Tips voor Rijbewijs

Michael

Rookie
23 nov 2001
1
0
huizen
Binnenkort moet ik afrijden, best wel spannend. Heeft iemand nog tips voor mij !!!!!!
Kan echt niet wachten tot ik eindelijk zelf mag rijden
 
overdreven veel kijken, en laten zien dat je kijkt.. de examinator ziet namelijk alleen de achterkant van je helm, dus moet goed zien dat je je hoofd heen en weer beweegd.

Verder, vlot rijden, maar niet te gek maken natuurlijk...

succes
 
Kijken, afstand houden, kijken, aan de snelheid houden, kijken, wel een beetje vlot doorrijden, kijken. Dus laten zien dat je alles ziet, zijstraten enzo en auto\'s, het gaat maar om 1 ding: hun het gevoel geven dat je je voertuig volledig en veilig onder controle hebt.

Veel succes en hou ons op de hoogte! :)
 
goed dat verhaal over de motor uit je knar leren zodat hij eigenlijk niets hoeft te vragen en dat jij het toch wel weet.

Hier heb je een ezelsbruggetje:

http://www.gratistheorie.nl/Motor/vorkbad/index.htm (ezelsbrug)

De motor die ze daar gebruiken als voorbeeld, daar heb ik mijn examen op gedaan :}

En natuurlijk goed laten zien dat je een echte motorrijder bent. Goed kijken, weten dat je kwetsbaar bent, maar je wel zodanig gedragen dat je vertrouwen uitstraalt.
 
Laatst bewerkt:
Examinatoren vinden het prachtig als je op de op- en afrit van de snelweg laat zien wat je kan met de motor. Dus gewoon lekker doortrekken naar de 120 en goed plat de bocht door, daarmee laat je zien dat je de motor beheerst en vertrouwen hebt in jezelf en de motor. Amen. ;)

Ik kreeg daarover achteraf een compliment. *D
 
overdreven veel kijken, en laten zien dat je kijkt.. de examinator ziet namelijk alleen de achterkant van je helm, dus moet goed zien dat je je hoofd heen en weer beweegd.

Verder, vlot rijden, maar niet te gek maken natuurlijk...

succes

OVERDREVEN kijken is NIET Goed. kijk gewoon voldoende, ietsje extra, beweeg gewoon je hoofd wat meer ipv alleen je ogen. M\'n zwager is bijna gezakt omdat ie overdreven keek. Overigens kan ie ook in je spiegeltjes zien of je kijkt of niet (van afstand gaat dat dat een stuk lastiger hehe)

Maar idd gewoon vlot rijden, rij gerust 10km/u harder, de teller van de motor wijkt immers ook af. En probeer inderdaad de auto zoek te rijden, dan laat je zien dat je een echte motorrijder bent. Suc6!
 
Ik kan je jammer genoeg geen wijze raad geven, ik heb in april 1966 afgereden, ging er toen anders
aan toe, ik was in een half uur klaar met theorie en praktijk, resultaat gezakt omdat ik de examinator kwijt was. :( :( :( :(
Tweede keer geslaagd :P :P :P :P
 
laat iniedergeval weten of je geslaagd bent

succes met afrijden

laat zien dat je kan motorrijden gewoon normaal niet telangzaam/tesnel (optrekken/rijden) en goed kijken(niet overdreven) mn. verkeer dat (voorrang) van rechts komt en mocht je het niet weten 3x niet kijken is gezakt niet met ogen kijken maar met hoofd draaien.
loop je niet optenaaien, gewoon rijden.

bedenk maar zo: CBR moet in 45min bepalen of jij in staat bent om deel tenemen aan het verkeer, vandaar die soms overdreven eisen.
 
Een wheelie maken lijkt me ook niet echt verstandig.Maar je laat dan in ieder geval zien dat je je motor beheerst :+
Je moet vooral goed kijken en vlot doorrijden en vooral NIET zenuwachtig zijn.
Succes ermee :)
 
Hoi,
Ik ben in oktober jl in (1)en keer geslaagd. En ben daar best wel trots op want ik was behoorlijk nerveus voor het examen. Maar toen ik tijdens het examen op de motor stapte viel alles van me af en ik dacht ik laat die twee achter me (examinator en instructeur) eens zien waarom ik heb gekozen voor het motorrijden. :j Dus GAAAAAAAAAN met die banaan.......

T\'is natuurlijk niet makkelijk te zeggen wat je moet doen want elke situatie is anders en elke examinator beoordeelt dat op zijn of haar manier.
Blijf vooral jezelf en rijdt zoals je tijdens je lessen hebt gereden dan moet het wel goed komen.
Succes!!!
 
Laat zien dat je je voertuig onder controle hebt. Plus aarzel NOOIT...als je laat zien dat je aarzelt heb je er een min puntje bij. Wees zeker van je zaak, en wees vooral NIET zenuwachtig. Gewoon normaal gedragen en relaxed.

Examinator: Denk je dat je het gaat halen?!?
Jij: Geen probleem...!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan