tips voor vervolg motor gevraagd

nog meer mensen ervaringen met gsx750r bj96/99.
rijgedrag. onderhoud, gieter verbruik enz.

ik mis ervaringen met de thunderace nog steeds (toch ook een motor die er leuk uit ziet) en goede specs
 
ik mis ervaringen met de thunderace nog steeds (toch ook een motor die er leuk uit ziet) en goede specs

Zoeken op "thunderace": Er zijn ongeveer 904 resultaten, verdeeld over ongeveer 37 pagina's.

Wedden dat je daar wel wat ervaringen in kunt vinden? Of moet het soms op een presenteerblaadje aangeboden worden?
 
@pommel
dat heb ik al gedaan, maar ik hoor liever de negatieve dingen ipv iemand die zijn motor ophemeld terwijl die steeds kapot is.

daarom ervaringen gevraagd van de motoren in mijn lijstje.
uiteraard ga ik volgend jaar goed proef rijden op verschillende motoren.

en allemaal bedankt voor de reacties waar ik wat aan had.
en jij pommel hebt mij goed aan het lachen gekregen met jou post wijziging en zogenaamde goed bedoeld advies, waar ik uiteindelijk ook nog wel wat aan had...lol
 
En eerlijk gezegd heb je bij mij niet zo'n positieve indruk achtergelaten.



Maar als jij uiteindelijk maar de motor te pakken krijgt waar jij gelukkig mee bent! :Y
 
@pommel
dat heb ik al gedaan, maar ik hoor liever de negatieve dingen ipv iemand die zijn motor ophemeld terwijl die steeds kapot is.

daarom ervaringen gevraagd van de motoren in mijn lijstje.
uiteraard ga ik volgend jaar goed proef rijden op verschillende motoren.

Als je nou gewoon die topics eens doorleest, dan zie je daar dat er zowel negatieve als positieve dingen worden genoemd, en dat verschillende modellen met elkaar worden vergeleken. Zoals bijvoorbeeld tussen de de RF en de Thunderace; voor jou een interessant vergelijk.


Het moet jou ook echt met een lepeltje in je mond gegoten worden, of niet?
 
Laatst bewerkt:
@pommel als ik naar de mfmm ga , krijg je een lekker glaasje fris van me...lol
nou als dat niet positief is.
trek ik een t-shirt aan met :ik ben zeupel de rechtdoor rijder die alleen wat info wilde maar veel meer kreeg dan waar die om vroeg:

en ik heb ze net doorgelezen en ben weer wat wijzer.

nu niet meer zeuren
 
Laatst bewerkt:
@pommel
dat heb ik al gedaan, maar ik hoor liever de negatieve dingen ipv iemand die zijn motor ophemeld terwijl die steeds kapot is.

daarom ervaringen gevraagd van de motoren in mijn lijstje.
uiteraard ga ik volgend jaar goed proef rijden op verschillende motoren.

en allemaal bedankt voor de reacties waar ik wat aan had.
en jij pommel hebt mij goed aan het lachen gekregen met jou post wijziging en zogenaamde goed bedoeld advies, waar ik uiteindelijk ook nog wel wat aan had...lol

Als je een keer de Zeelandroute wilt rijden mag je proefrijden op de VTR (niet zo'n dikke kont als de TL maar ook een vette twin)
 
@piet je staat in mijn contact personen, mocht ik die kant een keer op komen mail ik je.
tof dat je zoiets aanbied.
 
ik heb niet heel veel ervaring met de motoren die jij opnoemt maar goed

maat van me heeft een zx6r uit 2005 vergelijkbaar aan 600rr ( qua vermogen etc )
en een kennis van ons die heeft een srad 750 uit 98 (dacht ik, of 97 )
Ik kan je alleen zeggen dat die srad 750 de zx6r ook niet kon bijhouden. je hebt wel is waar meer CC's maar die modernere 600 cc's hebben meer power dan een oudere machine, Dus met een 750 kan je ze mischien wel bijhouden maar meer niet.

Over de Race en TLR kan ik je weinig vertellen, alleen je leest wel overal dat TLR een beest is die elke moment kan bijten.

en jah dan de ZX9R. Ik heb zelf een zx9r uit 94, is trouwens mijn eerste motor. Veel mensen zullen je vertellen dat het niet handig is om met een 900 te beginnen. Hebben ze gelijk?? Mischien wel mischien niet. Ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad. Het is een Beest als je hem in toeren jaagt en boven 6000 a 7000 toeren komt die dan ook echt los. Het is een redelijk zware motor, dit merk je vooral als je hem wilt duwen etc.. Hij laat zich ook erg makkelijk sturen en zithouding is ook perfect te noemen(voormij). Als je er een wilt let dan bij 94 en 95 modellen op dat ze zakkende cilinder bussen kunnen hebben en dit kan je dan ook al snel 1500 euro gaan kosten. ik heb gelukkig een waarvan deze probleem al is opgelost en als laatste voor je passagier heb je bijna evenveel ruimte als je zelf, mijn buddy is bijna even groot als mijn eigen zadel.

de model die jij in je lijst hebt gezet, dus de 98+ model ziet er sportiefer uit, is lichter en doet eigelijk alles net even beter dan de 94-97 model.

ik hoop dat je hier wat aan hebt :W
 
Waarom zo'n haast? Net na 1 jaar al een dikkere motor willen kopen....
Motorrijden is leuk genoeg om het langer te doen dus even de tijd nemen om je eigen vaardigheden wat verder aan te scherpen. Heb zelf 8 jaar op Kawasaki 600cc machines gereden, voordat er een dikkere machine kwam (GSXR1100).
Gewoon eerst eens lekker veel km's maken en ervaring opdoen, die vrienden bijhouden komt dan vanzelf wel. En de kick als je op een RF600R een troep 600RR's bijhoudt, onbetaalbaar! :)
 
@abbuzzer
bedankt voor je post daar kan ik wat mee.
@naba
heb geen haast hoor het is voor volgend jaar,ik blijf dit jaar nog sturen op mijn rf600r.
aangezien ik wat langer op mijn volgende motor wil rijden, wil ik geen impuls aan koop doen maar gewoon goed voor bereid zijn.
 
@abbuzzer
bedankt voor je post daar kan ik wat mee.

Volgens mij wil je gewoon alleen reacties van mensen die het eens zijn met je reeds genomen beslissing om zwaar te gaan.
Als je dit in je hoofd hebt ga, en moet je dit gewoon doen!

Een ding wil deze Dalai Lama van MF wel kwijt;
De motor-pret vergroot niet lineair mee met het aantal pk's of de exclusiviteit van je motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan