Tips voor goede regenkleding op motorreis.

Omdat ik nog van mijn diensttijd weet dat je meestal met 3e keus zooi wordt weggestuurd.
Als wij ooit Rusland gaan aanvallen, dan bereikt 90% van de voertuigen en manschappen niet eens daar de grens.
Voertuigen in slecht onderhoud en de soldaatjes bevroren.

Vroeger had je veel legeroefeningen in Duitsland.
Een kaart om de eindbestemming te bereiken had je niet nodig: Volg de gestrande legervoertuigen!
 
Wanneer was "laatst", Mike? Ik ben sinds 2013 uit dienst en wij hadden dat toen al een aantal jaar. Broek, Gore tex, parka Bi laminaat met Gore tex binnenzijde, Helly Hanssen fleece, een Luchtmobiele uitvoering van de M90 slaapzak met Gore Tex hoes.
Ik weet dus niet onder welke steen "jouw"militairen gelegen hebben.
De militair heeft natuurlijk geen Gore-Tex regenpak voor op de motor. Maar met onze broek en Parka wordt de binnenkant ook niet nat, ervaring!!;);)
 
Omdat ik nog van mijn diensttijd weet dat je meestal met 3e keus zooi wordt weggestuurd.
Als wij ooit Rusland gaan aanvallen, dan bereikt 90% van de voertuigen en manschappen niet eens daar de grens.
Voertuigen in slecht onderhoud en de soldaatjes bevroren.

Vroeger had je veel legeroefeningen in Duitsland.
Een kaart om de eindbestemming te bereiken had je niet nodig: Volg de gestrande legervoertuigen!
Ik weet niet hoelang jouw diensttijd geleden is, maar alleen al de diensttijd geeft "lang geleden" aan. Er is de tijd tussen jouw diensttijd en nu wel het een en ander veranderd. Op dit moment is het een nagenoeg failliete bende, zonder doel of functie, maar we hebben ook tijden gehad dat het niet op kon. En in die periode waren er toch diverse landen jaloers op onze uitrusting. *D
En ik geniet er nu nog van!!!
 
Wanneer was "laatst", Mike? Ik ben sinds 2013 uit dienst en wij hadden dat toen al een aantal jaar. Broek, Gore tex, parka Bi laminaat met Gore tex binnenzijde, Helly Hanssen fleece, een Luchtmobiele uitvoering van de M90 slaapzak met Gore Tex hoes.
Ik weet dus niet onder welke steen "jouw"militairen gelegen hebben.
De militair heeft natuurlijk geen Gore-Tex regenpak voor op de motor. Maar met onze broek en Parka wordt de binnenkant ook niet nat, ervaring!!;);)
Over de broek geen klagen maar de bila is zeker niet 100% waterdicht. En de parka, die met binnenvoering welke eruit kan, aan in de regen betekende dat je best wat gewicht extra meenam, "de spons".
Sinds kort is er de smockjas maar helaas, ook deze niet waterdicht.
Goretex is niet een materiaal maar een merk. De oude m90 had inderdaad een "echte" en ik de bivakzak was als ik het goed heb van Gore. Maar alleen de mariniers hadden goretex kleding, kl/klu echt niet.
Het failliete is er nu wel weer vanaf hoor, als je ziet hoeveel geld er nu uitgegeven wordt denk je bijna dat men niets geleerd heeft
Oh wacht |(
En om je voor te zijn, mijn diensttijd is pas een paar dagen geleden geëindigd.
 
Wanneer was "laatst", Mike? Ik ben sinds 2013 uit dienst en wij hadden dat toen al een aantal jaar.

Dit voorjaar.

Ik hoor soortgelijke verhalen ook van professionele motorrijders. Die privé een motorpak rijden dat wel waterdicht is, terwijl het motorpak dat ze voor hun werk aan moeten trekken toch gaat lekken als het hoost.
 
De militaire motorpakken zijn niet waterdicht, is inderdaad geen Gore Tex maar gewoon een dik nylon pak.
@Monkey, mijn fout, verkeerde interpretatie van het woord diensttijd. Alsnog gefeliciteerd met je vrije tijd!!
 
De militaire motorpakken zijn niet waterdicht, is inderdaad geen Gore Tex maar gewoon een dik nylon pak.
@Monkey, mijn fout, verkeerde interpretatie van het woord diensttijd. Alsnog gefeliciteerd met je vrije tijd!!
Jouw vraag over de diensttijd ging niet over mij, ik wilde alleen aangeven dat mijn ervaring recent is en niet helemaal strookt met die van jouw.
Overigens had ik ook niet door dat Mike specifiek motorkleding in gebruik bij defensie bedoelde.
Tnx!
oh wacht, vrije tijd... je bedoelt flo/pensioen? nee, helaas. dat duurt voor mij nog 30+ jaar
 
Laatst bewerkt:
Maak daar maar 40+ van!

Toen ik ooit bij mijn 1e (echte) baas begon, had ik meerdere oude collega's van 52-53-54 die hun buro aan het leegruimen waren.
Ik vroeg hun, wat ze gingen doen. Wij STOPPEN ermee en gaan ervan GENIETEN!!
VUT-WAO-vroegpensioen en nog meer mooie regelingen! Dat zag ik ook wel zitten. Maar voor het gemak zelf altijd toch maar 65 aangehouden.
Inmiddels ben ik al ruim 10 jr ouder dan mijn toenmalige collega's en moet nog steeds naar het werk. Nee, ook 65 kan ik vergeten. ;(

Over een tijdje is pensioen pas met 75.................... (of nog later :?)
 
Maak daar maar 40+ van!

Toen ik ooit bij mijn 1e (echte) baas begon, had ik meerdere oude collega's van 52-53-54 die hun buro aan het leegruimen waren.
Ik vroeg hun, wat ze gingen doen. Wij STOPPEN ermee en gaan ervan GENIETEN!!
VUT-WAO-vroegpensioen en nog meer mooie regelingen! Dat zag ik ook wel zitten. Maar voor het gemak zelf altijd toch maar 65 aangehouden.
Inmiddels ben ik al ruim 10 jr ouder dan mijn toenmalige collega's en moet nog steeds naar het werk. Nee, ook 65 kan ik vergeten. ;(

Over een tijdje is pensioen pas met 75.................... (of nog later :?)
Niet de regering maar jij zelf bepaald wanneer je stopt met werken.
Want de officiële leeftijd gaat wel steeds verder omhoog maar de grote kosten (kinderen) zijn over 20 jaar toch echt weg. Dan hoeft er niet meer gestudeerd te worden enz en blijft er wat geld over.
De rest van het verhaal kunnen we allemaal op onze eigen manier invullen of weerleggen, afhankelijk van of je erin "geloofd", gast voor hier te ver.
 
Zie het dan maar als de leeftijd dat je verondersteld wordt om nog te werken.
Ikzelf werk dan nog wel, maar verre van 100%. Daar heb ik ook geen zin meer in! Ik vind het wel MOOI geweest!!! :9
Maar wel zie ik dat de leeftijd waarop je de eerste AOW krijgt steeds verder opschuift!
 
Het valt nog niet mee om die Bering Chicago op de kop te tikken. Ten Kate stopt er mee, nu via de importeur een adres gekregen. Moorkledingcenter in Zutphen.
Ik wil zo'n broek hebben, maar ik lijk ook wel een beetje van Lotje getikt om 120 kilometer te rijden voor een broekie ! Toch maar gevraagd of ze het kledingstuk willen laten komen om te passen. Ben benieuwd wat het wordt !
 
Mijn Bering-broek heb ik van Termaat in Nijmegen.

Ik zie dat jij woont in Almelo. Beetje sneu! (voor jou)
Hoe zei Herman Finkers dat? =>1 stoplicht springt op rood, een ander weer op groen, in Almelo is altijd wat te doen................. :?

Maar Zutphen is dan wel dichterbij dan Nijmegen. Voor mij is afstand naar beide gelijk.
 
Mijn Bering-broek heb ik van Termaat in Nijmegen.

Ik zie dat jij woont in Almelo. Beetje sneu! (voor jou)
Hoe zei Herman Finkers dat? =>1 stoplicht springt op rood, een ander weer op groen, in Almelo is altijd wat te doen................. :?

Maar Zutphen is dan wel dichterbij dan Nijmegen. Voor mij is afstand naar beide gelijk.
Ja, dat van die stoplichten , tja. Herman Finkers woonde in het centrum, hij had er veel last van denk ik zo. Maar, als er niks beweegt, is het ook niks, denk ik altijd maar. Dus dan maar een ritje naar Zutphen, Termaat zit zo ruk in het centrum, dat is geen plezier , afgezien van al dat gewipwap tussen rood en groen.
 
Naar Termaat kan je zo heen rijden met de motor tot voor de shop. (motor)Parkeren kan altijd voor de deur. Da's nooit een probleem!

Was het niet zo de HF vooral het uitgaansleven van Almelo op de hak nam..........................?
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat van die stoplichten , tja. Herman Finkers woonde in het centrum, hij had er veel last van denk ik zo. Maar, als er niks beweegt, is het ook niks, denk ik altijd maar. Dus dan maar een ritje naar Zutphen, Termaat zit zo ruk in het centrum, dat is geen plezier , afgezien van al dat gewipwap tussen rood en groen.
Vind Termaat wel een goeie zaak.
Maar met de motor komen is haast een verplichting daar, da's zekers een nadeel.

Als je met de motor komt, kun je nog een leuke route via Wierden, Rijssen, Holten, Harfsen, Eefde, Zutphen rijden.
En parkeren is bij MotorKledingCenter geen probleem.
De Gamma, Welkoop, Leen Bakker etc. zitten op hetzelfde stuk industriegebied en delen daar de parkeerplaats
Die Bering Chicago ken ik niet, dus van het weekend maar 's ff met de fiets er heen. })
 
Vind Termaat wel een goeie zaak.
Maar met de motor komen is haast een verplichting daar, da's zekers een nadeel.

Als je met de motor komt, kun je nog een leuke route via Wierden, Rijssen, Holten, Harfsen, Eefde, Zutphen rijden.
En parkeren is bij MotorKledingCenter geen probleem.
De Gamma, Welkoop, Leen Bakker etc. zitten op hetzelfde stuk industriegebied en delen daar de parkeerplaats
Die Bering Chicago ken ik niet, dus van het weekend maar 's ff met de fiets er heen. })
De Bering Chicago zou voor me worden besteld, om te passen, en ik zou bericht krijgen als het binnen is. Nog niets gehoord, zal wel volgende week worden. Als het redelijk weer is, dan met de motor er heen, met jeans aan en zo. Als het p-weer is, dan jeans en motorlaarzen in de automobiel. Moet lukken
 
De goede maat dat is wel een dingetje.
Ik heb toen 3 broeken gepast voordat ik tevreden was. (toen hadden ze broeken liggen in diverse maten)
Als nu toch niet goede maat. Dan passen met ander type Bering regenbroek voor vinden van wel de goede maat. Succes!
 
oh hi oma..

leuk dat dit draadje lekker doorloopt..
On Topic

Yep, ik heb sinds paar weken de Trilaminaat (mil spec?).
Bedankt @Hans89 en anderen voor de Tip.

Was 35euri via internet.
Voelt zeer stevig aan.
Zit lekker, klappert niet(-merkbaar) bij hoge snelheid (het is zware stof, met elastiek + ritsen onderaan, Simple, Goed)
Is opgerold vrij groot+zwaar (is geen probleem op dat top-rekje, als hij waterdicht blijft dan vind ik kg en dm3 prima)

Ik had trouwens gewoon de Allergrootste maat moeten nemen, want aantrekken is nog best lastig, wat krap over de heup (in stromende regen op een pechhaven ofzo, dat moet dus vlot gaan...). Nog een paar keer worstelen en ik bestel een grotere.
Gewicht verliezen is geen optie, dat heb ik al geprobeerd.
(Lesje weer geleerd: kleding niet over internet, altijd grondig Passen voor je koopt)

Voorlopig OK, waterdicht, maar nog maar een paar buitjes gehad, dus jury is nog in beraad.
Vraag me over 6mndn nog eens.
 
De goede maat dat is wel een dingetje.
Ik heb toen 3 broeken gepast voordat ik tevreden was. (toen hadden ze broeken liggen in diverse maten)
Als nu toch niet goede maat. Dan passen met ander type Bering regenbroek voor vinden van wel de goede maat. Succes!
Gelukt!! Maar nog niet gebruikt. Wel een klein dingetje, opgerold neemt de broek wel veel meer ruimte nodig n beslag dan mijn oude dunne broek. Wordt ook wel weer opgelost. Broek is gevoerd ,idee om alleen met een thermobroek te gebruiken is er wel, maar zonder protectie ook een beetje link
 
Dit draagt ik dus, met een beetje impregneer helemaal dicht. Zonder had ik een klein beetje vocht op de schouders van het leren pak.
 
Gelukt!! Maar nog niet gebruikt. Wel een klein dingetje, opgerold neemt de broek wel veel meer ruimte nodig n beslag dan mijn oude dunne broek. Wordt ook wel weer opgelost. Broek is gevoerd ,idee om alleen met een thermobroek te gebruiken is er wel, maar zonder protectie ook een beetje link
Mss dat je altijd gewend was voor het regenpak zo'n mini-pakketje mee te hebben. Dat betekent dan ook vaak heel dun spul, gaat fladderen.
Voor mij is deze grootte inmiddels gewoon de maat voor het motor-regenpak. Ik weet al niet anders meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan