tips?

someday!

MF'er
10 okt 2004
43
0
oss
heeyzz
ik ben een meisje van 16 en wil al heel lang een motor waarschijnlijk een honda ( jaja heb al in ee n topic gelezen dat het een vrouwen merk is hahahaha dus da komt dan goed uit)
maar ik vroeg me af of jullie mischien nog tips hadden zodat ik zodra ik 18 ben zo snel mogelijk kan rijden. dingen als wel of niet van te vore dingen kopen(helm pak e.d). En hebben jullie eigenlijk ook nadelen van een motor? ik ben zo verliefd op die dingen :9~ dat ik beetje bang ben dat als ik er over 2 jaar een heb het allemaal heel erg tegenevalt. En weten jullie nog een mooie beginnersmotor??
ik weet het veel vragen mja weet er nog niet veel van en zou me er graag verder in verdiepen. :9


groetjes :]
 
Hey welkom meid,

Gebruik de zoekfunctie is voor je vragen, probeer het eens op
- beginners
- motorlessen
- lessen
- eerste motor
- 25kw

Tegenvallen gaat het niet (mits je doorzet & je rbw haalt), dat kan ik je beloven.
suc6

Ojah, en wel natuurlijk ff een foto van jezelf poste he ;) :X
 
Wat is dat toch met 16 jarigen die nu al informeren over van alles en nog wat :? ?

Mijn tip is om lekker 18 te worden en tegen die tijd nog eens te vragen wat het beste/slimste is om te doen.


Niet persoonlijk hoor, maar het heeft gewoon geen zin om dit nu al aan te kaarten. Voordat je 18 bent is er misschien al van alles veranderd en je bent al lang weer vergeten wat hier gezegd is.
 
heey thnx
had de zoekfunctie nog nie gevonden ( he ben blond he dus..)
foto's komen nog wel ;)

greetzz
 
volgns mij verwart u dit forum met een chatbox

- ik ben een meisje
- ik ben blond
- ik ben 16 jaar
- ik wil gaan motorrijden

als je er nu ook nog bij zet dat je grote <sensuur>ahum een flink voorkomen</sencuur> hebt, krijg je vast veel respons :X


maare alvast welkom hoor als motorrijdster in spe.
 
Laatst bewerkt:
Wat is dat toch met 16 jarigen die nu al informeren over van alles en nog wat :? ?

Mijn tip is om lekker 18 te worden en tegen die tijd nog eens te vragen wat het beste/slimste is om te doen.


Niet persoonlijk hoor, maar het heeft gewoon geen zin om dit nu al aan te kaarten. Voordat je 18 bent is er misschien al van alles veranderd en je bent al lang weer vergeten wat hier gezegd is.


hmm.
vind dit bot.
er bestaan genoeg mensen van 16 die zich werkelijk oprecht met motoren bezig houden. en vraag jezelf eens af of er werkelijk zoveel veranderd is in vergelijking met 2 jaar geleden. op die idiote snelheidscontroles na niet zoveel. de bvtjes zijn er nog steeds, alleen moet je nu je rijbewijs in 2 delen gaan halen. maar of die verandering nou zo groot is.....

ik heb in al die jaren dat ik me bezig hou met motoren toch al wat kennis vergaard en onthouden ;)

en de onderstaande reaktie over de chatbox....waar maak je dat op uit?
dat ze reageerd in haar eigen topic :?

fijn welkom is dat!!!
dat kan ook anders. B|
 
en de onderstaande reaktie over de chatbox....waar maak je dat op uit?
dat ze reageerd in haar eigen topic :?

fijn welkom is dat!!!
dat kan ook anders. B|
Waar ik dat uit op maak? Hallo ik ben 16 (rij dus nog geen motor) ik ben een meisje en de foto's volgen nog (zodat jullie weten hoe ik er uit zie)...

Maar aangezien jullie niet zo geemancipeerd zijn dat jullie het recht van vrouwen om net zo goed op de kast gejaagd te mogen worden als kerels onderkennen, zal ik alles wat ik eerder in dit topic heb gezegd weer terugnemen :+
 
Mijn tip is om lekker 18 te worden en tegen die tijd nog eens te vragen wat het beste/slimste is om te doen.


Niet persoonlijk hoor, maar het heeft gewoon geen zin om dit nu al aan te kaarten. Voordat je 18 bent is er misschien al van alles veranderd en je bent al lang weer vergeten wat hier gezegd is.
:^ Helemaal mee eens!
 
Waar ik dat uit op maak? Hallo ik ben 16 (rij dus nog geen motor) ik ben een meisje en de foto's volgen nog (zodat jullie weten hoe ik er uit zie)...

HAHAHA, ze is jullie gewoon voor :+

Normaal gesproken jankt de eerste de beste vent die post in een vrouwelijke nieuwe gebruiker, om een foto.
 
Snap echt niets meer van het MF... Ze stelt gewoon een vraag en wordt direct afgezeken... Gaat lekker zo :r
 
heeyzz
ik ben een meisje van 16 en wil al heel lang een motor waarschijnlijk een honda ( jaja heb al in ee n topic gelezen dat het een vrouwen merk is hahahaha dus da komt dan goed uit)
maar ik vroeg me af of jullie mischien nog tips hadden zodat ik zodra ik 18 ben zo snel mogelijk kan rijden. dingen als wel of niet van te vore dingen kopen(helm pak e.d). En hebben jullie eigenlijk ook nadelen van een motor? ik ben zo verliefd op die dingen :9~ dat ik beetje bang ben dat als ik er over 2 jaar een heb het allemaal heel erg tegenevalt. En weten jullie nog een mooie beginnersmotor??
ik weet het veel vragen mja weet er nog niet veel van en zou me er graag verder in verdiepen. :9


groetjes :]


zal je ook nog proberen wat te antwoorden.
ikzelf had al een pak helm enz voordat ik begon met motorrijden, maar zat/zit dan ook vaak achterop. toch is het wel fijn dat je tijdens het lessen je eigen kleren en helm kunt gebruiken vind ik persoonlijk.

een nadeel van de motor.....
weinig. behalve dan dat je kwetsbaar bent. maar dat is iets wat je gewoon weet en wat er ook bij hoort. en zo verliefd dat ej bang bent dat het je gaat tegenvallen :?
geloof me als je ECHT verliefd bent, dan overkomt je dat niet ;)

mooie beginners motoren zijn de cb600F (net gekocht :X ) cbF600 (=toer) shadow (chopper) weet niet waar je van houd :? ik had een gixxer, maar deed hem weer weg omdat ik de zithouding niet lang kon volhouden. ik denk dat het daarom verstandig is dat je eerst je rijbewijs haalt en je tijdens het lessen gaat richten op wat je mooi vind en wat je "past"om het zo maar te zeggen. daar kom je alleen achter door verschillende proefritten te maken.

succes. *D
 
Welkom!

Mijn tip: Sparen, heel veel sparen! Niet om je te ontmoedigen hoor, maar als je bedenkt wat motorrijles nu al kost, dan wil ik niet weten hoeveel je over twee jaar moet neertellen. En daarna komen dan de kosten voor een motor, pak, helm, etc. dus probeer nu zoveel mogelijk weg te zetten. Het zou ook zonde zijn als je straks net het rijbewijs kunt betalen, en er dan niets mee kunt omdat het geld op is. Natuurlijk kun je dan een lening afsluiten, maar alles waarover je geen rente hoeft te betalen is bij voorbaat verdiend!

Lees anders de volgende topics ff door, dan word het misschien alvast wat duidelijker:

Kosten motorrijden!
kosten motor
Kosten Beginnende Motorrijder. Deze is op zich al twee jaar oud...

Succes in ieder geval, en hou ons maar op de hoogte!

:]
 
Snap echt niets meer van het MF... Ze stelt gewoon een vraag en wordt direct afgezeken... Gaat lekker zo :r
Dan tief je toch lekker op gast.

Maaruh, someday....., ik weet niet of je op dit moment op een brommer rijdt, maar mijn tip is dan om dit te gaan doen. Dan krijg je al een ideetje of je het leuk vind en kan je al wat ervaring op doen. En inderdaad, wordt eerst maar 18 en kijk dan verder. Op dit moment loop je je alleen maar te verlekkeren maar dan duurt 2 jaar nog heel lang.
 
Laat haar gewoon in haar waarde als het echt iets is dat van binnen zit zal het blijven zitten,ook over twwe jaar en kan ze dan ook op het forum terecht.Maar om haar nou de deur te wijzen is niet leuk en zal ze zich ook niet tot dit forum wenden als de tijd daar is.Ik wist destijds toen ik 14 jaar oud was dat ik wilde motorrijden en het gevoel werd alleen maar sterker.Nu inmiddels de 30 ruim gepasseerd en nog steeds geen spijt van datgeen ik altijd wilde gaan doen en ook ben gaan doen :} Het is jammer dat zo,n meisje zo graag over iets wil praten en geen gehoor krijgt
 
En ja als je dan nog twee jaar moet wachten. Zorgen dat je mensen kent bij wie je achterop kan zitten. Ik weet niet waar je passie voor motoren vandaan is gekomen. Misschien iemand uit je familie ? De passie die verlies je niet. Ik had toen ik vijftien was altijd al de neiging om elke motor te bekijken die langs reedt. Ik ben dit jaar pas begonnen met rijden maar dat wil niet zeggen dat motoren mij niet interesseerde. Had simpelweg andere redenen.

Succes en plezier hier op de site.
 
Het is jammer dat zo,n meisje zo graag over iets wil praten en geen gehoor krijgt
Me dunkt dat ze nogal reactie krijgt. Zoals gebruikelijk op het m-f een hele hoop BS met daartussen wel antwoorden waar je wat aan hebt. Als het een gozertje was geweest was dat nrmaal geweest. Maar volgens mij gaat dit topic nu vooral meer over de reacties in het topic dan over haar vraag...

Sunday!
Beetje geduld
over twee jaar je rijbewijs halen (gaat idd tegenvallen als je eerst je motor kopt en dan pas gaat lessen....)
goed nadenken over wat voor motor je wilt en zorg er voor dat je ook genoeg geld hebt voor het aanschaffen van een goede helm en pak

Er is op dit forum vast wel iemand zo aardig om je een keer een ritje als duopassagier aan te bieden, als je nog nooit op een motor hebt gezeten en wel wilt weten hoe dat nu echt is.
 
Er is op dit forum vast wel iemand zo aardig om je een keer een ritje als duopassagier aan te bieden, als je nog nooit op een motor hebt gezeten en wel wilt weten hoe dat nu echt is.

Os en Tilburg is toch wel te overbruggen?!!!
 
Nee straks zelf leren rijden achterop is fijn maar zelf rijden is heel anders en veel leuker.Bij de meeste rijscholen hebben ze wel een helm en handschoenen maar tegen die tijd dat je ermee begint kun dat ook zelf hebben aangeschaft want echt passend is het niet.Nu al vast wat geld weg leggen is ook een idee want het is allemaal duur.
 
...
ik ben een meisje van 16
...
waarschijnlijk een honda ( jaja heb al in een topic gelezen dat het een vrouwen merk is
...
dingen als wel of niet van te vore dingen kopen(helm pak e.d).
...
En hebben jullie eigenlijk ook nadelen van een motor?
...
ik ben zo verliefd op die dingen :9~ dat ik beetje bang ben dat als ik er over 2 jaar een heb het allemaal heel erg tegenevalt.
...
En weten jullie nog een mooie beginnersmotor??
...

1) welkom (al moet je nog 2 jaar wachten om uberhaupt te mogen lessen)
2) honda is géén merk voor vrouwen!
3) helm kopen zou ik wel doen, die moet echt goed zitten
4) hét nadeel van de motor: je kunt weinig baggage meenemen
5) motorrijden valt NIET(!) tegen, je zult er van gaan houden.
6) 'de' beginners motoren zijn honda cb500, kawa er5 en soes gs500 (maar je kunt ook heel prima op een cb600/cbr600, fazer600, diversion600 of bandit 600 beginnen)

handige site: http://www.student.kun.nl/wouter.timmer/index.htm (klik)
 
Terug
Bovenaan Onderaan