Tips voor goede regenkleding op motorreis.

We hoeven er niet om te strijden voor wel of niet droog blijven.
Mijn regenset voldoet voor mij zeer goed naar behoren!

Moet wel zeggen dat ik regenpak (gelukkig) niet veel aan heb.
Ik ben een fun-rijder, dus niks moet. Als weer slecht dan blijf ik thuis of stap in de auto........................
Soms heb ik in de vakantie wel eens een dag dat je met de regen 'aan de beurt' bent.
 
We hoeven er niet om te strijden voor wel of niet droog blijven.
Mijn regenset voldoet voor mij zeer goed naar behoren!

Moet wel zeggen dat ik regenpak (gelukkig) niet veel aan heb.
Ik ben een fun-rijder, dus niks moet. Als weer slecht dan blijf ik thuis of stap in de auto........................
Soms heb ik in de vakantie wel eens een dag dat je met de regen 'aan de beurt' bent.

Kijk, en daar zit de pijn
Ik rij alleen maar motor, dus ik zit er wel eens met noodweer op
Ik rij alleen maar als ik ergens heen moet
In het weekend rij ik bijna niet en zeker niet in de Eifel dat zijn de dagen voor de zotten :+
Na 5 dagen komt me het motorrijden m’n neus uit
 
..........en laat ik nu net komend weekend naar de Eiffel gaan 😳
Het wordt mooi weer, dus dan weet een fun-rijder daar nog van te genieten.
Ik zal eens rondkijken of ik nog een paar zotten tegenkom.

December in het donker met heel slecht weer tijdens woon-werk, dan staat mijn brommer rustig op stal wachtend op het voorjaar.
 
Er gingen veel bepakte motorrijders de A2 af vandaag, dus ik verwacht wel drukte daar. Ondanks dat ik door de weeks ook dagelijks rij ga ik in het weekend alsnog voor de fun op pad. Ik zit in Luxemburg nu, vind ik persoonlijk leuker dan de Eifel.
 
Ik wissel ze alle 3 af.
Soms Eiffel, soms Ardennen en soms Luxemburg. Maar vaak alle 3 in dezelfde trip.................
Lux is zeker heel leuk, alleen beetje klein! (want dan heb ik het alleen over bovenste helft)
 
Volledig mee eens, wat iedereen ook zegt, voor mij bestaat het 100% waterdichte pak niet. Na verloop van tijd slaan ze allemaal door, hoe duur ook.
Nee hoor ik heb 1 keer een regenoveral van Hein Gericke gehad die nooit heeft gelekt. De grote grap was van alles dat het de goedkoopste regenoveral van Hein Gericke en volgens mij van alle merken regenkleding was. Die regenoveral was een soort van wijnrood echt een superding. Jammer trouwens dat Hein Gericke over de kop is gegaan die gast had echt hele goede spullen. Ik heb nog steeds een jas die ik elke werkdag naar school draag op de motor en dat ding is al ruim 25 jaar oud net als die donzen slaapzak.
 
Nee hoor ik heb 1 keer een regenoveral van Hein Gericke gehad die nooit heeft gelekt.

Ja een regenpak, maar ik bedoelde een niet-regenpak. Een Goretex pak, zelfs van de dure merken is bij mij met langdurige regen nog nooit 100% waterdicht gebleken. Nu zijn er natuurlijk mensen die het tegendeel beweren, maar bij mijn gebruik en op mijn motor gaan ze bij een dag flinke regen na verloop van tijd echt lekken.
 
Was geen vraag maar gewoon een advies na vele jaren zeiknat worden in de regen. Maaruh met het verkeerde been uit bed gestapt je klinkt nogal zuur.
Wow lol. Ik snap de reden van het topic niet en ik verteld dat het verhaal met wat interpunctie beter leesbaar is, nadat ik je in dat bericht heb geholpen het beter leesbaar te maken. En ik ben zuur? Heftig..
 
Ik kan TS wel begrijpen.
Ik heb in de afgelopen jaren ook meerdere "waterdichte" pakken gehad. Geen een was er echt waterdicht. Het kruis is het zwakste punt. Ook het gebied van de rits is zwak. En als dan weet dat je voor de reis regenkleding veel of vaak nodig bent, wil dit graag goed op orde hebben.

Een paar jaar geleden een Held Camaris gekocht. Deze gebruikt het "Over and Under" technologie. Dat betekent dat je de Gore-Tex regenlaag ook over je jas kan dragen. Deze Gore-Tex regenlaag werkt minimaal even goed als een goed los regenpak maar ademt beter. Dus vochtige kleding onder de regenlaag drogen sneller wanneer het stopt met regenen. Het regenpak zelf is ook super snel droog.
Daarom ook een gelamineerd Gore-Tex pak gekocht. Wederom blijft ook hier het kruis is niet volledig droog. Door de gelamineerde laag "verzuipt" de buitenlaag tenminste niet.

Handschoenen zijn helemaal een drama. Geef ik ook hier de voorkeur aan de Gore-Tex. Andere membranen zijn duidelijk veel zweteriger als het niet regent. Outdry spant daarbij de kroon. Deze zweet zelfs nog als het regent. Je weet dan niet of je handen nat zijn van de regen of van het zweet.

Ook bij Schoenen/Laarzen gaat de voorkeur naar Gore-Tex. Het al vaker genoemde Daytona staan dan met afstand bovenaan. Ik kan alleen erg slecht op motorlaarzen lopen en rij daarom met Haix hoge tactische schoenen met Gore-Tex. Deze doen het ook heel goed maar Daytona doet het beter op waterdichtheid

Als het niet nodig is, rij ik zeker niet in de regen.
 
  • Leuk
Waarderingen: huls
Dan heb je mijn vorige bijdrage toch niet helemaal goed gelezen.
Ja, Daytona dat klopt! Maar ook de overige spullen altijd DROOG!

Ik kwam vorig jaar na een HELE dag rijden in de regen in het hotel bij de receptie.
Kreeg direct de sleutel en gaf aan dat ik spoedig zou terugkomen voor incheck.
Met 2 min was ik terug en receptioniste was helemaal verbaasd. Die had gedacht dat ik doorweekt zou zijn.
Nee helemaal niks...oke mss enkele druppeltjes in mijn kraag.
Prima spul van daytona heb ze ook regenjas van difi nooit last gehad van lekkages
 
Ja een regenpak, maar ik bedoelde een niet-regenpak. Een Goretex pak, zelfs van de dure merken is bij mij met langdurige regen nog nooit 100% waterdicht gebleken. Nu zijn er natuurlijk mensen die het tegendeel beweren, maar bij mijn gebruik en op mijn motor gaan ze bij een dag flinke regen na verloop van tijd echt lekken.
Dat ligt zeker niet aan de Gore Tex. Dit is namelijk 100% waterdicht. Tot 10 jaar geleden had het leger een Gore Tex hoes voor om de slaapzak. Ik heb vele uren in de stromende regen gelegen zonder nat te worden.
Ook bij een wateroversteek werd deze hoes gebruikt. Alle uitrusting erin, knoopje en touwtje om hem af te dichten en gaan.

Het kan bij jouw misschien tussen de lagen door waaien, dat waar de broek en jas over elkaar zitten, maar dat kun je niet afschuiven op de lekke goretex.
 
Ik heb ook nergens beweerd dat de Goretex lek is, maar bij mijn gebruik gaat het ergens doorlekken, kan ook op naden of ritsen zijn. Maar ook al is Goretex 100% waterdicht, ook daarin kan gewoon een lek ontstaan.

En die M90 hoezen waren top inderdaad, heel die slaza ook trouwens. Gebruik hem in de winter nog steeds, maar niet meer beroepsmatig.
 
Jammer trouwens dat Hein Gericke over de kop is gegaan die gast had echt hele goede spullen.
Het is geen gast, maar het is een keten van winkels die ook in NL een vestiging had.
Ik kom vaak in Duitsland. Maar vlgs mij bestaat Hein Gericke daar nog wel. HG heeft wel enkele vestigingen in D gesloten. Bijv. in Bocholt
HG houdt dus niet op bij de NL-grens, maar juist daar begint 't pas..........................
 
Ik heb ook nergens beweerd dat de Goretex lek is, maar bij mijn gebruik gaat het ergens doorlekken, kan ook op naden of ritsen zijn. Maar ook al is Goretex 100% waterdicht, ook daarin kan gewoon een lek ontstaan.

En die M90 hoezen waren top inderdaad, heel die slaza ook trouwens. Gebruik hem in de winter nog steeds, maar niet meer beroepsmatig.
Ik vertrouw goretex ook op zijn naden.
IMG_20190915_233159.jpg

De binnenkant van een 12 jaar oude rukka
Het creme witte is waar de linker gezeten heeft, is nu afgeknipt
 
Ook bij Schoenen/Laarzen gaat de voorkeur naar Gore-Tex. Het al vaker genoemde Daytona staan dan met afstand bovenaan. Ik kan alleen erg slecht op motorlaarzen lopen en rij daarom met Haix hoge tactische schoenen met Gore-Tex. Deze doen het ook heel goed maar Daytona doet het beter op waterdichtheid
Als het niet nodig is, rij ik zeker niet in de regen.
TOP!
Dat zeg ik ook altijd. Bij regen in de auto of gewoon lekker thuis blijven.

Mijn Daytona's zijn prima, ook om mee te lopen.
Mss schrijf ik me nog een keer in voor de 4-daagse. Ja, dan wel op mijn Daytona's!
Mss is dat toch voor iedereen persoonlijk................?
 
HG heeeft veel vestigingen gesloten en werkt nu vnl on-line.
In Duitsland nog wel 3 vestigingen open. Wel alle heel ver van NL dus dat is geen optie.
 
Ik heb ook nergens beweerd dat de Goretex lek is, maar bij mijn gebruik gaat het ergens doorlekken, kan ook op naden of ritsen zijn. Maar ook al is Goretex 100% waterdicht, ook daarin kan gewoon een lek ontstaan.

En die M90 hoezen waren top inderdaad, heel die slaza ook trouwens. Gebruik hem in de winter nog steeds, maar niet meer beroepsmatig.
Hier ook het geval, Gore-Tex jas lekt na 8 jaar gebruik door op de ritsen aan de voorkant, na een stevige regenbui zie je precies op mijn buik een streep lopen van de rits:+
 
Ik heb een setje van Louis voor €50. Heb daarmee 2uur in noodweer gereden over de snelweg. Was 99% droog. Wat maakt het nou uit dat je een ergens een druppeltje hebt? Dat is na 5min weg.
Als je voor €50 2uur lang door de stromende regen kan rijden en daarna nergens last van hebt vind ik dat echt wel goed genoeg. Hoevaak rij je nou daardwerkelijk lang door de stromende regen? Misschien 3x per jaar.
 
Op een gegeven moment wordt het vochtig omdat het vocht uit je jas er niet meer uit kan als alles zeiknat is geworden. zeker als het buiten warm is en nat wordt je vochtig. Toch heb ik heel goede ervaringen met DANE jassen. Ik zweer erbij. Mijn oude Jas is na 4 jaar gaan lekken (ik had net een nieuwe erbij gekocht maar 2 jassen is wel lekker) en kostenloos door Gore voorzien van een nieuwe binnenjas. Ik zweer erbij. gelamineerd spul is er in mijn maat helaas niet bij DANE, misschien wel bij een ander merk maar tot nu toe heb ik eigenlijk alleen lekker zittende jassen van hun gehad. HG was ook wel prima maar dan 12 jaar geleden, de laatste jaren vond ik de pasvorm ruk voor mij.

Natte voeten heb ik gelukkig maar zelden , in dure en goedkope laarzen gehad. Natte handen eigenlijk geregeld gehad maar met Handvatverwarming is dat best goed te doen, alleen niet midden in de winter natuurlijk, daarom heb ik ook eigenlijk altijd in mijn koffers wel ergens een set droge handschoenen en sokken zitten.
 
Ik draag als jas MACNA Impact Pro , is een waterdichte gelamineerde jas .
En een Rev'it motorbroek Horizon 2 , ook gelamineerd.
Nog niet echt kunnen testen of het is wat ze beloven , schrijven.
Zondag zal het lekker veel regenen en weet ik of ik " droog " blijf of niet.

Als ik mijn zomerkledij draag , een motorjeans en een Rev'it doorwaai jas Tornado 1 dan heb ik steeds bij me een Rev'it Acid H2O regenbroek.
En deze heb ik al wel kunnen gebruiken tijdens wolkbreuken en doet het goed.
Ook geen binnenzijde die kletsnat wordt door condens wat ik bij mijn Held Tempest regenbroek wel had en de regenjas Held Mistral 2 ook.
Enkel nog een Rev'it H2O regenjasje kopen .

Daytona GTX laarzen , die zijn gewoon goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan