Pilot
MF veteraan
Actieradius nog wat verbeteren naar iets boven de 400 Km (op en neer naar vliegveld) en een prijs rond de €12000,- en ik sta volgend jaar bij de dealer om proef te rijden...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
en hoe nu de knie aan de grond
Terecht punt over schuin kunnen gaan met de C-1 als met een motor. Een gyroscoop voorkomt dit. Misschien gaat ie pas werken op basis van afremmen. Dus dat de remenergie de gyroscoop aandrijft. Dat betekent dat je restant energie weer aan de C-1 kan teruggeven bij optrekken. Ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt.
Ik bekijk net dit filmpje. Deze motor is elektrisch. Dankzij de enorm goede stroomlijn is een hoge actieradius mogelijk, dat betekent dat ik mijn 200+ km per dag op 220 kan rijden. Maar ik zou toch liever een versie met verbrandingsmotor willen gebruiken, al was het maar omdat er altijd een benzinestation te vinden is binnen een honderdtal kilometers.
Maar, als je ziet hoeveel mensen zich iedere dag alleen in een vier persoons voertuig verplaatsen... compleet gekkenwerk. Als er aliens zijn, krijgen ze buikkramp van het lachen van onze dagelijkse beslommeringen met files en verstopte snelwegen.
Het is toch compleet "van den zotte" dat er dagelijks mensen alleen in een riant vier (vijf, soms zelfs zeven en negen) persoons voertuig rondrijden.
Je rijdt met dit voertuig dankzij de eneco voor nog geen euro een dag rond en je krijgt van de baas 19 ct/km voor zakelijke kilometers. Ook heb je geen parkeerproblemen en fileproblemen meer en je lacht om de toekomstige milieuzones. Hij is wel breed vergeleken met een normale motorfiets, maar mijn K75RT is toch ook al 92 cm breed. Zo ongelofelijk breed is hij dus ook niet en je schuift niet met je handjes langs die vervelende ingeblikte "dickhead".
Als ik nu naar buiten kijk, zie ik resten van sneeuw. Dit voertuig zal dankzij de gyroscoop ook in de sneeuw bruikbaar zijn, zelfs in de sneeuw reageert hij als een auto.
Daarnaast kan je rustig je laptop meenemen en thuis jezelf al in je kostuum hijsen. Stropper, pantalon, zelfs het jasje kan net zo kreukvrij mee als in de Golluf van je collega.
Dit lijkt mij een handig forenzending. Maar of de forens "er ook aan wil"? Ik lees nu al weerstand, terwijl dit ding hier in dit kikkerlandje nog niet gezien is. Het klinkt als het kindje wat geen "gekke soep" wil eten terwijl het kind niet eens weet hoe de soep smaakt.
Klopt inderdaad, maar in het filmpje zie je dat je hem gewoon moet beschouwen als een auto, en dus ook stuurt als een auto. Het hangt niet over.
Veel gezinnen hebben nu ook twee auto's. Een vervangen voor zoiets voor ww van papa en 1 auto voor grote afstanden de vakantie en de kinderen naar school? Kan best een optie zijn.
Wat helemaal grappig is: soms brengt moeders met een zuinige, oude gare Alto de kinderen naar school terwijl Pa in de dikke slurp-Passat veel filekilometers maakt....
Actieradius nog wat verbeteren naar iets boven de 400 Km (op en neer naar vliegveld) en een prijs rond de €12000,- en ik sta volgend jaar bij de dealer om proef te rijden...
Vaak ben je toch altijd wel een paar uur op de plaats van bestemming dus als daar voldoende laadpunten zijn dan ben je er eigenlijk al. Bij 200 km enkel ben je nog lang niet leeg. Volledig leeg naar vol kan in 4 tot 6 uur maar met een snellader kun je in 30 min op 80 % komen.
Zeg dat niet te snel. De C1 van BMW had een veiligheidskooi. Die zou je in zo'n ding ook prima kunnen inbouwen. Met de C1 kon je 'met een gerust hart' onderuit gaan, want door de gordel en kooi was je beter beschermd dan op een gewone motor. Ook een reden voor BMW om dat ding niet zo hard te laten gaan. Want met 160 houdt alles op natuurlijk. Net als een Smart. Een kooi is leuk, maar je lichaam kan maar zoveel hebben.Jezus wat zullen daar een crashes mee gebeuren als het lekker hard gaat en men gaat door de stad scheuren met die dingen, op de motor heb je nog dat gevoel en besef snelheid. Volgens mij zit je alsnog niet best bij een ongeluk met zo'n ding..
Wat helemaal grappig is: soms brengt moeders met een zuinige, oude gare Alto de kinderen naar school terwijl Pa in de dikke slurp-Passat veel filekilometers maakt....
Inderdaad, millieu is niet voor heel veel mensen de reden om zuinig te gaan rijden, de grootste drive is zoals altijd de portemonnee. Dat zou ook voor mij de reden zijn, en mooi meegenomen dat het voor het millieu ook goed is.
Motoren worden ieder jaar beter, maar aan het verbruik veranderd nooit iets, rara hoe kan dat.
Gewicht is een groot issue. Dat iedereen in een botsautootje wil rijden is tot daar aan toe, maar die botsautootjes zijn zo looiig. Bij auto's is het gewicht de oorzaak van het extreem hoge verbruik in de stad (mijn Dylan haalt met een fluwelen handje 1 op 50 in de stad). Mede door dit hoge gewicht van alleen het voertuig is een hybride voertuig rendabel: zolang het extra gewicht van de accu's niet al te gek groot is, is het extra gewicht van de hybride techniek niet van belang.Auto's wegen tegenwoordig gauw tegen de 1200-1600 kg. Voor iedere rit, wissewasje etc. verspil je dus energie om alleen die metalen behuizing heen en weer te verplaatsen die 15 tot 25 keer zoveel weegt als de bestuurder.
Het bovenstaande is een argument van jewelste als die C-1 op de markt komt, en op basis van gewicht en stroomlijn -en- een conventionele motor 1 op 100 zou scoren.