Tips voor toertocht?

The Iceman

Rookie
29 okt 2003
1
0
schoonhoven
Hey mede motormuizen!!

Ik ga komende zomer een motor ophalen in Rimini en zoek een leuke route
om terug te rijden naar nederland. Hebben jullie nog tips. Ook tips over wat wel en wat absoluut niet te doen tijdens zo'n rit zijn erg welkom!! 8-)
 
Ik heb zo'n camelbak, een soort waterzak voor op je rug. Is ideaal bij warme bestemmingen, je kan gewoon onder het rijden drinken. :9

pr-Hydration_Water_Bottles-CamelBak_Rocket-resized200.jpg
 
Hey mede motormuizen!!

Ik ga komende zomer een motor ophalen in Rimini en zoek een leuke route
om terug te rijden naar nederland. Hebben jullie nog tips. Ook tips over wat wel en wat absoluut niet te doen tijdens zo'n rit zijn erg welkom!! 8-)

Je moet dan sowiezo de Alpen over dus ik zou zeker kiezen voor mooie bergpassen, de grote hoofdwegen vermijden en de kleinere baantjes nemen. Eens de Alpen over kun je kiezen voor de snelweg of gewone wegen door Zwarte woud en Eifel.
Wat ik absoluut niet zou doen is via Zwitserland de Alpen passeren, mooi land maar geen vriendelijke mensen, sterker nog, ze hebben de gewoonte om "gaatjes" kleiner te maken als ze 'n motor in hun achteruitkijkspiegel zien.
Ik zou via de Dolomieten rijden, passen als de Sella meepikken, door het prachtige "Grödnertal" rijden, dan via de "S12" tot in Vipiteno(Sterzing), daar links de "S44" op over de Jaufenpass en daaarna rechts de "S44b" op om via de Timmelsjoch(2474m.) Oostenrijk binnen te rijden. Via Imst en de Fernpass ben je dan snel in Duitsland via prachtige banen.
Bekijk onze site eens voor foto's van deze prachtige route's.
Je mag ook altijd mailen voor meer info.
 
Terug
Bovenaan Onderaan