Titanium is op?

Titaan komt voornamelijk in Rusland voor (erts).
Zelfs de spionagevliegtuigen van de vs zijn gemaakt van het russische titanium.
Ze hebben er zoveel van dat ze zelfs complete onderzeeers van gemaakt hebben, de russen.
De bereidingswijze is niet makkelijk en maakt het naast dat het relatief schaars is op de wereld ook extra duur.
De snelle ontwikkeling in China zorgt dat zij veel grondstoffen nodig hebben, net als Europa en de VS in de voorgaande eeuwen.

Een van mijn dromen ,naast de vele natte, is een motor van titanium.

Snap nog niet waarom zuigers niet van dat spul gemaakt worden. Door de grote sterkte kan de snelheid opgevoerd worden en komt er meer vermogen uit je blok.

Gr,
Henk
 
Titaan komt voornamelijk in Rusland voor (erts).
Zelfs de spionagevliegtuigen van de vs zijn gemaakt van het russische titanium.
Ze hebben er zoveel van dat ze zelfs complete onderzeeers van gemaakt hebben, de russen.
De bereidingswijze is niet makkelijk en maakt het naast dat het relatief schaars is op de wereld ook extra duur.
De snelle ontwikkeling in China zorgt dat zij veel grondstoffen nodig hebben, net als Europa en de VS in de voorgaande eeuwen.

Een van mijn dromen ,naast de vele natte, is een motor van titanium.

Snap nog niet waarom zuigers niet van dat spul gemaakt worden. Door de grote sterkte kan de snelheid opgevoerd worden en komt er meer vermogen uit je blok.

Gr,
Henk
Volgens mij zijn er voor de racerij titanium drijfstangen en zuigers, door de sterkte en lage gewicht.
Komt titanium ook niet voor in Suriname? Of is dat Bauxiet :z

Ik denk dat de prijs weerhoud om teveel onderdelen uit tiet te maken.

Deze heeft ook geen horloge nodig... tiet zat.

















full
 
Ik heb een horloge van titanium: super spul 9~

komt inderdaad hoofdzakelijk uit Rusland. door de opkomst van China (en vergeet India niet!) worden heel veel grondstoffen schraars voor het Westen. Het is er allemaal wel, maar tegen een veel hogere prijs. Cores/Hoogovens heeft toch ook voor het eerst in 100 jr winst gemaakt. te danken aan de hoge vraag van staal uit China/India.
 
Als we gewoon alle kernonderzeeers en spionagevliegtuigen omsmelten is er titanium zat en wordt meteen de wereld weer een stukje veiliger
 
China kan ook tiethaan maken hoor.
Enneh, de carbon prijzen zullen waarschijnlijk ook gaan stijgen omdat de vraag alleen maar groter wordt.
 
is alleen maar goed dat bepaalde stoffen opraken... wordt er weer eens gezocht naar ALTERNATIEVEN...

'vroegah', met die koude oorlog enzo, werden dingen aan de lopende band uitgevonden. soms noodzakelijk om 'overwicht' te behouden, soms per ongeluk tijdens proberen uitzoeken van iets anders.

NU wordt er alleen nog maar 'per ongeluk' iets uitgevonden... en dan is het nog nutteloos ook, of een combinatie van bestaande dingen... in het geval van een mobiele telefoon en een fototoestel compleet nutteloos, tenzij je de leeftijd hebt het iq hebt van een puber of een 'inovator' zoals ze in de economie genoemd worden, de mensen die spullen kopen puur omdat ze de eerste daarmee kunnen zijn.

zoiets simpels als klitteband (waar zou ik anders mijn netwerkkabels bij klanten mee vast kunnen maken (nee, tie-raps beschadigen UTP/STP kabels en breek glasvezel) O-)

anyway als we straks MOETEN (alternatieven zoeken voor dagelijkse zaken), zijn de mensen die nu al begonnen zijn ons voor... en hebben we een probleem, want dan kunnen we duur gaan inkopen voor een prijs die iemand zelf kan bepalen (zoals nu met olie).
 
Terug
Bovenaan Onderaan