tips voor overnachting

motormaniac58

MF veteraan
4 mei 2004
6.366
2.637
de polder
In juni gaan we met 2 stellen richting Zuid Frankrijk.
De bedoeling is 3 dagtrips te maken van plm 400 tot 500 km.tot de eindbestemming Deels snelweg, deels binnendoor.
Wij rijden via Luxemburg, Metz, Nancy, richting Grenoble en dan de N85

Voor de 1e stop zoek ik nog een leuk adresje ergens in Noord Frankrijk. Net na Lux...
Het liefst een leuke B&B of zoiets en geen Ibis naast de snelweg of zo....
Uiteraard met diner mogelijkheid ( in de buurt).
Als de 4 motoren veilig of zelfs binnen kunnen staan is dit ook een pre..:)

Iemand nog leuke tips ??
 
Ik kijk altijd op booking.com. Dan kan je vaak ook wel achterhalen of er een goede parkeergelegenheid is.
En via google earth kan je wel zien of de parkeerplaats bv achter het hotel uit het zicht is.
 
B&B en Kyriad hotels kort bij de snelweg hebben bijna altijd een afgesloten/bewaakte parking.
Leuk zijn die verder niet,ik gebruik ze ook alleen maar op doorreis.
Anders zoals gezegd zoeken op booking of op Google maps.
 
Het is geen antwoord op je vraag, maar ik weet niet of ik in die periode iets zou vastleggen. Het is nog vroeg in het seizoen het dat deel van Noord Frankrijk is niet bepaald een toeristen magneet.
Daar vind je altijd wel iets op de bonnefooi.

Voordeel is ook dat je dan nergens aan vast zit. Gaat het allemaal lekker vlotjes kun je besluiten om er nog 100 kilometer aan vast te plakken, zit het tegen door bijvoorbeeld pokkenweer kun je om 3 uur de boel de boel laten.
 
Eens...
Wij knallen desnoods 100okm..
Maar dochter en.schoonzoon zijn onervaren. Daarom gekozen om te splitsen in 2x plm 400 km en 1x 500.
Net na luxemburg zou dus die 1e stop.zijn....

Tuurlijk vind je altyd wel iets..
Maar mss heeft iemand juist die leuke tip
 
OK, duidelijk en je hebt nog maar gelijk ook.

Zelf een keer hier terecht gekomen ik denk redelijk in de hoek waar jij zoekt.:
Echt letterlijk op de grens FR-DLD.


Leuk tentje, met Biergarten en lekker eten.
's avonds speelt de eigenaar een lekker stukje op zijn piano, het beviel mij daar erg goed. Wat me bij staat was het niet erg duur.

Erg grappig; de -enigszins- excentrieke eigenaar vindt het jammer dat mensen geen kaarten en brieven meer naar elkaar sturen. Er staat een kaartenrek, waar je gratis postkaarten mag kiezen en schrijven. Hij doet deze dan voor je op de post.
Ik heb uiteraard van de gelegenheid gebruik gemaakt en een kaart aan mn beste motormaat en mijn moedertje gestuurd.

Enige nadeel is dat de motoren buiten op straat moeten blijven.

PS: het is in duitsland, dus geen Streetview, maar er staan wel wat foto's op SV.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan