Titanium Akrapovic demper opknappen als nieuw

Misterbase

Rookie
17 apr 2016
9
0
Alphen aan den Rijn
Goedenavond allemaal

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een dempersetje van Titanium, maar deze heeft nogal wat glimmende vegen:




Voor de rest is de set schadevrij! Dus mijn doel is die vegen weer netjes mat te krijgen zodat de set er als nieuw uit gaat zien!

Na wat gegoogle kwam ik op het product Scotch-Brite. Dit is een soort schuursponsje wat niet schuurt maar wel een matte laag achterlaat. Ik vind het een beetje vaag, kan er op YouTube ook niet echt een voorbeeld van vinden, maar op de site van onze niet gemotoriseerde tweewielvrienden (mountainbike.nl) staat dat iemand door dit spul zijn frame weer netjes en mat heeft gekregen.

Heeft er iemand ervaring met dit spul? 3M ScotchBrite handpad middel
 
Laatst bewerkt:
JA :-) al zo vaak gebruikt.
(is een pannen sponsje, heeft je moeder vast wel in haar keuken kastje)

Als je het eerst wilt proberen, het werkt ook super op aluminium.
neem een stukje alu profiel (zo'n hoek profieltje of zo) en dan met het pannen sponsje (nat gemaakt!) heen en weer. alles 1 richting houden voor een mooi resultaat. geen rondjes gaan draaien of links recht boven onder door elkaar! je zal zien dat het dan mooi egaal mat wordt. MEt staalwol kan je het ook doen. ik zelf gebruik liever de pannen sponsjes (scotchbrite) die zijn fijner/kleiner qua krasjes/mat.

ps je moet wel de hele demper doen (niet alleen het plekje, want dan heb je matte vlek ipv een glimmende vlek ;-)
 
Laatst bewerkt:
Mijn RVS gastel en afzuigkap en nog wat andere RVS dingen behandel ik af en toe met een schone vochtige doek met Cif, het vroegere Jif.

Daar haal je vlekken en kleine krasjes perfect mee weg. Idd niet draaien maar vegen. Misschien voorzichtig proberen op Titanium.

Kijk uit met schuursponsjes en staalwol dit maakt snel veel krassen.


Off topic: RVS krijg je ook heel mooi met een doekje met een beetje babyolie ipv dat dure spul van HG.
 
Ik zou er niks aan doen. Daar waar je gaat wrijven/schuren/polijsten krijg je nog altijd een ander oppervlak als het origneel. Waarschijnlijk wordt je "vlek" na het behandelen ook nog eens groter.
Wil je het niet meer zien, moet je de hele demper hetzelfde gaan behandelen.

Sterker nog ik denk zelfs dat die vlek die je nu hebt reeds het gevolg is van iemand die dacht een krasje weg te werken.....
Zelf heb ik ook 1-2 van die plekjes op mijn titanium akra's en laat het mooi zo zitten.
 
Laatst bewerkt:
De rode Scotchbrite wordt gebruikt om na het zuren RVS "mooi" te krijgen. Of dit ook op titanium werkt geen idee, misschien is glasparelen (stralen met gemalen glas ipv zand) een idee? Moet je wel de hele demper doen, anders krijg je verschil (zoals eerder vermeld) :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan