Tips voor vervoer motor (kopen) zonder rijbewijs?

Hoeveel van jullie heeft een ipod of dergelijk in zijn oren tijdens het rijden?

Of heeft iemand een stereo in zijn motor gebouwd?:O

Idd als je zelf gaat rijden niet verkeerd; een mp3 speler dan hoor je de sirenes niet *O*

Ik heb laatst een aflevering gezien van Wegmisbruikers waarbij iemand de hele tijd op de linker baan reed, hierdoor kon de politie niet inhalen (ook hun mogen dat niet rechts) en dus ook geen stopteken geven. Misschien dat dit nog een handige tip voor je is :W
 
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar huis rijden. Immers, hoe minder lang je op de weg zit, hoe minder kans dat je gepakt wordt. Gewoon door rood knallen en als iemand er wat van zegt, zeg je dat je dat nog niet geleerd hebt.
 
ik heb mijn fiets ook al bij huis staan, deze ook opgehaald met aanhangwagen achter de auto...
Zelf ook geen auto rijbewijs dus moest mijn zwager laten rijden...

Nu staat hij thuis en het kriebelt wel, maar als je een beetje verstandig bent laat je 'm wel staan...
Want als je rij ontzegging krijgt heb je niets meer aan die motor en kan je met rijlessen weer opnieuw beginnen (volgend jaar of later)

En idd als je betrokken raakt in een ongeluk is het sowieso jouw schuld, ookal word jij van achter aan gereden want je hoort niet op die motor te zitten zonder rijbewijs...

En het gebeurd zomaar, laatst was er nog iemand van mf die voor het rode stoplicht stond te wachten en die werd met 45km/h van achter aangereden door iemand (ja natuurlijk in een golf) die niet op zat te letten en hem en het rode! stoplicht over het hoofd had gezien...
 
Had ook eerst de motor en later mijn rbw gehaald.
Wees gewoon verstandig..niet gaan rijden voordat je je rijbewijs in de pocket hebt.

Jeffrey, mijn aanbod was serieus bedoeld, trouwens.
 
Ik les ook bij Van der Bergh...wanneer is je volgende les Jeffrey?

aankomende Dinsdag maar begin me wel te irriteren aan Marco, ik stop bij hem en ga door bij Petra.

Hij is WEER op vakantie :(

@ Delta

:) thanks!

ik ga eerst nog een keer checken met me pa kijken wat hij er van vind van die motor.

maar als ik niemand kan vinden zal ik t zeker laten weten en ook als iemand vind zal ik t ff laten weten , hoe het is gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik les bij Robert, Petra heb ik ook een stukje mee gereden toen ik AVB had. Vind de instructeurs wel goed, altijd leuke lessen gehad tot nu toe.
Woensdag mag ik weer lessen, en maandag afrijden.

Voor je vervoer zou ik echt even kijken naar een aanhangwagen of busje, of je moet iemand vinden die je motor kan halen. Zelf rijden is het minst slimme wat je kan doen als je geen rijbewijs hebt.
 
In je eerste bericht staat dat je vader er achter zou kunnen rijden met zijn motor, ik neem aan dat hij dus wel rijbewijs heeft? Waarom haal je je vader dan niet gewoon een enkeltje voor de trein :?

Óke het openbaar vervoer (en de trein vooral) is waardeloos, en alleen voor mensen die avontuurlijk ingesteld zijn (maar daar komen jullie wel voor in aanmerking gezien de afstand die jullie wouden rijden zonder rijbewijs _O-). Maar soms, heel soms kan het nog wel is een uitkomst bieden :Y
 
Ik les bij Robert, Petra heb ik ook een stukje mee gereden toen ik AVB had. Vind de instructeurs wel goed, altijd leuke lessen gehad tot nu toe.
Woensdag mag ik weer lessen, en maandag afrijden.

Voor je vervoer zou ik echt even kijken naar een aanhangwagen of busje, of je moet iemand vinden die je motor kan halen. Zelf rijden is het minst slimme wat je kan doen als je geen rijbewijs hebt.

Richard is geloof ik wel goed in lessen, hij is alleen een beetje chararijnig lijkt het soms.

Succes alvast! :)


Alleen verder bij Marco is het een beetje. :(
De eerste lessen dat we naar de gelredome reden en terug heeft ie alleen commentaar gegeven over knipperlichten maar niet over kijktechnieken, dit deed ie pas toen we echt een uur in het verkeer gingen rijden.

En het feit dat Marco om de 8weken op vakantie gaat is ook behoorlijk irriterend.

Voor me AVB heb ik 4weken gewacht & geprobeerd te bellen, en voicemail bericht achtergelaten.

Terwijl ie 4 weken daarvoor had gezegd ja ik laat vrijdag of maandag weten wanneer je examen hebt.

Uiteindelijk was ik langsgegaan en had ik Richard gesproken, toen belde Marco me een paar dagen later op. En vertelde ie dat ie op vakantie was geweest.

Dat was begin Augustus en nu.... is ie weer op vakantie :X
 
@ Geit & Jeffrey:

Rijden zonder rijbewijs is zéér af te raden. Als onervaren motorrijder, loop je gewoon meer risico dat er wat gebeurt. Je bent zenuwachtig omdat je weet dat het niet mag en schrikt van iedere politie-auto/motor. Je rijdt op een motor die je niet kent qua rijgedrag.
Je bent niet verzekerd. Het lijkt nu allemaal heel belangrijk om zo snel mogelijk te rijden, maar als het mis gaat heb je er voor de rest van leven spijt van.

Laat een vriend/kennis je motor naar huis rijden. Als je in de auto erachter rijdt, kan je je eigen motor in actie zien...is ook leuk! :9~
Als je geslaagd bent, kun je nog rijden zoveel je wilt :]
 
Laatst bewerkt:
als je nou een topic had geopend met 'kan iemand mijn motor van assen naar arnhem rijden, want ik heb nog geen rijbewijs!' dan had ik meteen geroepen:

'ja, hoor, geen probleem! Als jij zorgt dat ik in assen kom, rijd ik wel met je motor terug naar arnhem, want daar woon ik zelf ook :) :Y maar dat kan je nu vergeten met deze domme uitspraken.

en je vader snap ik ook niet, dat hij dit toestaat... |( dom :N
 
mijn rijinstructeur (fijne gozer) bood me destijds aan om samen met hem de motor te halen, met een L achterop geen probleem.(wel verzekeren uiteraard)
 
dat is vreemd ik mag niet op me eigen motor met een l past er nier op
en op je rug mag het niet ;(
 
als je nou een topic had geopend met 'kan iemand mijn motor van assen naar arnhem rijden, want ik heb nog geen rijbewijs!' dan had ik meteen geroepen:

'ja, hoor, geen probleem! Als jij zorgt dat ik in assen kom, rijd ik wel met je motor terug naar arnhem, want daar woon ik zelf ook :) :Y maar dat kan je nu vergeten met deze domme uitspraken.

en je vader snap ik ook niet, dat hij dit toestaat... |( dom :N

wat loop je te janken :P
 
-zelf rijden van assen naar arnhem (mogelijk met me pa er achter in de auto of op zijn motor)
-met de auto daarheen + een vriend die de auto of motor op de terug weg rijdt

nog andere tips?

ik zit te denken om zelf te rijden maar heb me rijbewijs nog niet, wat denken/zouden jullie doen?
Ik heb hem zelf van Spijkenisse naar Veenendaal gereden, mag niet maar deed het wel. Gewoon doen wat je zelf wilt, het is jouw pech als er wat gebeurd.
 
je loopt en oplossing op je probleem mis :) :Y

omdat hij vraagt of hij zelf zal rijden, wat een gelul.

Als iemand hem nou het advies geeft dat hij het beter niet kan doen ok, kan ik me nog voorstellen. Het is natuurlijk ook altijd een risico. Maar om iemand af te branden omdat hij het zelf doet of wil. Of zijn vader zelfs dom te noemen? Onvoorstelbaar wat hier een heilige boontjes zitten zeg. :r
 
als je het over mijn vader geschreven had dan had erachtergekomen wie je was :+ |(
 
Vet man, mensen aansporen om vooral onverantwoord bezig te zijn.. -O-

Go Jeffrey Go, bel je rijschool af, je kan toch al rijden?

Jeffrey is een enthousiaste jongeman, wiens fantasie soms op hol slaat omdat hij door het motor-virus niet meer helder kan denken.
Hij vraagt op het Forum advies van de "ervaren" motorrijders.
Hulp is hem al door meerdere Forum-leden aangeboden.

We zijn allemaal jong geweest (oohh, da's lang geleden) en snappen zijn ongeduld.

Words of wisdom 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan