Tips voor motorvakantie North Yorkshire

Trackrecord

MF'er
15 jan 2008
34
4
Zevenaar
Op 26 april ga ik met een groep naar Exelby, precies tussen de Yorkshire Dales en North Yorkshire Moors in, een kilometer of 55 boven York.

Behalve mooie plaatsen als York, Whitby, Scarborough, etc. vroeg ik mij af of er mensen in die regio geweest zijn en tips hebben. Ik denk dan aan routes, plaatsen, vliegvelden uit de tweede wereld oorlog, musea. Kortom, alle tips zijn welkom!

Groeten Trackrecord
 
Er zijn in de Moors diverse mooie dingen te zien.
Veel ruines en mooie stuurwegen. En af en toe leuke hellingen.
Niet ver van Exelby ligt Sutton Banks. Een weg tegen een steile helling ( 25 %)
Dat is de weg tussen Thirsk en Helmsley. Boven aan is een verwijzing naar een ‘visitors centre’. Daar hadden de lekkere koffie en gebak. Ook daar in de buurt lit Rievaulx Abbey.

rievaulx_abbey – Heritage Travel

In westelijke richting op de Moors (voor de ouderen onder ons : James Herriot-land) ligt ook Fountains Abbey. Evenals Rievaulx de restanten van een oude abdij.

Ripon Attractions - Things to do Places to see


Aan de westkant Yorkshire Moors ligt Hartside Pass. Een geliefde route bij de Britse mororrijders.
Voor een impressie van deze route :

rievaulx_abbey – Heritage Travel
En dan even zoeken naar Hartside pass

Cafe boven is erg gelief d bij de motorrijders.
Ook een mooi plaatsje is Alston. Steile weggetjes door het dorpje met nog van die gladde kasseitjes. En parkeren voor een motor is vanwege de steile weggetjes en parkeerplaatsen wel eens wat moeilijk

Vreemde steenmassa’s vind je bij Brimham rocks

Ripon Attractions - Things to do Places to see

En dan even zoeken naar Brimham Rocks


Maar de gehele gebied van de Yorkshire moors is een mooi gebied om te doorkruisen.

En asl je met een Garmin GPS op stap gaat wil ik wel Hartside als Sutton banks met Rievaulx even voor je in een bestandje zetten

Zelf kom ik nog wel eens in GB en schrijf daar dan een verslag over.
In 2006 heb ik de End-to-End gereden en ben zowel over Hartside als Sutton Banks gekomen
En van Rievaulx Staan er in dat verslag wat foto’s
http://members.home.nl/egbert.oosting/End-to-End2006.pdf


EgbertO
 
Laatst bewerkt:
Er zijn in de Moors diverse mooie dingen te zien.
Veel ruines en mooie stuurwegen. En af en toe leuke hellingen.
Niet ver van Exelby ligt Sutton Banks. Een weg tegen een steile helling ( 25 %)
Dat is de weg tussen Thirsk en Helmsley. Boven aan is een verwijzing naar een ‘visitors centre’. Daar hadden de lekkere koffie en gebak. Ook daar in de buurt lit Rievaulx Abbey.

rievaulx_abbey – Heritage Travel

In westelijke richting op de Moors (voor de ouderen onder ons : James Herriot-land) ligt ook Fountains Abbey. Evenals Rievaulx de restanten van een oude abdij.

Ripon Attractions - Things to do Places to see


Aan de westkant Yorkshire Moors ligt Hartside Pass. Een geliefde route bij de Britse mororrijders.
Voor een impressie van deze route :

rievaulx_abbey – Heritage Travel
En dan even zoeken naar Hartside pass

Cafe boven is erg gelief d bij de motorrijders.
Ook een mooi plaatsje is Alston. Steile weggetjes door het dorpje met nog van die gladde kasseitjes. En parkeren voor een motor is vanwege de steile weggetjes en parkeerplaatsen wel eens wat moeilijk

Vreemde steenmassa’s vind je bij Brimham rocks

Ripon Attractions - Things to do Places to see

En dan even zoeken naar Brimham Rocks


Maar de gehele gebied van de Yorkshire moors is een mooi gebied om te doorkruisen.

En asl je met een Garmin GPS op stap gaat wil ik wel Hartside als Sutton banks met Rievaulx even voor je in een bestandje zetten

Zelf kom ik nog wel eens in GB en schrijf daar dan een verslag over.
In 2006 heb ik de End-to-End gereden en ben zowel over Hartside als Sutton Banks gekomen
En van Rievaulx Staan er in dat verslag wat foto’s
http://members.home.nl/egbert.oosting/End-to-End2006.pdf


EgbertO


Beste Egbert,

Heel erg bedankt voor je informatie en zal er zeker m'n voordeel mee doen! Je schrijft over Alston, daar ben ik 4 jaar geleden geweest en het is daar inderdaad prachtig!

Groeten René
 
Hartside Pass hebben we 2 jaar terug gedaan.
Hartside Pass - Visit Cumbria
Op de terugweg van Schotland volgende zomer bezoeken we eveneens Brimhams Rocks.
Daar vlakbij (Pateley Bridge) bezoeken we even de Foster Beck watermolen.
Foster Beck Watermill, Pateley Bridge © Chris Coleman cc-by-sa/2.0

In het Yorkshire Dales National Park bekijken we de Aysgarth Fals.
DomRaider

De volledige route voor die dag zie je hier: SCHOTLAND MET DE MOTOR
klikken op "dag15"

Beste Lucsa,

Ook jij heel erg bedankt voor je interessante informatie!

Groeten Trackrecord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan