te kopen, maar voor de offroad wil ik absoluut niets anders!


Heb je dan toevallig deze ? Zo ja waar heb je die gehaald en wat heb je er voor betaald ?
full
 
wat een futuristisch gelul allemaal..

gewoon een goedkoop ding zonder toeters en bellen

die ouwe sinisalo dingen met 2 plastic longbeschermers..... fuckin' a, prima spul !
 
Iemand ervaring met de productne van Kenny ? en dan mn deze:

[afbeelding]

Ja ik heb hem zelf, bevalt me tot nu toe erg goed.
Sluit erg goed aan op mijn lichaam, sterk klittenband van de niergordel.
het voelt ook gewoon goed als je hem aanhebt.
wel zou ik er een tshirt onderdragen, want dat netje op je lichaam is niet echt fijn.
hij tocht ook wel door.
 
Ik hen deze van Kenny ook. Prima ding maar je moet er inderdaad wel een shirtje onder dragen want anders ben je je tepels kwijt. Bij mij zijn wel beide verbindingsbandjes van de borstplaat naar het schouderstuk al een keer uitgescheurd. Dat krijg je met zo'n enorm brede torso :+ Kon gelukkig wel gerepareerd worden.

Dit harnas gaat waarschijnlijk ook wel werken met zo'n nieuwe neckbrace (zit ik zelf aan te denken)
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met de productne van Kenny ? en dan mn deze:

[afbeelding]


ik heb vandaag deze boduprotector gekocht, zit nu, zonder te rijden al veel beter dan grove kunststof body protectoren, er zit tevens een nier gordel bij in.

ook is het prijs technisch beter, een gewone protector kost zo rond de 80 euro, deze kost ongeveer 125 euro en er zit dus direct de niergordel en eleboog bescherming bij in hoef je dus niet apart aan te schaffen.

ook zou ik als ik jou was knie beschermers erbij kopen kosten 20 euro , heb er ook een jaar zonder gereden en geregeld mijn been/knie los gehaald ter hoogte van de knie door vallen e.d.

groeten robert
 
ik heb vandaag deze boduprotector gekocht, zit nu, zonder te rijden al veel beter dan grove kunststof body protectoren, er zit tevens een nier gordel bij in.

ook is het prijs technisch beter, een gewone protector kost zo rond de 80 euro, deze kost ongeveer 125 euro en er zit dus direct de niergordel en eleboog bescherming bij in hoef je dus niet apart aan te schaffen.

ook zou ik als ik jou was knie beschermers erbij kopen kosten 20 euro , heb er ook een jaar zonder gereden en geregeld mijn been/knie los gehaald ter hoogte van de knie door vallen e.d.

groeten robert

Waar heb je jouw protecor gekocht ? Bij Laurens, Boekel, kost ie ca Eur 139,-
 
Terug
Bovenaan Onderaan