tips voor vervolg motor gevraagd

zeupel

Die hard MF'er
26 jul 2010
876
0
groningen
hallo
ik rij nu op een rf600r en dat is mijn 1e motor.
volgend jaar wil ik een andere motor kopen en daar wil ik ongeveer 4 jaar op sturen.
mijn maten rijden allemaal 600 rr en rijden mij nu aan alle kanten zoek.
dus daar moet verandering in komen.
in een rechte lijn wil ik hun bij of liever voor blijven. 8-)
ik zoek een betrouwbare motor waar ik lange tochten mee kan maken.(zit positie maakt mij niks uit)
mijn budget ligt zo rond de 3000 euro.

ik dacht zelf aan
gsx750r srad bj 96/99
tl1000r.
zx9r tot bj 99 ofzo
thunderace bj 2000

of als mijn pa een beetje bij wil springen een gsx750r bj 2001. (die heb ik het liefst :+ )

vraag.
wat zijn jullie ervaringen met deze motoren.
hoe betrouwbaar zijn ze.
wat zouden jullie doen.
hoe rijd zo,n tl1000r :+ .

bedankt
 
als ik in een rechte lijn maar sneller ben , vind ik het goed.
ik hoef hun niet in de bochten bij kunnen houden (dat zegt mij niet zoveel)
 
wil je echt een stoere binkenmotor dan ga je uiteraard voor de TL1000r...... zo'n motor is zo'n beetje een cultbike aan het worden. Er zit een super gave sound in. Het rijd als een varken.....daarmee bedoel ik dat het schokt, schudt, bokt. Maar je hebt wel het gevoel dat er leven in de brouwerij zit. Het heeft een lekker lomp vermogen. Je blaast die 600cc koffiemolens het snot voor de ogen. En het is goed de hoek om te krijgen.. ik heb er op leren kneedownen dusssszzzz En dan het uiterlijk..... ik vind het super om te zien....vooral in de originele Soes kleuren, je weet wel dat blauw,witte.... Zuuk6 met zoeken....
 
Laatst bewerkt:
TL1000R of Honda VTR (laatste draait iets soepeler) Hoop koppel! Als die mannen nog aan het toeren maken zijn zien ze je achterlicht aan de horizon verdwijnen!
 
een hayabusa koop ik over 4 jaar :+ .
ik wil daar rustig naar toe bouwen.

oja vtr was ik vergeten....dank je
 
Laatst bewerkt:
ik dacht zelf aan
gsx750r srad bj 96/99
tl1000r.
zx9r tot bj 99 ofzo
thunderace bj 2000

hoe betrouwbaar zijn ze.
wat zouden jullie doen.
hoe rijd zo,n tl1000r :+ .

Naar wat ik heb gelezen over de Gixxer, dus niet mijn persoonlijke ervaringen, was dit model niet echt een succes qua totaalplaatje. Het was vis noch vlees.
Hier kun je vast zelf wel iets over vinden op het internet of hier aan de echte ervaringsdeskundigen vragen.
Zelf zou ik hier niet voor gaan.

TL1000R heb ik op proefgereden (heb nu een VTR 1000F gekocht, het Honda broertje van de TL1000S) maar qua betrouwbaarheid scoort de Tiller volgens een monteur niet echt hoog en qua rijden vond ik hem persoonlijk nogal 'ongesnikkert' / barbaars over komen :P
Het V-twin gevoel moet je sowieso aan staan dus ik zou eerst eens zeggen van ga proefrijden.

ZX9R uit dat bouwjaar staan bekend als motorisch vrij sterk en toch over het algemeen betrouwbaar.
Ze komen groot en plomp over maar rijden heerlijk en no-nonsense.
Het is een vrij ondergewaardeerde fiets en relatief goedkoop te verkrijgen.

Maar alles is zo persoonlijk.
Ik zou als ik uit het rijtje moest kiezen gaan voor de ZX9R als hoofdfiets en de Tiller erbij voor af en toe de leuke zondagse rit.

Mocht het V-twin rijden je aanstaan dan kun je ook kijken voor een SP1 of SP2 (vrij duur in aanschaf) of een Firestorm als het vrij bedeesde model je kan bekoren maar dan puur uit betrouwbaarheids gronden.
 
Laatst bewerkt:
*zucht*




:+



Koop je dan een R1 of een hayabusa en een goede levensverzekering ;)
 
TL1000R heb ik op proefgereden (heb nu een VTR 1000F gekocht, het Honda broertje van de TL1000S) maar qua betrouwbaarheid scoren ze volgens een monteur niet echt hoog en qua rijden vond ik hem persoonlijk nogal 'ongesnikkert' / barbaars over komen :P
Het V-twin gevoel moet je sowieso aan staan dus ik zou eerst eens zeggen van ga proefrijden.

Mocht het V-twin rijden je aanstaan dan kun je ook kijken voor een SP1 of SP2 (vrij duur in aanschaf) of een Firestorm als het vrij bedeesde model je kan bekoren maar dan puur uit betrouwbaarheids gronden.

Ja dat is bij mij ongeveer de zelfde redenering geweest om voor de Honda VTR Firestorm te gaan ten opzichte van de TL1000S. Met proefrijden hadden ik toch meer vertrouwen met de Honda (minder bokkerig en onbeheerst) Grote voordeel van de Firestorm vind ik toch ook de zitpositie (al gaf TS aan daar niet veel om te geven). Voor woon-werk verkeer draai ik toch zo'n 150 km per dag weg en ik kom toch heel ontspannen aan op mijn werk. Overigens zorgt dat kleine tankje er wel voor dat ik elke dag een bakkie staat te doen bij de pomp.
 
oja, ik zoek ook een beetje de toyota van de sport motoren binnen mijn budget.

proefrijden doe ik pas als ik wat wil gaan kopen.
maar ik wil eerst zo veel mogelijk info van de gebruikers in winnen.
zowel negatief als positief .
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is bij mij ongeveer de zelfde redenering geweest om voor de Honda VTR Firestorm te gaan ten opzichte van de TL1000S. Met proefrijden hadden ik toch meer vertrouwen met de Honda (minder bokkerig en onbeheerst) Grote voordeel van de Firestorm vind ik toch ook de zitpositie (al gaf TS aan daar niet veel om te geven). Voor woon-werk verkeer draai ik toch zo'n 150 km per dag weg en ik kom toch heel ontspannen aan op mijn werk. Overigens zorgt dat kleine tankje er wel voor dat ik elke dag een bakkie staat te doen bij de pomp.

Een TLS zou ik sowieso niet doen gezien die helemaal bekend staan als rampenbakken.
Voor- en een nadeel van bijv. een Soes SV 1000 is dan wel weer dat deze injectie hebben maar ook 20 pk meer. Hier zijn de kinderziektes van de TLR en TLS ook wel weer uit.
Een Firestorm trek je inderdaad aan maar ik moet er zelf iedere keer opletten dat ik mijn armen niet overstrek op deze.
Als je flink gas geeft is dit iets wat trouwens automatisch gebeurt want de fiets wil dan dat je op de buddy gaat zitten. _O-
 
Laatst bewerkt:
Een TLS zou ik sowieso niet doen gezien die helemaal bekend staan als rampenbakken.
Voor- en een nadeel van bijv. een Soes SV 1000 is dan wel weer dat deze injectie hebben maar ook 20 pk meer. Hier zijn de kinderziektes van de TLR en TLS ook wel weer uit.
Een Firestorm trek je inderdaad aan maar ik moet er zelf iedere keer opletten dat ik mijn armen niet overstrek op deze.
Als je flink gas geeft is dit iets wat trouwens automatisch gebeurt want de fiets wil dan dat je op de buddy gaat zitten. _O-

Haha ja dat is idd een beroepsziekte wat bij de VTR hoort, dat alleen je onderarmen op je stuur achterblijven
 
volgens jou lijst, zou ik zeggen ga voor een zx9r, want is beste keus lijkt me

minder agressief dan een TL1000R ( staan ze bekend om ), ziet er veel veel beter uit dan een Tunderrace en is duidelijk sneller ( recht uit) dan een srad.
 
als ik in een rechte lijn maar sneller ben , vind ik het goed.
ik hoef hun niet in de bochten bij kunnen houden (dat zegt mij niet zoveel)

Huh? Lol? Troll?

Rechtdoor ridder _O-

Leer juist rijden, en met een tragere motor ze voorbij steken is toch mooier?
 
Huh? Lol? Troll?

Rechtdoor ridder _O-

Leer juist rijden, en met een tragere motor ze voorbij steken is toch mooier?

Juist, rechtdoor dat kan iedere idioot, en dan vervolgens de bocht door als een krant.. Máár ik kan wel heeeel hard rechtdoor... :X
 
Men neme 3 hele goede rijders, een 916, een Firestorm en een Tiller en een leuke weg:

http://www.youtube.com/watch?v=rWzLoRxmL64&feature=related

Als die goede rijders ook al hun handen vol hebben aan een Tiller bij echt gebruik kan je zelf bepalen of jij er ook echt op kunt rijden :+

Ik noemde het barbaars of ongesnikkert, iemand anders zei dat het reed als een varken het zijn mooie en leuke fietsen maar wel handenbinders :+
 
Huh? Lol? Troll?

Rechtdoor ridder _O-

Leer juist rijden, en met een tragere motor ze voorbij steken is toch mooier?

Inderdaad dat is veel leuker dan het saaie rechtdoor.. Kon zo met mn suzuki sv650s een R1 makkelijk bijhouden op een mooie bergpas :9
 
Inderdaad dat is veel leuker dan het saaie rechtdoor.. Kon zo met mn suzuki sv650s een R1 makkelijk bijhouden op een mooie bergpas :9

Voordeel van een lichtere fiets. Zwaardere machines heb je volgens mij pas voordeel van op lange stukken rechtuit toeren of langere stukken toppen en met acceleratie scheelt het niet veel denk ik of het een 600 of een 1000 is
 
Voordeel van een lichtere fiets. Zwaardere machines heb je volgens mij pas voordeel van op lange stukken rechtuit toeren of langere stukken toppen en met acceleratie scheelt het niet veel denk ik of het een 600 of een 1000 is

voordeel van een 2 cilinder ook. Genoeg koppel als je de bocht uitkomt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan