tips voor het terugkrijgen van het rijbewijs/motor

Achtervolging door motoragent...en verklaring was niet ter plekke '(


Das minder en oom agent heeft nu eenmaal geijkte tellers... en waarom je zo hard rijd doet er niet toe, oom agent vind nu eenmaal dat je fout zit.... ook al moet je bij onze lieve heer op bezoek dat zal hem een zorg wezen hij moet zijn baas spekken.... ook motoragenten zijn niet meer zo coulant tegen over motorrijders, ze schrijven dr eigen moeder nog op.... :X beetje jammer... ze kunnen beter in uniform in de stad lopen zodat ze er ook zijn als je oma van 80 van dr tassie beroofd word maar helaas......
 
Das een mooi weer motoragent geweest.
Een echte had er hoogstens 49 of 69 km/u te hard van gemaakt, tenzij je mensen in gevaar hebt gebracht.
 
balen balen balen. Vind het wel knap dat je man genoeg bent om de schuld bij jezelf te leggen. Respect!

Denk dat je alles wel snel terug moet kunnen hebben. Zeker omdat er geen exacte snelheid is vastgesteld en ook geen gemiddelde. Zal voorlopig wel 'gij zult rustig aan doen' worden denk ik.
 
balen balen balen. Vind het wel knap dat je man genoeg bent om de schuld bij jezelf te leggen. Respect!

Denk dat je alles wel snel terug moet kunnen hebben. Zeker omdat er geen exacte snelheid is vastgesteld en ook geen gemiddelde. Zal voorlopig wel 'gij zult rustig aan doen' worden denk ik.


Denk dat de cherrif zijn snelheid wel gemeten heeft, voor hem is het genoeg om 50 meter achter je te zitten met zijn geijkte teller.... maar dat ie zn motor ook in beslag heeft genomen das raar... een vriend van me is met 230 (waar je 100 mocht) gepakt en oom agent reed met hem mee naar huis om zn motor thuis af te gooien maar rijbewijs is voorlopig pleite (ook briefje van werk aan het proberen)... en dan heb je hem terug en ben je net alles vergeten... legt er zoon envelopje op je deurmat.... :X :X :X €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€pinggggg
 
Kost da..... een advocaat(nee niet zo'n fles met geel spul erin) volgens mij's dat duurder dan de boete zelf?
Da kost duur he.....

Zal hem straks eens vragen of ie nog een lekkere tijd heeft kunnen neerzetten, woon-werk op de racefiets. Was in ieder geval mooi weer. Je moet er toch niet aan denken dat het op je eerste 'rbw loze dag' door de zeikregen moet.
 
Das wel mooi kut!
Moet over een tijdje ook voorkomen, kunnen anders wel samen rijden ;) . Gaan we wel met de auto, is veiliger.
 
50 meter is echt niet genoeg hoor!
Dat is met 150 km/h net iets meer dan een seconde.

Als ik me niet vergis is het minimaal 700 meter, met een onderlinge afstand tussen de 100 en 200 meter en ik dacht zelfs op dezelfde rijbaan.
Je ging niet toevallig zo hard dat je flink op hem uitliep?

Ik was op de snelweg waar ik 100 mocht gepakt voor 169, kostte me 468 euro.
Jij zal daar iig overheen gaan, reken maar op 7 euro per kilometer te hard, dan kun je een schatting maken. Daar komt bij dat je waarschijnlijk je rbw niet meteen terugkrijgt, omdat boven de 70 te hard wordt gezien als grote kans op herhaling (vraag me niet waarom).

Denk dat een advocaat niet eens zo'n gek idee is, en dan mierenneuken op hoe de meting gedaan is...

Ik zie het somber in voor je. :(


Denk dat de cherrif zijn snelheid wel gemeten heeft, voor hem is het genoeg om 50 meter achter je te zitten met zijn geijkte teller.... maar dat ie zn motor ook in beslag heeft genomen das raar... een vriend van me is met 230 (waar je 100 mocht) gepakt en oom agent reed met hem mee naar huis om zn motor thuis af te gooien maar rijbewijs is voorlopig pleite (ook briefje van werk aan het proberen)... en dan heb je hem terug en ben je net alles vergeten... legt er zoon envelopje op je deurmat.... :X :X :X €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€pinggggg
 
Succes! Hebbie rechtsbijstandsverzekering ? Zo ja, zeker ff informeren.
Toch niet je motor in beslag genomen?
Edit: Sorry titel topic overgeslagen.
Dat kan dus niet, je rechtsbijstand kan je niet gebruiken voor strafrechtelijke procedures / procedures tegen de staat in het algemeen. Kijk de kleine lettertjes er maar eens op na.
 
Op dinsdag 13 mei 2003 20:04 schreef KawaZtra het volgende:

Ik was op de snelweg waar ik 100 mocht gepakt voor 169, kostte me 468 euro.

En ik kreeg 480 euro en 4 maande rbw kwijt waarvan 1 maand voorwaardelijk op een periode van 2 jaar ;( Zonder verleden ;(
 
wat ik niet begrijp is hoe heeft hij jou snelheid gecontroleerd.
hij stond ineens voor je? of heeft hij achter jullie aan gereden?
hij moet toch op de een of andere manier je snelheid gemeten moeten hebben.
als hij de snelheid op het blote oog heeft geschat kan hij dit nooit hard maken.

in ieder geval succes ermee
 
>50 = rbw
>70=rbw+voertuig

Op dinsdag 13 mei 2003 16:18 schreef Froggy het volgende:Bij meer als 50 km/u te hard ben je ook je voertuig kwijt.
Nee & nee... ik reed 90 te hard en was m'n motor niet kwijt, kon ik gelijk weer ophalen. Volgens mij is het bij 100% overschrijding het voertuig inleveren, da's dus boven de 160 op een 80 km weg of boven de 240 op een snelweg...

Duur grapje, 90 te hard... 800 euro maar wel na 3 weken rijbewijs weer terug. :)
 
Tja, Mario, heel erg klote voor je. Ik hoop dat jij je motor en rijbewijs zo snel mogelijk terug hebt. ;(

Ik zal voor je duimen, voor zover je daar iets aan hebt....
 
Mfer''s bedankt voor de tip's etc:...........steun ;)

Ik vertrek zo weer op de fiets naar mijn werk.(35/40 minuten hard doortrappen *D )ik zie donkere wolken aankomen ik moet doortrappen om droog op mijn werk aan te komen..........gisteravond de setup van de fiets aangepast :) .
 
Hoe is de stand van zaken nu Mario?
De Kawa staat weer in de schuur,ik heb hem dus terug.
Rijbewijs nog niet,ik ben hem max: 4 maanden.........kwijt :( .
Ik hoop spoedig voor te komen of een heerlijk briefje in de bus te krijgen dat mijn bezwaarschriften gewerkt hebben............. :X ,en hem weer op kan halen....die kans schat ik heel laag in.
 
De Kawa staat weer in de schuur,ik heb hem dus terug.
Rijbewijs nog niet,ik ben hem max: 4 maanden.........kwijt :( .
Ik hoop spoedig voor te komen of een heerlijk briefje in de bus te krijgen dat mijn bezwaarschriften gewerkt hebben............. :X ,en hem weer op kan halen....die kans schat ik heel laag in.
Dat is standaard, maar als je in bezwaar bent gegaan dmv. een brief krijg je waarschijnlijk snel de uitnodiging om ff langs te komen bij de rechter, je krijgt dan 10 minuten om te vertellen waarom je denkt je rijbewijs weer terug te moeten krijgen. Alles op je werk gooien dus, ook dan weer een brief meenemen en die door de rechter laten lezen, dan maak je een aardige kans hoor. Als je nog niks hebt gehoord, ff bellen met justitie.

Als je verder nog wat tips nodig hebt van een ervaringsdeskundige :+ , moet je me maar ff meelen. Succes! :)
 
Kl :( te zeg! Je rijbewijs is nog te overzien, maar ook je motor '( ...

Iedereen laat zich wel eens gaan, triest dat het dan zo af moet lopen. Uit je verhaal maak ik op dat je verder geen bejaarden o.i.d. (bijna) van de sokken hebt gereden of zo?

In ieder geval fijn dat je je motor weer thuis hebt.
Succes!
 
Ik mag weer rijden(sinds 12-8-2003) op de openbare weg *D ,heb ff geduurd(3 maanden rijontzegging)) en het kost mij 650 eurotjes.

Oja'172km waar ik maar 80km mocht,de boete vind ik meevallen :X
 
Ik mag weer rijden(sinds 12-8-2003) op de openbare weg *D ,heb ff geduurd(3 maanden rijontzegging)) en het kost mij 650 eurotjes.

Oja'172km waar ik maar 80km mocht,de boete vind ik meevallen :X

Wil je nog wel op de openbare weg rijden?

Kreeg vandaag ook weer fanmail uit Leeuwarden ... gelukkig maar 24 km te hard :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan