Tips voor goede regenkleding op motorreis.

Oh hi, oma.

Waar een regenbroek al niet goed voor is...

Yoga is momenteel zo rete-trendy, in de randstad, maar tegenwoordig ook in plekken als Stadskanaal, Westkapelle en Horst (Limb).
Vrouwen (en als-vrouw-identificierenden?) van allerlei kleur en geur gaan in zompige airco-ruimtes liggen/zitten/staan om zich in allerlei bochten te wringen...

Nou,
Elke Motorrijder
met een (iets te kleine, stugge, trilaminaat) regenbroek,
Doet Ook aan Yoga.

(maar je krijgt me niet aan die yoga in zo'n zaaltje...)
 
Oh hi, oma.

Waar een regenbroek al niet goed voor is...

Yoga is momenteel zo rete-trendy, in de randstad, maar tegenwoordig ook in plekken als Stadskanaal, Westkapelle en Horst (Limb).
Vrouwen (en als-vrouw-identificierenden?) van allerlei kleur en geur gaan in zompige airco-ruimtes liggen/zitten/staan om zich in allerlei bochten te wringen...

Nou,
Elke Motorrijder
met een (iets te kleine, stugge, trilaminaat) regenbroek,
Doet Ook aan Yoga.

(maar je krijgt me niet aan die yoga in zo'n zaaltje...)

Ik doe al een jaar of 3-4 aan yoga, maar ik toch niet met een regenbroek aan op de motor zitten. Een goed textielen pak is voldoende.
 
Ik doe al een jaar of 3-4 aan yoga, maar ik toch niet met een regenbroek aan op de motor zitten. Een goed textielen pak is voldoende.

kleding wise: ieder zijn ding..
ik ga graag werken met motorjeans (full kevlar, revvit rockefeller is mn favoriet), en dan is een regebroek eroverheen handig, goed opbergbaar, en niet onbelangrijk in winter: extra isolatie

Ik dacht yoga wise vooral aan het "op 1 been staan en de broek over de andere laars trekken" - duurt bij mij soms 10tallen seconden terwijl ik sta te balanceren..
-zoekzoek-
zoiets (ik ben jaloers, dit kan ik niet, zeker niet met motorjeans aan)

yoga_one_leg.jpeg
 
Laatst bewerkt:
kleding wise: ieder zijn ding..
ik ga graag werken met motorjeans (full kevlar, revvit rockefeller is mn favoriet), en dan is een regebroek eroverheen handig, goed opbergbaar, en niet onbelangrijk in winter: extra isolatie

Ik dacht yoga wise vooral aan het "op 1 been staan en de broek over de andere laars trekken - duurt bij mij soms 10tallen seconden terwijl ik sta te balanceren..
-zoekzoek-
zoiets (ik ben jaloers, dit kan ik niet, zeker niet met motorjeans aan)

Bekijk bijlage 1457675
Bekend probleem, dat geworstel. Ik heb op aanraden van iemand op dit forum nu de oplossing . Bering Chicago broek, heeft ritsen van enkel tot heup, supermakkelijk
 
Bekend probleem, dat geworstel. Ik heb op aanraden van iemand op dit forum nu de oplossing . Bering Chicago broek, heeft ritsen van enkel tot heup, supermakkelijk
ik heb een Held met volle lengte ritsen (was geloof ik 70E, is lekker klein oprolbaar, ..zie ergens in dit draadje),
maar ook die bleek zoals alle broeken...
na een klein jaar toch niet goed waterdicht op het Kruis.. zucht.

Nu de Trilaminaat in gebruik. Kijken hoe lang die goed blijft.
 
Misschien een handige tip, er bestaat zoiets als ritsenvet.
Als dit af en toe op de rits gedaan wordt blijft die soepeler lopen waardoor er minder kans is dat de tandjes niet meer goed sluiten/beschadigen.
Wordt wel gebruikt bij overlevingspakken en ik geloof ook bij duikpakken.

Het lijkt me dat het bij motorkleding net zo goed zal werken.
 
Zorg dat je een grote plastic zak bij je hebt, over je schoenen en dan kan je redelijk snel pak of regenbroek aandoen..als je er nog 1 hebt en geen waterdichte schoenen dan laat je ze zitten...
Ik heb Magnum waterdichte legerkisten, heel lang gewoon regenpakken van ,
Hema , Zeeman ,Action ed. gekocht bleef soms verbazendwekkend lang droog..meestal doorlekken van tussendoor waaiend lekwater tussen broek en jas..
Nu weer eens compleet regenpak bij Motoport gekocht...eens kijken of die aardig waterdicht blijven..
 
kleding wise: ieder zijn ding..
ik ga graag werken met motorjeans (full kevlar, revvit rockefeller is mn favoriet), en dan is een regebroek eroverheen handig, goed opbergbaar, en niet onbelangrijk in winter: extra isolatie

Ik dacht yoga wise vooral aan het "op 1 been staan en de broek over de andere laars trekken" - duurt bij mij soms 10tallen seconden terwijl ik sta te balanceren..
-zoekzoek-
zoiets (ik ben jaloers, dit kan ik niet, zeker niet met motorjeans aan)

Bekijk bijlage 1457675

Begin eens met yoga dan. Ff je ego aan de kant, testosteron een vrije avond en gewoon lekker meedoen een 1,5u
 
Begin eens met yoga dan. Ff je ego aan de kant, testosteron een vrije avond en gewoon lekker meedoen een 1,5u
Hahaha, alsof het 1,5 uur vol te houden is voor een ongeordend persoon. Natuurlijk zou het helpen als er al andere sporten beoefend worden maar voor iemand die niets doet.. Suc6!
 
Hahaha, alsof het 1,5 uur vol te houden is voor een ongeordend persoon. Natuurlijk zou het helpen als er al andere sporten beoefend worden maar voor iemand die niets doet.. Suc6!

Jazeker, juist voor een ongeordend persoon (ADHD hier). Je hoeft 1,5u alleen maar te doen wat de yoga juf of meester zegt en verder niet na te denken. Ik heb zo'n beetje alle laagdrempelige sporten wel geprobeerd, maar de verschillende varianten van yoga bevallen mij het best.

Mocht je dusdanig open staan voor iets dat je niet kent, lees en kijk dan eens iets over vinyasa-, hatha-, power- of aerial yoga. Vooral de laatste twee zijn best pittig. Ik zoek ff een filmpje, moment.



Ik zeg hiermee niet dat het voor iedereen is, maar iedereen kan het op zijn of haar eigen manier, zolang je maar niet echt doelen stelt om leniger te worden, of supersterk, prestatie gericht zogezegd. Enige doel dat je zou moeten stellen is om steeds beter te worden in ontspannen, naar je lichaam luisteren en daarmee je lichaam goed onder controle te krijgen.

Als voorbeeld bijvoorbeeld de hoofdstand. Zodra je leert dat je bovenlichaam verticaal staat en je dus al in balans bent, hoef je alleen maar je benen op te tillen en uit te strekken. Niet corrigeren wat niet mis gaat, dat lijkt vaak alleen maar zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens Wiki "leert yoga de geest, het gevoel en het lichaam te beheersen, om daarmee de vereniging met God te bereiken". En als er geen God bestaat, wat is yoga dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan