Tips voor examen ABV

ik heb dat examen nooit los hoeven doen.

Maar ik denk dat je gewoon de tijd moet nemen, niet uit spanning of zenuwen te snel beginnen aan een verrichting. Even goed je hoofd leegmaken en focussen op wat je gaat doen. (handelingen even doornemen in je hoofd etc.)

Voor de rest : veel succes!
 
Ik had een ruime aanloop bij elke oefening. Probeer in de aanloop naar de start de oefening alvast een x uit te voeren. Werkte bij mij erg goed.
 
yup heb nog niet zo heel lang mn rijbewijs maar het is echt retesimpel!

als je vanmiddag geslaagd bent! denk je bij jezelf huh was dat alles!

de examinator die ik had was wel lachen en vind stoppies bij de noodstop schitterend })


alvast succes en als je tijd over hebt voor het examen lekker rustig met een bakje koffie de andere mensen bekijken die examen doen!
 
Laatst bewerkt:
Mag dat dan tijdens je aanloop?
Ik moet ook nog AVB, dus deze tips zijn straks ook voor mij erg handig zijn.
 
Mag dat dan tijdens je aanloop?
Ik moet ook nog AVB, dus deze tips zijn straks ook voor mij erg handig zijn.

tsjah als je de ruimte ervoor hebt!

meestal rijd je eerst weer van de pionnen af dus als je weer naar de pionnen draait kan je de bocht al oefen met voetrem en als je wegrijdt bij de pionnen voor noodstop kan je ook een korte noodstopje doen ga zo door!
 
Niet tijdens je aanloop. Daar moet je gewoon rust in vinden, constante snelheid houden, goede versnelling kiezen etc. De weg terug voordat je met de aanloop begint, daar oefende ik de oefening alvast een keer.
 
Ik denk dat de langzame slalom het grootste probleem gaat worden.
Ik ken hem wel maar niet altijd!!!!!!!
 
Goed kijken waar je toe moet, niet te dicht voor je kijken want dan gaat het fout. Zorgen dat de 1e slalom al goed is, anders kom je niet lekker uit. Mocht je moeite hebben, iets meer gas en iets harder remmen, werkt imo beter dan te weinig gas en te weinig rem.
 
Het is inderdaad makkelijker dan het lijkt. Weet niet waar je examen moet doen? Ik moest in Arnhem bij het Gelredome. Daar staan van die gele paaltjes met de namen van de parkeerplaatsen, zoals Zürich etc. in het verlengde van de remproef.

Kreeg van mijn examinator de vraag om tijdens het remmen te kijken of ik een spelfout op een van die bordjes kon vinden.

Bleek na de remproef dat alles goed was geschreven -O- Maar: ik had wel goed geremd, en goed vooruit gekeken *O*

Hulde aan examinator!
 
Tip: rij niet tegen een betonnen paaltje aan. Dit zal onder vrijwel alle omstandigheden leiden tot pijn.

Voor zover de tips voor het examen AVB.
 
Laatst bewerkt:
ben benieuwd... ik moet 18 juni AVB doen... en ik heb er best een goed gevoel over...maar dat 8-je vind ik zo klote..:(
 
8tje is mooi man...
Die kleine kl*te slalom...

Moet je echt je aandacht bij houden en zorgen dat je goed rustig bent... bleh!
 
Lukte de eerste keer voor geen meter, tweede keer steeds foutloos. Verschil: eerste keer wél en tweede keer niet naar de pionnen gekeken. Maar dat gaat bij iedere oefening op, kijk waar je naartoe wil.
 
Daar was ik weer, bedankt voor de tips in ieder geval.

GESLAAGD voor ABV.

We waren met een team van 8 (6 man een 2 vrouw) in Zwolle, en we zijn alle 8 geslaagd.
Was wel even spannend, ik moest natuurlijk als laatste, maar het is helemaal goed gegaan.

Zelfs de langzame slalom ging in 1 keer goed.

Alleen bij de vertragingsoefening moest ik in het vervolg iets korter remmen en wat eerder het gas erop voor de slalom erna.

Dus nu op naar 13 augustus voor het AVD examen, maar eerst eind volgende week 2 weken op vakantie.
 
Is er trouwens ook een manier om de titel van een topic te veranderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan