Tips voor kneedownen:

Wij hebben hier van die minirotondes, neem aan dat je niet zoiets bedoelt, iettewat klein?

Minirotondes zouden moeten kunnen werken. Je gaat dan niet te snel, maar kan hem wel op lagere snelheid mooi platleggen. Als het daar lukt zal de rest wel komen.
 
Wat is zo ongeveer de minimum snelheid die je moet hebben om een goede kneedown te maken? Bij mij in de buurt heb je ook alleen maar van die kleine rotondes en het lijkt me dat je toch een beetje snelheid moet hebben om lekker plat te gaan :? :? :?
 
dit hangt af van de scherpte van de rotonde...maar met 60 op zo n rotonde moet dat wel lukken....

het gaat allemaal wat rustiger....en niet zo bruut...als je de grond raakt...

heel belangerijk schrik niet...en druk niet met je knie je motor omhoog (dus je been naar buiten duwen) als je dit doen ga je of je bek, of je gaat uit je lijn de bocht uit...(zie verhaal "lekker speren op de A9" die gozer schrok dus ook!)

ontspannen met 1bil er naast zitten....knie zo overdreven mogelijk naar buiten steken...als je denkt dat het genoeg is steek je m nog verder naar buiten.

langzaam rotonde oprijden...in deze positie...en rondjes draaien....steeds harder totdat je je knie raakt. je knie moet eerder komen als je stepje anders doe je het niet goed! (knie meer naar buiten).

als je het eenmaal gedaan hebt...denk je is dit nu alles waar ik me zolang mee bezig heb gehouden...

ZORG VOOR WARME BANDEN!! dus eerst een paar rondjes rijden...om die rotonde..stuk of 5 en steeds harder...


totdat...het mooiste geluid naar voren komt...SCCHHRAAAAP!!!!


Wat is zo ongeveer de minimum snelheid die je moet hebben om een goede kneedown te maken? Bij mij in de buurt heb je ook alleen maar van die kleine rotondes en het lijkt me dat je toch een beetje snelheid moet hebben om lekker plat te gaan :? :? :?
 
Mij is het op een rotondetje nog nooit gelukt, te klein ?

Ben meer een hoge snelheid kniedowner denk ik.
 
Is er hier iemand die kan kneedownen terwijl hij/zij met beide billen op het zadel zit? Dus eigenlijk gewoon zoals je normaal ook op de motor zit. Ik had er laatst een kleine discussie over met iemand. Volgens mij lukt het dan toch echt niet. Of je met wel heeel lenig zijn.

Verder kan ik weinig zeggen over kneedownen. Het is me wel ooit gelukt (zonder kneesliders, wel een leren broek), maar daarna werd ik overmoedig en vloog de bocht uit. En daarna heb ik tot nu toe niet weer het lef gehad om dat ding zo schuin te hangen.
 
Wat is zo ongeveer de minimum snelheid die je moet hebben om een goede kneedown te maken? Bij mij in de buurt heb je ook alleen maar van die kleine rotondes en het lijkt me dat je toch een beetje snelheid moet hebben om lekker plat te gaan :? :? :?

Mijn eerste (jaartje of 7 geleden, zonder slider) was met 50 a 60 km/u in een haakse bocht.

Op een verlaten parkeerterrein kun je je eigen bochtenstraal maken, en daar heb ik het ook wel met 30 a 40 km/u in 2e versnelling gedaan. Hangt ook een beetje van je fiets af. Heb het ook weleens met een KTM Duke gedaan, dan kun je volgens mij nog langzamer.
 

ZORG VOOR WARME BANDEN!! dus eerst een paar rondjes rijden...om die rotonde..stuk of 5 en steeds harder...


totdat...het mooiste geluid naar voren komt...SCCHHRAAAAP!!!!


[...]



Warme banden???? Had je volgens mij zondag ook niet!!!!!! :)
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel kom je nog te kort als je schaamranden
helemaal zijn weggewerkt?

Als ik in de bocht soms eens vlak naast me naar
het asfalt kijk heb ik zo iets van....ik kom
nog een meter of wat tekort voor een kneedown.

Maar goed, eerst maar even rustig aan totdat
ik een all-risk verzekering heb.... :]


O ja, volgens mijn gaat kneedown al met 20km/u op
een rotonde...heb zo mijn laatste restjes
schaamrand weggewerkt.
En een keer achter een bandit gereden en die reed
zonder dat hij het zelf volgens mij doorhad
zijn stepjes op enkele mm van de grond op rotondes.
 
Laatst bewerkt:
heel belangerijk schrik niet...en druk niet met je knie je motor omhoog (dus je been naar buiten duwen) als je dit doen ga je of je bek, of je gaat uit je lijn de bocht uit...(zie verhaal "lekker speren op de A9" die gozer schrok dus ook!)
Ik heb anders al meerdere keren een crash weten te voorkomen door met m'n knie de motor weer ophoog te duwen nadat het voorwiel was gaan glijden.
 
Het glimrandje is nu rechtsom (De enige kant die ik tot nu toe wat geprobeerd heb.) een paar millimeter, en waar het meeste opgereden is een centimeter ongeveer.

Rijervaring heb ik wel, maar nooit eigenlijk een poging gedaan om hem echt schuin te gooien of zo, wel lekker door de bocht natuurlijk. Maar uitgevonden toen de 25 kW eraf ging dat je hem lekker de bocht uit kon trekken. En langzaam gaat het steeds lekkerder.
 
- Met minimaal 1 bil naast het zadel gaan hangen, meer kan ook, dan is je knie wat eerder op de grond
Juist niet meer... Dan draai je namelijk snel je heupen iets naar de buitenkant van de bocht en je knie dus naar binnen....

Daarmee forceer je een minder fijne houding... Ongeveer 1 bil is voldoende...

Zie ook http://www.bikenet-magazine.com/sections/road/article.asp?section=skills&id=1590

BTW, Ik ben nog lid van de club van beste stuurlui... Die van de wal enzo...
 
Laatst bewerkt:
klopt..ik heb mar1tin hier ook wel eens over gehoord....

maar dit is voor gevorderden die al een tijdje kneedownen en precies hoe het werkt.
als je dit in het begin doet gaat het niet goed...

Ik heb anders al meerdere keren een crash weten te voorkomen door met m'n knie de motor weer ophoog te duwen nadat het voorwiel was gaan glijden.
 
klopt..ik heb mar1tin hier ook wel eens over gehoord....

maar dit is voor gevorderden die al een tijdje kneedownen en precies hoe het werkt.
als je dit in het begin doet gaat het niet goed...
Een ding kan ik je wel zeggen: Als me voorwiel gaat, waag ik het er toch op... Liever wijd in de bocht (miscchien zelfs te wijd) dan glijdend op je zijkuip / pak door de bocht...

Je moet het alleen niet doen als schrikreactie op het aan de grond rijden van iets, maar als laatste redmiddel bij akelige slippartijtjes lijkt het me toch verdomde effectief...
 
Een ding kan ik je wel zeggen: Als me voorwiel gaat, waag ik het er toch op... Liever wijd in de bocht (miscchien zelfs te wijd) dan glijdend op je zijkuip / pak door de bocht...

Je moet het alleen niet doen als schrikreactie op het aan de grond rijden van iets, maar als laatste redmiddel bij akelige slippartijtjes lijkt het me toch verdomde effectief...

Zolang het maar geen spagaat / split wordt, AU. ;)

Maar van de meeste heb ik nog steeds niet echt gehoord wat nou een goede zithouding is. :? Weet je het niet?
 
Volgens mij zoiets van:Rechts de bocht om,
linker knie en elleboog tegen de motor aan
zetten,rechter bil langs het zitje,met je
dakpan naar de rechter kant gaan hangen
en dan insturen,knie losje naar buiten laten
vallen en plat gooien met die handel.
En als je het eind van de bocht goed tezien
krijgt gassen met die handel.

Ik weet niet :? doe ook maar een gooi,volgende
keer toch eens op letten hoe ik het doe |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan