Tips voor eesrste keer duo rijden

Een ruwe zitvlak broek voor haar..

"hoezo" ..

Ken je de term blauwe ballen ?

Nou.. rem nu met een onervaren achterop-zitter eens een beetje stug af ...

Er is echt NIET wat je kan doen , behalve "vol houden" tot je stil staat om jou juwelen uit hun benarde situatie te krijgen omdat
vrouwlief op haar gladde broek doorgegleden is en jou noten tegen de tank aandrukt.
 
Nou heb ik dat in mijn eentje ook wel hoor.. Maar ik heb ook wel eens het idee dat ik niet harder mag gaan remmen omdat ze anders over me heen schiet
 
Toen je in je eentje bent begonnen met rjiden heb je dat een beetje opgebouwd. Dat moet je straks ook doen met je bijrijder. Je zult zien dat als je vaak rijdt met je bijrijder dat je echt samen gaat rijden en dat de bijrijder er ook lol in gaat hebben. Maar in het begin weet je bijrijder dat allemaal niet en die moet nog gaan ervaren hoe het voelt als je eens flink doortrekt en als je wat schuiner door de bocht gaat of als je flink moet remmen.

Het helpt ook als je wat vloeiender rijdt.
 
Een ruwe zitvlak broek voor haar..

"hoezo" ..

Ken je de term blauwe ballen ?

Nou.. rem nu met een onervaren achterop-zitter eens een beetje stug af ...

Er is echt NIET wat je kan doen , behalve "vol houden" tot je stil staat om jou juwelen uit hun benarde situatie te krijgen omdat
vrouwlief op haar gladde broek doorgegleden is en jou noten tegen de tank aandrukt.

Gaat een ruwe broek ook niet veel aan helpen als je echt een beetje in de ankers gaat.

Gewoon zelf zorgen dat je stevig zit, en dat je haar erbij op kan vangen. Soms is het best een prettige bijkomstigheid dat je ineens een dame strak in je rug hebt :D
 
Ik rij nu met mijn semi-vaste duo samen. Dat klinkt logisch, maar vasthouden doet ze precies op het moment dat het nodig is, meestal niet in de bocht, dan houdt ze zich gewoon met haar benen vast. Maar ik heb haar ook laten voelen hoe ze met haar gewicht de motor kan sturen en dus hoe belangrijk het is dat ze niet gaat wiebelen als we in een bocht liggen. Gewoon recht stuk weg bergje af van links rustig naar rechts laten leunen nadat ik in het midden reed. Dat kon ze eigenlijk heel goed.

Oja, ze is nu 13 *O* En ook al samen het stepje aan de straat gehad. Zegt ze, wat was dat? Dus ik leg uit dat dat het stepje was, oh gaaf, kunnen we het nog een keer doen?
 
...is dat niet een beetje te jong voor je?

Nee hoor, precies goed. Niet bang, niet te zwaar en ze denkt dat ze liever motorrijbewijs haalt later dan autorijbewijs als ze 18 is. Wel een nadeel, als ik haar onderweg een ijsje wil laten betalen, moet ik eerst even mijn pas tevoorschijn toveren.
 
Hoi allen,

Binnenkort gaan mijn vriendin en ik voor het eerst duo rijden op m'n BMW F800ST
zowel voor haar als mij is het de eerste keer
Hebben jullie nog tips zodat dit zo fijn mogelijk voor beide partijen verloopt?

Ikzelf kwam al op het volgende:
- doe het rustig aan (wheelie en hellingshoeken van 60° doen we wel volgende keer)
- hou rekening met je verlengde remafstand
- rij soepel, op koppel
- bijrijder kijkt over de schouder van de desbetreffende bocht
- bijrijder gedraagt zich als een rugzakje, dus niet tegen wringen of extreem gaan mee hangen
- stop op tijd omdat opgevouwen zitten achterop waarschijnlijk niet echt een pretje is

nog dingetjes?


Hi Totalchaos, ik rijd zelf ook op een BMW F800ST en met meerdere duopassagiers in verschillende vormen en maten gereden (allen zelfde geslacht). Wat ik wel ervaar is dat het zadel van de F800ST niet helemaal ideaal is; ik vind hem glad en de passagier kán een beetje heen en weer glijden.
Op zich ben ik nog oriënterend op het gebied van nieuwe zadels, dus als jij dezelfde ervaringen hebt, laat maar weten! Dan ligt het niet alleen aan mij!

Van belang bij remmen - vind ik - vooral dat ze even met de bovenbenen tegen je aan klemt en/of afzet op je rug. Daarbij is eveneens van belang dat er niet veel ruimte tussen jou en je passagier is, je wil eigenlijk als twee-eenheid op die motor zitten, zodat je ook niet onderling gaat schuiven en dan weer tegen elkaar op knalt!

Ten slotte, - naast de tips van de site die ik gisteren hierboven neerzette - rijd zelf ook ontspannen! Kramp je niet vast aan je stuur, adem eens een keer rustig uit terwijl je je schouders laat hangen. Ik hoop dat je tijdens het rijden doorhebt dat je ook moet ontspannen! Anders wordt het werken!

Al met al, komt wel goed!
 
Hi Totalchaos, ik rijd zelf ook op een BMW F800ST en met meerdere duopassagiers in verschillende vormen en maten gereden (allen zelfde geslacht). Wat ik wel ervaar is dat het zadel van de F800ST niet helemaal ideaal is; ik vind hem glad en de passagier kán een beetje heen en weer glijden.
Op zich ben ik nog oriënterend op het gebied van nieuwe zadels, dus als jij dezelfde ervaringen hebt, laat maar weten! Dan ligt het niet alleen aan mij!

Van belang bij remmen - vind ik - vooral dat ze even met de bovenbenen tegen je aan klemt en/of afzet op je rug. Daarbij is eveneens van belang dat er niet veel ruimte tussen jou en je passagier is, je wil eigenlijk als twee-eenheid op die motor zitten, zodat je ook niet onderling gaat schuiven en dan weer tegen elkaar op knalt!

Ten slotte, - naast de tips van de site die ik gisteren hierboven neerzette - rijd zelf ook ontspannen! Kramp je niet vast aan je stuur, adem eens een keer rustig uit terwijl je je schouders laat hangen. Ik hoop dat je tijdens het rijden doorhebt dat je ook moet ontspannen! Anders wordt het werken!

Al met al, komt wel goed!
Dat zadel zou kunnen ja, vond het ook nogal glad
Ik heb ook nog een wunderlich comfortzadel en we gaan beide uittesten, denk dat dat wel iets stroever is en sowieso meer steun geeft.
Daar rijd ik al langer de dagritjes mee en het bevalt me enorm.
Het standaard zadel gebruik ik tijdens het wekelijkse woon - werk verkeer

we zien er beide in ieder geval naar uit en hopen op een beetje deftig weer volgende week
 
We zijn terug en het is absoluut meegevallen
Wat me opviel was dat het standaard zadel niet echt grip bied. Bij remmen en optrekken schuift er eentje heen en weer. Morgen proberen we het Wunderlich comfort zadel. Zien wat dat geeft.
Opvallend was ook dat je alles voelt wat je bijrijder doet. op gegeven moment was ze wat aan’t verzitten en schuifelen en dat voel je gewoon. Goede afspraken gemaakt dat ze zoiets op een recht stuk doet.
En over afspraken gesproken: het is duidelijk dat een communicatie setje niet al te lang op zich laat wachten. Ze kletste een eind weg en ik verstond er niks van. Net als thuis 😎

Dit doen we nog
 
😁

Communiceer ook met m’n motormaat, het is toch regelmatig handig om wat te kunnen zeggen tegen mekaar.
Maar ja als er nog een derde vrouwelijke stem bijkomt :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan