Titanium demper uitdeuken

k0elkast

Die hard MF'er
8 jan 2007
475
0
Veenendaal
Ik heb een mysterieuze deuk in mijn titanium demper. Misschien heb ik een keer met mijn hak er tegen geschopt. Het is een doffe deuk. Een deel heb ik er al uitgetrokken met m.b.v. dubbelzijdig tape en een stuk metaal. In het midden is hij eruit en houd ik 2 kleine doffe deukjes over.

Heb al de weinige topic`s gelezen over dit onderwerp. Het is vrij lastig om deuken uit je demper te krijgen omdat tit. taai is.

Ik vroeg me af of het verstandig om de uitlaat te verhitten en dan rap af te laten koelen op de plek van de deuk zodat de deuk eruit trekt. Werkt dat of vertief ik dan alles nog erger?

Ik kan ook de achterkant los boren en uitdeuken van binnenuit. Heeft er nog iemand luchtdichte popnagels?

B.v.d. :)
 
(Domme vraag misschien)

Maar weet je zeker dat het een deuk is???

Akra maakt ook wel eens een rare deuk in de demper/linkpijp ivm dat tijdens het volledig inveeren van de de motor de demper/linkpijp de remklauw(achter) niet raakt.

Op deze foto is het niet helemaal duidelijk.
full
 
Ja precies, ik heb bij mijn huidige Husqvarna ook de Akra opengehaald omdat ik dacht dat er een deuk in zat. Wordt me later doodleuk verteld dat ie erin hoort |( Daar kan de klauw in als je neerkomt met springen.... Wist ik veel _O-
 
Ik vroeg me af of het verstandig om de uitlaat te verhitten en dan rap af te laten koelen op de plek van de deuk zodat de deuk eruit trekt. Werkt dat of vertief ik dan alles nog erger?

Ik kan ook de achterkant los boren en uitdeuken van binnenuit. Heeft er nog iemand luchtdichte popnagels?

Verhitten zou ik niet doen ivm verkleuring.
Het beste is los boren en van binnenuit voorzichtig eruit wrijven met bijvoorbeeld een teflon staafje
 
Ik heb een mysterieuze deuk in mijn titanium demper. Misschien heb ik een keer met mijn hak er tegen geschopt. Het is een doffe deuk. Een deel heb ik er al uitgetrokken met m.b.v. dubbelzijdig tape en een stuk metaal. In het midden is hij eruit en houd ik 2 kleine doffe deukjes over.

Heb al de weinige topic`s gelezen over dit onderwerp. Het is vrij lastig om deuken uit je demper te krijgen omdat tit. taai is.

Ik vroeg me af of het verstandig om de uitlaat te verhitten en dan rap af te laten koelen op de plek van de deuk zodat de deuk eruit trekt. Werkt dat of vertief ik dan alles nog erger?

Ik kan ook de achterkant los boren en uitdeuken van binnenuit. Heeft er nog iemand luchtdichte popnagels?

B.v.d. :)

Bij mijn vroegere baas maakte men vroeger gereedschap om melkbussen uit te deuken.

Een mini uitvoering hiervan zou ideaal zijn voor dempers.
 
Bij mijn vroegere baas maakte men vroeger gereedschap om melkbussen uit te deuken.

Een mini uitvoering hiervan zou ideaal zijn voor dempers.
De deuk zit vrij gunstig en kan er goed bij. Ik begin met m`n handen, als dat niet lukt een stuk doek om de achterkant van een schroevendraaier en daarmee werken. Gereedschap om melkbussen mee te fixen.. dat hoeft niet echt mooi te gebeuren; dit wel :p
 
Ben gister langs de Gamma, praxis, ijzerzaakje om de hoek + een groothandel, maar een RVS popnagels met een kop van 10 liefst 12mm diameter hebben ze niet. Wel alu met een stalen pen, maar dat gaat dan roesten '( Ga e-norm nog proberen en anders Superpol even mailen.
 
Popnagels besteld bij Superpole :)

Heb de demper open en het uitdeuken gaat redelijk goed. Heb het grove er wel uit en de deuk is als lastig te vinden. Echter als je `m even inspuit met WD en hij gaat glimmen zie je alles zitten.

Ik druk met de achterkant van een schroevendraaier. Ik masseer de deuk er uit eigenlijk. `t Is zo`n schroevendraaier met een wat ‘zachtere’ grip; wel hard plastic, maar ook niet van dat harde doorzichtige.. jeweetwel :P

Ik miste ook ½ van de demperwol, dus ben nu weer op zoek naar rvs staalwol.Kon nog mee bestellen bij Superpole *O* Prima volk daar. 15,- per demper
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan