Tips voor Theorie

Daveyy

MF'er
16 mei 2019
148
120
Bladel
Een paar jaar terug had je speciale stampcursusses waarbij je een dag van te voren alle antwoorden van het examen uit je hoofd leerde. Kostte wel iets van 150€. Ik weet niet of dat in deze vorm nog bestaat (was toen wat ophef over omdat de antwoorden van de examens dus verkocht werden door medewerkers van het CBR aan de organisatie die de cursusses verzorgde) maar je zou daar even naar kunnen kijken. Was een ideale oplossing voor mensen met bijv dyslexie.
En hierdoor krijg je dus gevaren op de weg. Lekker de antwoorden erin stampen en na een week niet eens meer weten wat een voorrangsbord is of niet.

• Like
Waarderingen: Henri-Alexander

Rob RD

Dé Rose Olifant
Donateur
25 aug 2002
18.239
8.355
60
Rèswèk
www.rd350.nl
ik heb nooit theoriexamen gedaan... Dat blijkt ook wel: 154 bekeuringen voor het negeren van de regels 76 bekeuringen voor verdere overtredingen. 7 motoren totallos gereden, 4 auto's. 1 dode en 6 gewonden uit 7 ongelukken veroorzaakt en 23 keer veroordeeld voor verkeersmisdrijven, waaroner rijden onder invloed

• Haha
Waarderingen: HighKing en Daveyy

Daveyy

MF'er
16 mei 2019
148
120
Bladel
Ohnee, ik rij al 42 jaar nagenoeg schadevrij met een CJIB saldo waarvoor je nog geen etentje kan trakteren...
Prima statistiek! Ik heb er welgeteld 10 als ik mijn brommer periode mee mag tellen. Slechts 1 prentje wegens foutparkeren. Maar ik maak toch regelmatig mee bij bekende dat ze vragen mag ik hier rechts, mag ik hier stoppen, wat betekend dat logo eigenlijk onder dat bord? Waarop ik vraag heb jij je theorie bij een pakje boter gekregen? En raad eens, cursusje van 1 dag gevolgd voor 150 euro.

• Like
Waarderingen: Rob RD

Rob RD

Dé Rose Olifant
Donateur
25 aug 2002
18.239
8.355
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Het is wel zo hoor... Je krijgt overigens wel eens het idee dat de verkeerswetgevig afgestemd is op de zwakste gebruiker, maar dat staat er los van...

• Like
Waarderingen: Daveyy

too

MF veteraan
12 sep 2004
2.910
153
hardinxveld-giessendam
de enige tip die ik je kan geven is leer de theorie niet de vragen. en al helemaal niet de vragen bij de plaatjes. de plaatjes worden vaak bij meerdere vragen gebruikt (die veel op elkaar lijken) en dan denk je het goede antwoordt te geven maar je geeft het antwoord op de verkeerde vraag. of de zelfde vraag wordt gebruikt met plaatjes met een miniem verschil en dan heb je weer het verkeerde antwoord te pakken. en een examen training bij de rijschool werkt ook vaak heel goed die bespreken ook wat je fout en waarom.

JohnDoe94

Yamaha MT 07🧸
6 jun 2019
1.083
2.352
24
Zuid-Holland
Ik gebruikte het materiaal van Veka Best om theorie te leren. Heb eerst de stof geleerd (via boek en internet), en daarna via internet oefen examens gedaan (vond dat de vragen vrij goed overeen kwamen met die van CBR). Mijn eerste examen had ik helaas 1 fout teveel, het 2e examen ben ik geslaagd met maar 2 fouten.|

Bedenk ook dat het er niet om gaat dat je de vragen uit je hoofd kent, het is belangrijker dat je de stof kent. Dan weet je ook makkelijker het goede antwoord als de vraag net anders gesteld word. Begrijpend lezen is ook erg belangrijk. Ik las vaak 2/3 keer de vraag voor ik het antwoord gaf.
Ga ook niet 'stressen' door de tijd, die heb je zat ;-)
Die plaatjes bij de vragen van Veka Best leken verdacht veel op de plaatjes van het CBR :X

Ik had de eerste keer 1 fout teveel, maar ook alleen de avond ervoor wat oefeningetjes van theorie-leren gedaan. Toen maar het hele pakket doorgenomen en de volgende dag met maar 1 fout geslaagd

Motor-Timothy

MF veteraan
3 sep 2016
1.279
146
Bestaat nog. Maar moet je dat willen?
En hierdoor krijg je dus gevaren op de weg. Lekker de antwoorden erin stampen en na een week niet eens meer weten wat een voorrangsbord is of niet.
Laten we eerlijk zijn, 9/10 bestuurders zou zijn theorie-examen falen als ze dat opnieuw zouden moeten maken, dus hoeveel zegt het dat iemand ooit zijn theorie gehaald heeft? Daarbij zijn er genoeg mensen die gewoon niet met de vorm van het theorie examen overweg kunnen en het daarom niet halen. Bijv. door dyslexie, faalangst, taal niet goed genoeg machtig zijn om het snel genoeg te lezen of andere problemen. Zelf vind ik het praktijk examen veel belangrijker, en als je de normale verkeersregels niet kent haal je dat praktijk examen never nooit niet tenzij ze de examinator omkopen. En of iemand niet weet welke kleur vlaggetje op het laatste voertuig van een militaire colonne staat zal mij een worst zijn.

Het is trouwens niet zo dat ik deze in zekere zin toch gewoon fraude met theorie examens toejuich, maar als iemand hier hulp vraagt en ik weet van het bestaan ga ik het niet voor me houden.

• Like
Waarderingen: Daveyy

Rob RD

Dé Rose Olifant
Donateur
25 aug 2002
18.239
8.355
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Waarschijnlijk zou ik voor alle examens zakken, dat klopt. Eigenlijk was ik al van plan om met de 600 een paar lessen te nemen om te kijken wat ik er van bak en dat hier uitgebreid omschrijven.
Ik ging vandeweek een 180 maken, daar had ik de volle breedte van de weg, een stoep inclusief step en kinderwagen en een strook gras met eenden voor nodig... okee, de 1000 heeft een draaicirkel maar oefening zal best resultaat hebben

wilco92

Rookie
8 mei 2017
5
1
27
Swalmen
www.vormapart.nl
Toen ik mijn theorie moest leren heb ik verschillende cd's met oefen examens gedaan.
Wat mij toen heeft geholpen is dat ik oefen examens van verschillende uitgevers had waardoor je er net wat anders over ging nadenken omdat het anders geformuleerd werd.
Als je steeds de zelfde cd gebruikt weet je alle antwoorden uit je hoofd zonder de vraag te begrijpen, ik was erg zenuwachtig maar uiteindelijk met 1 fout de eerste keer geslaagd.