Tips voor motor geschikt voor Woon-werk verkeer

Thebooster

Rookie
18 aug 2006
11
0
breda
Ik heb sinds enkele weken mijn rijbewijs.

Nu ben ik opzoek naar een motor waarop ik het gehele jaar naar mijn werk kan rijden. De reistijd ligt rond de 45 min.

Wat voor motor raden jullie mij aan, mijn budget rijkt tot 2500 euro.Misschien dat ik toch een nieuwe koop, maar dan moet ik gaan lenen. En dat schrikt mij nogal af.

Zijn er punten waar je bij een woon-werk-motor extra op moet letten?
 
Ik ben heel blij met mijn Yamaha XJ900F. Zuinig, comfortabel, onderhoudsvrij (cardan!), goedkoop in aanschaf, betrouwbaar.
 
De snelste route is over de snelweg 80%
Deze weg zal in dus in de ochtend nemen.
Op de terugweg kan ik ook binnendoor rijden, mar dat kost me ongeveer 20 min. extra.
 
bmw k75 (s) of een k100rs... prima motoren. weinig onderhoud, lage aanschafprijzen (k100rs vanaf 1500) en de k75 vanaf 2200 euro) altijd starten. gemaakt voor rijden door weer en wind. en je kunt er mooi koffers aan hangen voor vakantie.
 
Ik heb sinds enkele weken mijn rijbewijs.

Nu ben ik opzoek naar een motor waarop ik het gehele jaar naar mijn werk kan rijden. De reistijd ligt rond de 45 min.

Wat voor motor raden jullie mij aan, mijn budget rijkt tot 2500 euro.Misschien dat ik toch een nieuwe koop, maar dan moet ik gaan lenen. En dat schrikt mij nogal af.

Zijn er punten waar je bij een woon-werk-motor extra op moet letten?
Wat wordt je route? breda - ....?

Ikzelf sluit me aan bij de anderen: neem een fiets die niet veel aan onderhoudt kost. Voor woon-werk: heb je nagevraagd bij je werkgever of hij hem wil leasen?

groet

B

P.s. Ikzelf heb wel geleend voor de Motor, maar alleen omdat mijn totale maandlasten lager zijn de vergoeding die ik krijg.
 
Ik heb sinds enkele weken mijn rijbewijs.

Nu ben ik opzoek naar een motor waarop ik het gehele jaar naar mijn werk kan rijden. De reistijd ligt rond de 45 min.

Wat voor motor raden jullie mij aan, mijn budget rijkt tot 2500 euro.Misschien dat ik toch een nieuwe koop, maar dan moet ik gaan lenen. En dat schrikt mij nogal af.

Zijn er punten waar je bij een woon-werk-motor extra op moet letten?
Net je rijbewijs... Als je voornamelijk 80- of 60-KM wegen rijdt, kijk dan eens uit naar een off the roadje. Kan je kijken hoe dat je bevalt, kan je daarna altijd nog een cardan fiets kopen.
 
Zou voor een cbr 600f gaan die zijn betrouwbaar en makkelijk te berijden, kunt er mee toeren maar ook sportief rijden. Of anders een gsxf 600 maar die vind ik persoonlijk minder mooi. Als je veel km rijd zou ik voor een 4 cylinder gaan.
 
Of 6 :+ (lees: Goldwing)
Een cbr600f is wel een sport-toermotor, maar heeft ook weer een ketting, evenals een gsxf. Errug ontspannen zitten ze ook niet (ook niet heel sportief maar toch), ben je denk ik beter af met een echte toerdert.
 
Ik ben heel blij met mijn Yamaha XJ900F. Zuinig, comfortabel, onderhoudsvrij (cardan!), goedkoop in aanschaf, betrouwbaar.

:^
Ik rij ook dagelijks op xj900f. Niet kapot te krijgen! En zuinig (~1:21). Onderhoud van de xj kost geen ...., en verruit het meeste kun je heel eenvoudig zelf. Hoop wel dat je op > 25kw mag rijden anders dit advies nog een tijdje bewaren ;)
Mocht je nou ooit werkelijk een xj900F overwegen, check de tank op roest, zwakste punt van het ding.
 
Cardan, als je veel km rijdt bv een km of 120 per dag word je gek van het kettingsmeren tenzij je een automatisch smeersysteem neemt
Koffers of mogelijkheid daartoe
BT020's
Flinke tankinhoud
Geen hoog toerige sport motor ivm hoge slijtage
Goed stuur (bv superbikeachtig)
Betrouwbaar image
Corrosie vrije fiets of minder corrosie gevoelig
 
voor woonwerk verkeer een Piaggio X9 250 cc. Snaar aandrijving dus geen gesmeer van een ketting. Automaat, dus geen gekloot in een file. 1 op 25 dus lekker goedkoop, je kunt nog heen en weer van je reiskosten vergoeding.
Banden. 45 euro per stuk, (ter vergelijk BT 20 in spanje 179 euro setje ex bezorgen).
Corossie? plastic corrodeert niet :)
Laptop, werktas, regenpak? Stop maar onder je zadel.

Prijs is +/- 2250 tweedehands

PIC_0650%20(Large).JPG


Ik heb er zelf nog een lekker snel ding bij voor het betere speelwerk. Maar dat is na werktijd.
 
Laatst bewerkt:
Als het niet mooi maar degelijk moet zijn: Honda NTV 650!
Voor de volle 100% mee eens! :Y 't Is een lekkere cardan-aangedreven twin en... hij laat je nooit in de steek (spreek uit ervaring) :)

Oh ja, voor tussen de € 1800.= en € 2500,= heb je zo'n fietsie.

[me]HonDucteur zag zojuist nog een goed uitziend rood exemplaar met 38.000 km's op de teller voor
€ 2450,= op marktplaats staan. De motor staat in Hippolytushoef. Er stond welliswaar dat het een vaste prijs was, maar pingelen kan altijd...[/me]
 
Laatst bewerkt:
Ach, je kan overal 45 minuten op gaan zitten, en technisch zijn er zat fietsen die dat goed volhouden, ook 's winters, zoals de Xj, NTV etc. Maarja, als je ook nog comfort wilt, dan zou ik voor een BMW gaan qua budget zou ik es gaan kijken naar een K75RT, dan heb je veel motor voor leuk geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan