Tips voor Theorie

Een paar jaar terug had je speciale stampcursusses waarbij je een dag van te voren alle antwoorden van het examen uit je hoofd leerde. Kostte wel iets van 150€. Ik weet niet of dat in deze vorm nog bestaat (was toen wat ophef over omdat de antwoorden van de examens dus verkocht werden door medewerkers van het CBR aan de organisatie die de cursusses verzorgde) maar je zou daar even naar kunnen kijken. Was een ideale oplossing voor mensen met bijv dyslexie.

En hierdoor krijg je dus gevaren op de weg. Lekker de antwoorden erin stampen en na een week niet eens meer weten wat een voorrangsbord is of niet.
 
ik heb nooit theoriexamen gedaan... Dat blijkt ook wel: 154 bekeuringen voor het negeren van de regels 76 bekeuringen voor verdere overtredingen. 7 motoren totallos gereden, 4 auto's. 1 dode en 6 gewonden uit 7 ongelukken veroorzaakt en 23 keer veroordeeld voor verkeersmisdrijven, waaroner rijden onder invloed
 
Ohnee, ik rij al 42 jaar nagenoeg schadevrij met een CJIB saldo waarvoor je nog geen etentje kan trakteren...
 
Ohnee, ik rij al 42 jaar nagenoeg schadevrij met een CJIB saldo waarvoor je nog geen etentje kan trakteren...
Prima statistiek! Ik heb er welgeteld 10 als ik mijn brommer periode mee mag tellen. Slechts 1 prentje wegens foutparkeren. Maar ik maak toch regelmatig mee bij bekende dat ze vragen mag ik hier rechts, mag ik hier stoppen, wat betekend dat logo eigenlijk onder dat bord? Waarop ik vraag heb jij je theorie bij een pakje boter gekregen? En raad eens, cursusje van 1 dag gevolgd voor 150 euro.
 
Het is wel zo hoor... Je krijgt overigens wel eens het idee dat de verkeerswetgevig afgestemd is op de zwakste gebruiker, maar dat staat er los van...
 
de enige tip die ik je kan geven is leer de theorie niet de vragen. en al helemaal niet de vragen bij de plaatjes. de plaatjes worden vaak bij meerdere vragen gebruikt (die veel op elkaar lijken) en dan denk je het goede antwoordt te geven maar je geeft het antwoord op de verkeerde vraag. of de zelfde vraag wordt gebruikt met plaatjes met een miniem verschil en dan heb je weer het verkeerde antwoord te pakken. en een examen training bij de rijschool werkt ook vaak heel goed die bespreken ook wat je fout en waarom.
 
Ik gebruikte het materiaal van Veka Best om theorie te leren. Heb eerst de stof geleerd (via boek en internet), en daarna via internet oefen examens gedaan (vond dat de vragen vrij goed overeen kwamen met die van CBR). Mijn eerste examen had ik helaas 1 fout teveel, het 2e examen ben ik geslaagd met maar 2 fouten.|

Bedenk ook dat het er niet om gaat dat je de vragen uit je hoofd kent, het is belangrijker dat je de stof kent. Dan weet je ook makkelijker het goede antwoord als de vraag net anders gesteld word. Begrijpend lezen is ook erg belangrijk. Ik las vaak 2/3 keer de vraag voor ik het antwoord gaf.
Ga ook niet 'stressen' door de tijd, die heb je zat ;-)
Die plaatjes bij de vragen van Veka Best leken verdacht veel op de plaatjes van het CBR :X

Ik had de eerste keer 1 fout teveel, maar ook alleen de avond ervoor wat oefeningetjes van theorie-leren gedaan. Toen maar het hele pakket doorgenomen en de volgende dag met maar 1 fout geslaagd
 
Bestaat nog. Maar moet je dat willen?

En hierdoor krijg je dus gevaren op de weg. Lekker de antwoorden erin stampen en na een week niet eens meer weten wat een voorrangsbord is of niet.

Laten we eerlijk zijn, 9/10 bestuurders zou zijn theorie-examen falen als ze dat opnieuw zouden moeten maken, dus hoeveel zegt het dat iemand ooit zijn theorie gehaald heeft? Daarbij zijn er genoeg mensen die gewoon niet met de vorm van het theorie examen overweg kunnen en het daarom niet halen. Bijv. door dyslexie, faalangst, taal niet goed genoeg machtig zijn om het snel genoeg te lezen of andere problemen. Zelf vind ik het praktijk examen veel belangrijker, en als je de normale verkeersregels niet kent haal je dat praktijk examen never nooit niet tenzij ze de examinator omkopen. En of iemand niet weet welke kleur vlaggetje op het laatste voertuig van een militaire colonne staat zal mij een worst zijn.

Het is trouwens niet zo dat ik deze in zekere zin toch gewoon fraude met theorie examens toejuich, maar als iemand hier hulp vraagt en ik weet van het bestaan ga ik het niet voor me houden.
 
Waarschijnlijk zou ik voor alle examens zakken, dat klopt. Eigenlijk was ik al van plan om met de 600 een paar lessen te nemen om te kijken wat ik er van bak en dat hier uitgebreid omschrijven.
Ik ging vandeweek een 180 maken, daar had ik de volle breedte van de weg, een stoep inclusief step en kinderwagen en een strook gras met eenden voor nodig... okee, de 1000 heeft een draaicirkel maar oefening zal best resultaat hebben
 
Toen ik mijn theorie moest leren heb ik verschillende cd's met oefen examens gedaan.
Wat mij toen heeft geholpen is dat ik oefen examens van verschillende uitgevers had waardoor je er net wat anders over ging nadenken omdat het anders geformuleerd werd.
Als je steeds de zelfde cd gebruikt weet je alle antwoorden uit je hoofd zonder de vraag te begrijpen, ik was erg zenuwachtig maar uiteindelijk met 1 fout de eerste keer geslaagd.
 
Even een update weer gezakt met spoedcursus nou nog een keer ik had 1 fout teveel jammer maar we gaan door 4 okt opnieuw op en dan hoop ik het te hebben dus nog even flink leren dan zal het wel goed gaan heb er nu wel zin in en hoop het ook te halen het mooie weer is bijna voorbij maar heb nog hoop om dit jaar mijn rijbewijs tehalen want mijn AVB heb ik al gr iedereen die dit leest
 
Komt goed Mario niet opgeven:)

Leuke regeltjes allemaal maar in het dagelijkse verkeer heb je er velen niet meer nodig, even deze drempel over en dan kan het feest beginnen:t
 
Jammer, maar er zit wel veel verbetering in vergeleken met de voorgaande keren. Volgende keer gaat het lukken!
 
Als je al je autorijbewijs hebt zou ik als ik jou was naar altijdgeslaagd.nl gaan maar als je je theorie nog niet hebt gehaald dus ook niet voor je auto dan oefentoetsen maken en veel uit het boek leren want het is wel erg belangrijk dat je kennis hebt van de verkeers regels
 
Als je al je autorijbewijs hebt zou ik als ik jou was naar altijdgeslaagd.nl gaan maar als je je theorie nog niet hebt gehaald dus ook niet voor je auto dan oefentoetsen maken en veel uit het boek leren want het is wel erg belangrijk dat je kennis hebt van de verkeers regels
Zou ik persoonlijk nog niet doen. Misschien heeft hij zijn rijbewijs al 10 jaar? Er kan veel veranderen in 10 jaar tijd qua regels.
 
Ik weet niet of het hier hoort maar Heeft iemand tips voor het goed maken van theorie examen
GOED LEREN!!

Als je het echt GOED begrijpt, weet je ook na 25 jaar nog hoe 't werkt in het verkeer.
Niet van die garnalen die een 1/2 jr na het rijexamen de meeste borden al weer vergeten zijn. Dan hebben we het nog niet over moeilijkere situaties waar ze zich dan geen raad mee weten. Helaas moet ik die onwetendheid van veel weggebruikers iedere dag ervaren. (beroepschauffeur)

Daarom zou ik ook een voorstander zijn om iedere automobilist/ motorrijder eens in de 10 jr een kort examentje af te nemen.
Dit is om dan iig de ergste kneuzen eruit te halen en/of anders een korte opfris-cursus te verplichten.
Niet zoals het nu gaat, dat je pas op je 75e je RBW moet verlengen en als je dan overal de goede kruisjes zet dat je weer een nieuwe krijgt :X
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het theorie geleerd met itheorie. Motor theorie leren
Deze foto's lijken het meeste op de examenfoto's.
Merkte wel dat bij het examen een aantal instinkers zaten waar je echt heel goed de vraag moest lezen en de foto goed moest bekijken.
 
NEE !!!!

Het is niet de bedoeling dat je plaatjes leert.
Dat je weet of je bij een bepaald plaatje A, B of C moet invullen.
Het is de bedoeling dat je situaties begrijpt. Onderweg is er NOOIT het plaatje die in jouw boekje staat.
Of kom je dan straks bij een kruispunt en dan denk je welke letter bij #73? O, ja dat was C. Vraag blijft dan wat je werkelijk zou moeten doen?

Dit is nu precies wat ik bedoel met KNEUZEN.8)7
Weggebruikers die de situatie helemaal NIET begrijpen. :X
 
Laatst bewerkt:
NEE !!!!

Het is niet de bedoeling dat je plaatjes leert.
Dat je weet of je bij een bepaald plaatje A, B of C moet invullen.
Het is de bedoeling dat je situaties begrijpt. Onderweg is er NOOIT het plaatje die in jouw boekje staat.
Of kom je dan straks bij een kruispunt en dan denk je welke letter bij #73? O, ja dat was C. Vraag is dan wat je werkelijk moet doen?

Dit is nu precies wat ik bedoel met GARNAAL.8)7
Weggebruikers die de situatie helemaal NIET begrijpen. :X

Ik bedoel ook niet plaatjes leren, bij de itheorie staan voor mijn idee duidelijkere afbeeldingen dan bij theorie-leren. Ik heb zelf de itheorie gedaan maar had ook via mijn nichtje nog wat uren gekregen voor theorie-leren.

Ik vond dat heel vervelend leren, itheorie is duidelijker en geeft betere afbeeldingen.
Ben trouwens gewoon met die plaatjes geslaagd in 1 x met 50 goede antwoorden.
Leuk als je het plaatje kent maar bij hetzelfde plaatje kunnen wel 4 vragen zitten.........
 
NEE !!!!

Het is niet de bedoeling dat je plaatjes leert.
Dat je weet of je bij een bepaald plaatje A, B of C moet invullen.
Het is de bedoeling dat je situaties begrijpt. Onderweg is er NOOIT het plaatje die in jouw boekje staat.
Of kom je dan straks bij een kruispunt en dan denk je welke letter bij #73? O, ja dat was C. Vraag blijft dan wat je werkelijk zou moeten doen?

Dit is nu precies wat ik bedoel met KNEUZEN.8)7
Weggebruikers die de situatie helemaal NIET begrijpen. :X
Hahahahaha ik ken de regels goed hoor toen ik naar altijd geslaagd ging had ik al 10 jaar mijn rijbewijs. Dus ik had geen zin om tijd te investeren en uiteindelijk te zakken omdat het mafia CBR de vraagstelling/toetsen Zo in elkaar zat dat veel mensen zakken. Ik heb nog nooit een situatie gehad in nl of buitenland dat ik de verkeersregels niet snap of iets want de theorie beheers ik gewoon goed. En ik moet toegeven dat die idioot van altijd geslaagd op de een of andere manier de theorie voor mensen die de theorie al beheersen zo goed leert dus niet alleen de plaatjes maar ook handige trucs zoals zie je zijn bek of nek laat voor die gek en zie je zijn oor ga jij voor. Dat daarna maakte ik een oefentoets en daar slaagde ik ook voor.
 
Hahahahaha ik ken de regels goed hoor toen ik naar altijd geslaagd ging had ik al 10 jaar mijn rijbewijs. Dus ik had geen zin om tijd te investeren en uiteindelijk te zakken omdat het mafia CBR de vraagstelling/toetsen Zo in elkaar zat dat veel mensen zakken. Ik heb nog nooit een situatie gehad in nl of buitenland dat ik de verkeersregels niet snap of iets want de theorie beheers ik gewoon goed. En ik moet toegeven dat die idioot van altijd geslaagd op de een of andere manier de theorie voor mensen die de theorie al beheersen zo goed leert dus niet alleen de plaatjes maar ook handige trucs zoals zie je zijn bek of nek laat voor die gek en zie je zijn oor ga jij voor. Dat daarna maakte ik een oefentoets en daar slaagde ik ook voor.
Eigenlijk het trucje zie je zn ben of nek laat voor die gek hij noemde het anders maar dat kan ik hier niet neerzetten haha zo bleef het wel goed hangen iets met een hoer verhaal
 
Zou ik persoonlijk nog niet doen. Misschien heeft hij zijn rijbewijs al 10 jaar? Er kan veel veranderen in 10 jaar tijd qua regels.
Je leert wel iets mee nieuwe regelgeving neemt hij sowieso mee voor mij was het gewoon een soort opfris cursus je krijgt plaatjes en antwoorden idd maar ook trucjes die je bij een normale theorie les krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan