Tips voor kneedownen:

Kijk, zo moet het ongeveer. :+ Doe je gelijk nog een Elbow down ook. 's-mooi meegenomen toch? :+
ACFDF1E%2Ejpg
 
Ik kan heb het ook nooit geprobeerd maar volgens mij is het iets als:
- met je linkerbil op de buddy zitten
- rechterknie naar buiten
- druk op je linkerstepje houden
- vast nog meer maar dat weet ik niet
Zoiets :?

ja en niet TEkort door de bocht
doet pijn.
 
Oké hier komt ie, de TIP:

Ga naast Leon (dacht ik dat ie heet: Fastnappie) rijden. Hij verteld je hoe je moet zitten en plakt je kneepads op de juiste plek. Hij doet het even voor op jou motor, verteld daarna hoe en wat. En doe het zelf!!!

Oftewel: GELUKT!!! Links (rotonde) en rechts (klaverblad). :]

Fastnappie: :}
 
Die geen kneedown kunnen maken hebben angst en die moet overwonnen worden....beetje hangen....poot uitsteken.......contact zoeken met het asfalt....en dan contact.....de vrees is verdwenen :} ......heb ik 18 jaar geleden ook gedaan gaat nu eindelijk wat beter... ;)
 
Laatst bewerkt:
Die geen kneedown kunnen maken hebben angst en die moet overwonnen worden...

Na iedere rit verwonder ik me er weer over dat m'n fiets nog platter kan. Kneedown (of totaldown :? ) zit er dus aan te komen. Ik probeer iig niet te forceren, lijkt me niet echt gezond voor lijf en leden.
 
Die geen kneedown kunnen maken hebben angst en die moet overwonnen worden....beetje hangen....poot uitsteken.......contact zoeken met het asfalt....en dan contact.....de vrees is verdwenen :} ......heb ik 18 jaar geleden ook gedaan gaat nu eindelijk wat beter... ;)

Ja, ik heb het gezien, gaat nu iets minder stuntelig dan 18 jaar terug. :? Maar blijf oefenen... :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Dus daemon je hebt voor elkaar bgrijp ik.
:) }) :)

YES!!! (tnx to Fastnappie) Daniël trouwens ook!!! Ook vandaag voor het eerst!

En nou natuurlijk goed oefenen zodat het goed lukt en zo...
 
Laatst bewerkt:
Tips voor kneedownen?

ik rijd (nog) op een getunede Aprilia RS50,
maar een kneedown maken is toch niet zo moeilijk?

Het gaat erom dat je snelheid houd, de motor plat gooit, gewoon steeds platter tot je de banden voelt glijden. (Op mn Aprilia lukt dat iig nog -> klote banden)
Platter zou ik niet proberen op dat moment.
(Krijg je AU van '( ) Nu gewoon wat verder naast de motor hangen, knie naar buiten, en je knie kust het tarmac.

Veel succes mensen die et nog willen proberen!!
 
Tips voor kneedownen?

ik rijd (nog) op een getunede Aprilia RS50,
maar een kneedown maken is toch niet zo moeilijk?

Het gaat erom dat je snelheid houd, de motor plat gooit, gewoon steeds platter tot je de banden voelt glijden. (Op mn Aprilia lukt dat iig nog -> klote banden)
Platter zou ik niet proberen op dat moment.
(Krijg je AU van '( ) Nu gewoon wat verder naast de motor hangen, knie naar buiten, en je knie kust het tarmac.

Veel succes mensen die et nog willen proberen!!

Tja moeilijk of niet. Het is gewoon mogelijk, het is het vertrouwen in jezelf en in je materiaal. En dan is het best moeilijk. Zie de reactie van R1beest.

Maar ik heb nog mijn achter voelen glijden doordat de grip op was door de hoek van schuinhangen en snelheid... Dat is ook zoiets. Lijkt me eng, ik heb geen idee wat je dan voelt, of dat je direct op je smoel ligt. Wel gevoeld op tramrails, met terugschakelen en accelereren, en ik moet zeggen dat het dan 100% meevalt.

Komt allemaal vanzelf, rustig opbouwen.

Op zaterdag 23 maart 2002 21:34 schreef R1 beest het volgende:
Die geen kneedown kunnen maken hebben angst en die moet overwonnen worden....beetje hangen....poot uitsteken.......contact zoeken met het asfalt....en dan contact.....de vrees is verdwenen :} ......heb ik 18 jaar geleden ook gedaan gaat nu eindelijk wat beter... ;)
 
Naar mijn gevoel hoef je niet eens zo plat te gaan. (alhoewel je in het begin de indruk hebt van wel)
Ik kan gerust kneedownen met nog een mm of 2 over op mijn band. Wil ik dieper dan houd ik m'n knie wat meer naar binnen maar mijn vertrouwen is nu even wat minder nadat het voorwiel bijna weg was. En wachten tot heel goed weer kan ook geen kwaad want dan komen de banden weer wat warmer en als ik de weg zie "blinken" schiet het vertrouwen vanzelf opnieuw de hoogte in.
 
Tsja tis voor iedereen verschillend en het gaat inderdaad alleen om vertrouwen. Komt vanzelf, rustig opbouwen.

Gewoon plezier hebben in het rijden :]
 
Jazekers lukt et op mn RS50.

Alhoewel 50? Tis eigenlijk een 70cc (polini) en andere carb en uitlaat.

Ik heb nog wel een paar leuke fototjes, als kneedown, wheelie, stoppies etc. Zal eens kijken of ik ze kan posten. Het geeft trouwes helemaal een kick als in de regen je achterwiel uitbreekt op een rotonde (.. jaja op de brommert :P )

mzzls Nick :]
 
En het is ook te herhalen! ;) Vandaag weer gelukt, duurde wel weer een paar rondjes maar goed.

Even op Deil geprobeerd, en op een gegeven moment stond er een andere motorrijder aan de kant, daarna samen wat rondjes gereden, toen weer ff gestopt en toen kwamen er nog twee kijken. Gezellig! Ik heb ze het adres gegeven dus wie weet zien we ze wel.
 
Op zondag 24 maart 2002 13:47 schreef Daemon het volgende:
Maar ik heb nog mijn achter voelen glijden doordat de grip op was door de hoek van schuinhangen en snelheid... Dat is ook zoiets. Lijkt me eng, ik heb geen idee wat je dan voelt, of dat je direct op je smoel ligt. Wel gevoeld op tramrails, met terugschakelen en accelereren, en ik moet zeggen dat het dan 100% meevalt.

Net als met wielspin, ga een keer van de weg af en rijdt een zandweg in (zoek er wel eentje uit waar het zand goed aangereden is). Zet het gas erop en voel wanneer de band begint te spinnen. ff oefenen en je kunt met gemak strepen van een metertje of 10 neerleggen. Als je dan een keer met achterwiel op een natte wegmarkering terecht komt, ben je daar ook niet meer van onder de indruk.
 
Net als met wielspin, ga een keer van de weg af en rijdt een zandweg in (zoek er wel eentje uit waar het zand goed aangereden is). Zet het gas erop en voel wanneer de band begint te spinnen. ff oefenen en je kunt met gemak strepen van een metertje of 10 neerleggen. Als je dan een keer met achterwiel op een natte wegmarkering terecht komt, ben je daar ook niet meer van onder de indruk.

Dat heb ik wel es ja, en ook dat ie stilstaat bij terugschakelen.
 
Net als met wielspin, ga een keer van de weg af en rijdt een zandweg in (zoek er wel eentje uit waar het zand goed aangereden is). Zet het gas erop en voel wanneer de band begint te spinnen. ff oefenen en je kunt met gemak strepen van een metertje of 10 neerleggen. Als je dan een keer met achterwiel op een natte wegmarkering terecht komt, ben je daar ook niet meer van onder de indruk.
Merk toch wel verschil tussen slippen in bochten en rechtuit slippen...
Voor rechtuit spinnen hoef je ook echt niet onder de indruk te zijn... Toeren = ja, snelheid = nee... En in het ergste geval een slingertje... Absoluut niets aan de hand... :) Al een paar keer gehad in de winter, maar daar is niets engs aan... Hooguit dat de voorkant wat lichter wordt bij het terugvinden van de grip...
In bochten is het een ander verhaal... Als het een klein stapje is, dan is het een beetje schrikken en hooguit een klein slingertje (als je niet van schrik verkeerd handelt), maar bij meer slippen is het moeilijk om overeind te blijven... Vanwege foute afstelling v/d vering & een band met fabrieksfout heb ik een klein bochtenslippertje ook al gehad en dat vind ik toch wat minder fijn aanvoelen dan rechtuit een slippende achterkant...
 
Terug
Bovenaan Onderaan