tips voor het terugkrijgen van het rijbewijs/motor

ZX636beest

MF veteraan
23 dec 2001
2.021
1
Nu ben ik aan de beurt rijbewijs en motor inleveren na het ruim overschrijden van de max:snelheid. '(
Ik geloof dat niet het echt van belang is of het op een bweg is geweest rijksweg of waar dan ook.In mijn geval is het op een bweg gebeurd een binnedoorweggetje waar je lekker kan sturen...pff heb ik geweten gisterenmiddag.
Geen laser of controlepost,stilgezet toen die opeens voor mij/ons stond een motoragent.
Gedeeltes waar je 80 mag reed veeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te hard.
Het is voor mij de 1ste keer dat ik voor een ernstige snelheidsovertreding gesnapt ben in jaren(18 jaar terug een keer) maar het komt hard aan als je hem mag inleveren....kom je pas achter als je het zelf meemaakt.
Ik ben niet de 1ste op dit forum die dit heeft meemaakt,wat heeft men gedaan om het snel(ler) terug te krijgen.
Alle vakkundige tips zijn welkom :)
Binnen 10 dagen moet/mag ik bezwaarschriften indienen,volgens de agent die mij aanhield etc: had ik een kans dat het bij een schikking bleef.Gezien de 1ste keer van zo'n vergrijp,dan zou ik hem na ongever 10 dagen terugkrijgen.
Lang verhoor gekregen en mijn verhaal verteld wat genoteerd werd.Ik heb mijn motorrijbewijs in ieder geval voor mijn werk nodig,ik ben motormonteur van beroep verder zeer spijt toegegeven en nu voelend hoe vervelend het is als je hem kan laten staan etc: verantwoordingsgevoel blablabla.
Wat ik echt meende tegen die agent die toch wel zeer aardig en begrijpend overkwam(dat je je weleens liet gaan) maar deed niet meer dan zijn werk.

Ik baal enorm......iets menselijks gelukkig,maar eigen schuld.....dikke bult ;)

alvast bedankt voor de tips/advies
 
Verklaring van je werkgever dat je je rijbewijs nodig hebt schijnt te helpen, maar gelukkig heb ik hier geen ervaring mee.
 
Een paar goede tips kan je in mijn topic vinden:
Ben GVD me rijbewijs kwijt. :(

Hoeveel reed je te hard dat je ook je motor kwijt bent? als je minder dan 70 te hard reed dan heb je kans dat je hem binnen 10 dagen terug krijgt, maar boven 70 te hard kunnen ze wel eens moeilijk gaan doen.
 
Succes! Hebbie rechtsbijstandsverzekering ? Zo ja, zeker ff informeren.
Toch niet je motor in beslag genomen?
Edit: Sorry titel topic overgeslagen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk op http://www.openbaarministerie.nl

Ergens in het menu vind je "vragen". Daar kun je per Email je situatie uitleggen en krijg je binnen enkele dagen bericht van een voorlichter van het ministerie.
Geen stoere tuftufclub verhalen en "ik weet wel hoe het zit" verhalen van mensen die ook toevallig eens een keer gepakt zijn. Nee, echt goed onderbouwde informatie.

Zorg dat je alle randvoorwaarden omschrijft, alleen dan krijg je een goed onderbouwt antwoord retour.
Vermeld:
snelheid
omstandheden ter plaatse (fietspaden, uitritten, kruispunten, etc....)
verkeersdrukte op het tijdstip
eventuele eerdere "veroordelingen"
etc.......
 
Nou dat binnen 10 dagen geloof ik niet meer zo.
Een vriend van me is al een maand z'n rijbewijs kwijt ivm een wheelie maken.
Die heeft ook brieven van ze werkgever gestuurd maar er word gewoon gezegd dat ie op 15 mei z'n verhaal mag doen en dan zien we wel wat de rechter beslist.
En hij is nog nooit voor grote overtredingen gepakt.
 
Nu ben ik aan de beurt rijbewijs en motor inleveren na het ruim overschrijden van de max:snelheid. '(
Ik geloof dat niet het echt van belang is of het op een bweg is geweest rijksweg of waar dan ook.In mijn geval is het op een bweg gebeurd een binnedoorweggetje waar je lekker kan sturen...pff heb ik geweten gisterenmiddag.
Geen laser of controlepost,stilgezet toen die opeens voor mij/ons stond een motoragent.
Gedeeltes waar je 80 mag reed veeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te hard.
Het is voor mij de 1ste keer dat ik voor een ernstige snelheidsovertreding gesnapt ben in jaren(18 jaar terug een keer) maar het komt hard aan als je hem mag inleveren....kom je pas achter als je het zelf meemaakt.
Ik ben niet de 1ste op dit forum die dit heeft meemaakt,wat heeft men gedaan om het snel(ler) terug te krijgen.
Alle vakkundige tips zijn welkom :)
Binnen 10 dagen moet/mag ik bezwaarschriften indienen,volgens de agent die mij aanhield etc: had ik een kans dat het bij een schikking bleef.Gezien de 1ste keer van zo'n vergrijp,dan zou ik hem na ongever 10 dagen terugkrijgen.
Lang verhoor gekregen en mijn verhaal verteld wat genoteerd werd.Ik heb mijn motorrijbewijs in ieder geval voor mijn werk nodig,ik ben motormonteur van beroep verder zeer spijt toegegeven en nu voelend hoe vervelend het is als je hem kan laten staan etc: verantwoordingsgevoel blablabla.
Wat ik echt meende tegen die agent die toch wel zeer aardig en begrijpend overkwam(dat je je weleens liet gaan) maar deed niet meer dan zijn werk.

Ik baal enorm......iets menselijks gelukkig,maar eigen schuld.....dikke bult ;)

alvast bedankt voor de tips/advies

vraag of je werkgever een brieffie ken schrijven dat je je rijbewijs nodig heb voor je werk
 
Je werkgever een brief laten schrijven, zet daar in dat je je baan kwijtraakt als je langer dan een paar weken je rijbewijs kwijtbent en dat je dan zonder broodwinning zit en meer van dergelijke taal. Deze zsm. faxen of opsturen naar Justitie (adres staat wel op dat briefje wat je mee hebt gekregen van de politie volgens mij) en binnen 10 dagen krijg je wel telefoon van Justitie over wat de officier heeft besloten. Zal wel iets van 4 maand rijontzegging zijn, dan gelijk zeggen dat je hiertegen in bezwaar wilt gaan en dan mag je waarschijnlijk binnen nu en een week of 3 even langskomen bij Justitie om te verklaren waarom je je rijbewijs nodig denkt te hebben. Wederom die brieven van je werkgever meenemen, alles op je werk gooien en vooral diepe spijt betuigen en dat je het nooooooooit weer zult doen. ;) Met een beetje geluk krijg je hem dan wel weer terug, met een beetje pech niet.

Daarna zal je nog wel een keer moeten voorkomen en dan wacht je een aardige preek, hoge boete en voorwaardelijke straf van 1 of 2 jaar ofzo.

Kortom, hoop ellende maar veel succes!!
 
:( Da's goed shit Mario! :(
Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, de tips van Rev klinken heel aannemelijk, en die kan 't weten. ;)

Heel veel succes met 't hele juridische gevolg hiervan!
 
Het enige voordeel dat je hebt is een nagenoeg brandschoon verleden qua overtredingen,briefjes van de baas doen tegenwoordig weinig meer omdat justitie verondersteld dat de gevolgen algemeen bekend zijn.Je kunt er dan ook op rekenen mits je minder dan 70km te hard hebt gereden dat je binnen tien dagen je rbw terug hebt,dat betekend dat je tot aan de zitting dus voorlopig weer even mag rijden.
 
Minder dan 70 te hard en het is je eerste keer (ze kijken geen 18 jaar terug) dan heb je hem binnen 10 dagen wel terug.
Heb je er echt haast mee dan je werkgever een brief laten sturen en elke dag bellen.


Maar, hoe ben je gemeten, want dat kon ik niet helemaal uit je verhaal opmaken?
En wat heb je ter plekke verklaard, want ik neem aan dat ze gevraagd hebben waarom je zoveel te hard reed? (zo lokken ze je namelijk een schuldbekentenis uit)
 
Minder dan 70 te hard en het is je eerste keer (ze kijken geen 18 jaar terug) dan heb je hem binnen 10 dagen wel terug.
Heb je er echt haast mee dan je werkgever een brief laten sturen en elke dag bellen.


Maar, hoe ben je gemeten, want dat kon ik niet helemaal uit je verhaal opmaken?
En wat heb je ter plekke verklaard, want ik neem aan dat ze gevraagd hebben waarom je zoveel te hard reed? (zo lokken ze je namelijk een schuldbekentenis uit)

Achtervolging door motoragent...en verklaring was niet ter plekke '(
 
Hoe moet dat dan als je werkgever van jezelf bent (met een eigen bedrijf dus) ?

Schrijf je een brieffie met briefhoofd van je eigen zaak erboven, hun gaan niet navragen bij de kamer van koophandel of jij eigenaar van een zaak bent. En als ze naar je werk bellen ben jij toch niet de persoon op de motor :9 en is de zaak desnoods (als je achternaam in naam vd zaak zit) van een familielid en werk je daarbij hem/haar.... en anders schrijf je dat je je rijbewijs hard nodig heb voor je eigen zaak.... nee heb je JA kan je krijgen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan