TITANIUM poetsen

teddek

MF veteraan
25 mrt 2006
1.036
0
Assen
nu heb ik een 2tal weken geleden een titanium demper gekocht en bij aankoop werd deze nog even voor me opgepoetst.

alleen zit mijn uitlaat beugel zit net naast de plek waar die bij de vorige eigenaar heeft gezeten.
het titanium lijkt geborsteld maar daar waar de beugel heeft gezeten lijkt het gepolijst. dit zou ik er toch graag uit willen poetsen....

maar hoe en waarmee?
 
Helaas maar er is geen mogelijkheid die doffe titaniumkleur weer terug te krijgen. Door de ophangbeugel is het titanium in feite gepolijst en dit is onomkeerbaar. Enige mogelijkheid is om de volledige demper te polijsten maar het is maar de vraag of je dat wil.
 
je kunt ook heel je demper lichtjes schuren met een vlak schuur machine, bijvoorbeeld een muis. dan krijg je ook een geborsteld effect,

RFast
 
je kunt ook heel je demper lichtjes schuren met een vlak schuur machine, bijvoorbeeld een muis. dan krijg je ook een geborsteld effect,

RFast

Pas maar op, de kans dat het er zo uit komt te zien als de rest is heel klein, grote kans dat je de plek alleen maar groter maakt, idd wss wel doffer.
 
Ik heb kleine plekjes op een titanium uitlaat weer goed gekregen met een stukje scotch-brite.

Wel eerst proberen op een plek waar het minder zichtbaar is.

ELF76
 
heb wat gehoort over een brillo sponsje en veel water. maar dan zal ik de hele demper moeten doen.
 
zandstrale lijkt me wat TE en met WD-40 smeer en reinig je alleen
 
Krijg je er zeker uit. Neem gewoon kunstofschuurpads (vgl. met schuurspons)
Kan je overal bij de doe-het-zelf krijgen en met verschillende vezel (grof-minder grof).



full


Gewoon lichtjes schuren. Heb zo altijd samen met polijstpasta insectenplekken er uit gehaald die ingebrand waren in titanium demper. En rubber van laars die er in gebrand was ;)

Eventueel beetje polijstpasta gebruiken. En nadien mooi reinigen met WD40. Trouwens beste om je demper mooi te houden ....
 
Laatst bewerkt:
Krijg je er zeker uit. Neem gewoon kunstofschuurpads (vgl. met schuurspons)
Kan je overal bij de doe-het-zelf krijgen en met verschillende vezel (grof-minder grof).



[afbeelding]

Gewoon lichtjes schuren. Heb zo altijd samen met polijstpasta insectenplekken er uit gehaald die ingebrand waren in titanium demper. En rubber van laars die er in gebrand was ;)

Eventueel beetje polijstpasta gebruiken. En nadien mooi reinigen met WD40. Trouwens beste om je demper mooi te houden ....


kijk dat is waar ik naar opzoek ben THX ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan