Tis weer zover..., omver gereden wat nu?!

020jwz

MF'er
16 dec 2016
53
1
Amsterdam
Hey goedmiddag allemaal.

Wat vandaag zo'n lekkere dag had moeten worden begon erg kut...
Ik rij de 2e rontonde bij mij thuis op, zie tegenovergestelde richting een lijnbus aankomen.
Maar ik moet naar links(knipperlicht aan), dus ik kijk nog na de buschauffeur en die kijkt mij aan.
Ik denk dus die heeft mij gezien en gaat mij voorrang verlenen.
Op het moment dat hij bijna stil staat geeft hij weer gas om de rontonde te nemen.
Ik reed al zo goed als voor hem en kon hem dus niet meer ontwijken.
Hij heeft mij TOTAAL niet gezien, en ben blij dat ik me benen kon intrekken anders was hij daar overheen gereden.

Maargoed getuigen alles erbij, schadeformulier opgemaakt, hij bekent zelf ook schuld staat ook op papier, dus dat komt wel goed.

Maar nu ben ik toch benieuwd, tis een motor uit 2001 cbr600fi met 19k op de teller.
Wat kan ik verwachten, kwa verzekerings geld?
Hij was nog helemaal gaaf toen ik hem kocht, zal fotos van de schade bijvoegen.
Denk dat de schade toch stiekem meer is dan ik denk.
Cataloguswaarde : 11.342,00
Wa + verzekerd met rechtsbijstand.

2lb0qb5.jpg

10i53xv.jpg

scum9t.jpg

2jp8o.jpg

av4xf6.jpg

2078ep1.jpg


Zoals je ziet aardig wat kap schade..
Voorknippers en hele voorunit stuk en nog wel wat kleinere dingetjes.
(Kras op me uitlaat/ tank / kontje / voorspatbord / slecht op de foto te krijge )
Zelf last van me schouder en elleboog, maar wel vandaag doorgereden.
Om toch te voorkomen angstig oid te worden besloten toch nog de rest vd dag enigsinds te genieten..

Mijn vraag was heeft iemand wel eens met dit bijltje gehakt?
En ben je er toen enigsinds op vooruit gegaan, of moet ik blij zijn dat ik gelijk speel ?
Hoe zouden jullie dit aanpakken?, ik ga mijn verzekering morgen inlichten en dinsdag heb ik een afspraak met een garage, om een schadebedrag te bepalen.
Hoop op eventuele tips en dingetjes waar ik rekening mee moet houden.
Ohjaa en dat groepje motorrijders die mij hebben geholpen, bedankt als jullie dit lezen!

Beetje vervelend de mooiheid is er alweer af...( na 3weken gvd )
Maargoed hoop dat de verzeking meewerkt en coulant is.
En dat ik hem snel weer kan herstellen ( mocht dat wijsheid zijn )
Hoop dat de rest van MF een mooiere dag achter de rug heeft.
Ohhja fotos hoe die "was" zijn te vinden in het "cbr600f" topic.

Alvast bedankt en we gaan gewoon door met lekker rijden!
 
Ai, vervelend! Gelukkig ben jij er goed van afgekomen.

En ben je er toen enigsinds op vooruit gegaan, of moet ik blij zijn dat ik gelijk speel ?

Erop voorruit gaan is natuurlijk niet de insteek, erop verliezen evenmin.

Zoek zelf prijzen van onderdelen op zodat je enigszins weet wat de herstelprijs is. Kijk ook op marktplaats naar vergelijkbare motoren om de dagwaarde globaal te bepalen. Mocht je een aanbod krijgen van de verzekeraar, dan weet je of dat in de richting zit of dat er nog bij moet.

Ga ook nog even langs de huisarts voor dossieropbouw. Mocht je later ergens last van krijgen als gevolg van deze situatie dan kan je dat verhalen.

Verzamel ook vast bonnetjes van kleding e.d. mocht dit beschadigd zijn.

Succes met de afhandeling!
 
Laatst bewerkt:
Doodzonde zeg, je had hem toch nog maar net?
Las dat dacht ik in het cbr600f topic......

Gelukkig heb je zelf niks, dat is veel belangrijker, motor is maar materiaal, blijft zonde, maar gezondheid is belangrijker.

Ik kan nuet zeggen wat jouw fiets waard is, maar ik schrok van de dagwaarde van mijn motor, terwijl die redelijk vergelijkbaar is.

Ik heb een cbr600f uit '00, en die is tegen diefstal verzekerd.
Daarvoor heeft mijn tussenpersoon eind vorige zomer dus de dagwaarde op moeten zoeken, en die kwam uit op 3000,-

Heel veel succes met de afhandeling.
 
@DyonN93
Klopt erop vooruitgaan is dan misschien wat ver gezocht.
Ging mij er meer om dat ik niet zwaar verlies ga maken.
Morgen sws langs de arts me schouder en elleboog zit aardig vast.....

@wil79
Klopt dat was ik, ik heb de motor net 2-3weken...
Hoop de motor snel weer in ere te kunnen herstellen.
En tja tis zo jammer, vooral omdat dit dus totaal NIET mijn eigen schuld is.
Dat maakt het allemaal erg zuur, maar goed weer wat geleerd.
 
dus ik kijk nog na de buschauffeur en die kijkt mij aan.

Dit is een misvatting, die heel vaak wordt gemaakt. Je hebt geen oogcontact en ze zien je NIET.
Jammer dat het zo is gelopen, ik hoop dat alles goed met je gaat en dat je alleen een beetje stijf bent. Succes met de afhandeling.
 
@DyonN93
Klopt erop vooruitgaan is dan misschien wat ver gezocht.
Ging mij er meer om dat ik niet zwaar verlies ga maken.
Morgen sws langs de arts me schouder en elleboog zit aardig vast.....

@wil79
Klopt dat was ik, ik heb de motor net 2-3weken...
Hoop de motor snel weer in ere te kunnen herstellen.
En tja tis zo jammer, vooral omdat dit dus totaal NIET mijn eigen schuld is.
Dat maakt het allemaal erg zuur, maar goed weer wat geleerd.
Ik dat je aanschafprijs wel kan aanhouden als dagwaarde.
Sterkte.
 
Ga nooit ergens van uit, en zeker niet als JIJ de zwakkere partij bent.
 
je hebt de motor net dus zal de prijs die je betaald hebt redelijk overeen komen met de dagwaarde. voor een motor van 2001 met de beschreven schade ga maar uit van economisch total loss. dan krijg je dus van de verzekering de dagwaarde min wat de motor nu nog waard is met schade en kan je kiezen om de motor te houden of hem te verkopen en dus de dagwaarde terug te krijgen.
schade aan het pak en helm gaat met een afschrijvingsfactor aan de hand van de leeftijd.
laat die schouder en elleboog nakijken bij de doctor morgen. ten eerste voor het dossier en ten 2de omdat je niet moet rommelen met je gezondheid. ongevalsschade aan je lichaam kan heel lang duren om te repareren en de daarbij behorende kosten en tijd kan je verhalen op de tegenpartij.
schrijf al je kosten op die zijn veroorzaakt door het ongeval. een ritje naar de dealer voor schade expertise is kilometers schrijven. even naar het ziekenhuis voor een foto van de schouder en elleboog is kilometers + parkeerkosten + eigen risico zorgverzekering + de tijd die het je aan vrije dagen kost. ik zeg niet dat je alles moet claimen maar als het herstel langer duurt en je komt er over een tijdje achter dat je vakantiegeld net genoeg is om je rekening weer op nul te brengen dan valt er niks meer te claimen als je het niet hebt bijgehouden.
 
Laatst bewerkt:
Zoals hierboven al gezegd wordt: zorg voor een goede dossieropbouw. Hopelijk heb je dat niet nodig maar achteraf kun je dat niet meer opbouwen. En ga niet zomaar akkoord met een bedrag voor letsel en dan het dossier laten sluiten. Bij mij is er een clausule opgenomen dat ik akkoord ben gegaan met een bedrag x maar dat ik het dossier nog tot 2 jaar later kon laten heropenen als mijn hand niet goed zou herstellen en er nog extra kosten bij zouden komen. Vandaar dat dan een goed dossier ook noodzakelijk is.

Wat de motor betreft kan ik je niet helpen. Ik had een oude, maar technisch perfecte, motor en die had zowat geen dagwaarde meer. Van het geld kon ik net een oude pekelbak terugkopen.
 
Update

Overmorgen ( woensdag ) afspraak bij mijn garage met de schade expert.
Ik heb die dag vrij genomen omdat ik die dag dus de motor daar moet hebben staan en de motor mijn ww vervoer is.
( tevens ben ik erbij als de schade expert mijn motor komt bekijken, daar ben ik liever zelf ook bij )
En hoop zelf dat de motor NIET total los word verklaard, maar dat ik een bedrag X krijg om de motor te herstellen.
Van de dagwaarden word ik volgens mij niet vrolijk, en hij rijd nog steeds perfect dus hou hem liever.

Ik ben benieuwd, iig bedankt voor de tips allemaal!
 
Wat kan helpen om economisch totaal los te voorkomen is met de motorzxaak een afspraak maken dat bijv. het kuipwerk, waar mogelijk, gerepareerd wordt of vervangen door gebruikte spullen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan