titanium remschijven???

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Ben op zoek naar een aftermarked duc 99 remschijf.

Kom ik ineens dit tegen op ebay. Is nieuw voor mij, een titanium remschijf. Titanium is sterk, licht, en kan tegen hoge termperaturen. Dat weet ik allemaal, maar is het ook geschikt voor een remschijf. Het klinkt ideaal zeker vanwege het lage gewicht, maar is het een goed idee in de praktijk?

http://cgi.ebay.co.uk/Ducati-749-999-Rear-Titanium-Brake-Disc-for-race-use_W0QQitemZ300219486036QQihZ020QQcategoryZ10448QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247
 
Niet alle RVS is gelijk. Het hangt van de samenstelling van het metaal af hoe groot de frictie is. Ik heb zelf remschijven van Alth op mijn fiets en die remmen dramatisch beter dan standaard. Kost een beetje, maar dan heb je ook wat. ;)
 
Kijk eens bij deze site, staan meer schijven te koop, echter geen uitleg over matriaal en dergelijke.

Het valt me wel op dat er alleen achterremschijven worden aangeboden.

http://www.yoyodyneti.com/Category.aspx?CategoryID=2695

gr, H
 
Kijk eens bij deze site, staan meer schijven te koop, echter geen uitleg over matriaal en dergelijke.

Het valt me wel op dat er alleen achterremschijven worden aangeboden.

http://www.yoyodyneti.com/Category.aspx?CategoryID=2695

gr, H

:^ extreem belangrijk bij remschijven is natuurlijk de frictie-coëffient. Als het materiaal zo glad is dat de remblokken er overheen glijden als had je de schijf met olie ingesmeerd dan is het natuurlijk niet geschikt voor remschijven, als kloppen de andere eigenschappen nog zo mooi.

Er zijn veel metaal legeringen mogelijk, ik zie vast wat over het hoofd, maar kort door de bocht dacht ik me te herinneren hoe meer chroom hoe mooier de schijf blijft maar hoe lager de frictie coëfficient. Prima voor een custom, voor een sportmotor wil je een schijf die wel krachtig remt maar toch nog niet meteen wegroest als de motor een dagje buiten staat.
 
Kijk eens bij deze site, staan meer schijven te koop, echter geen uitleg over matriaal en dergelijke.

Het valt me wel op dat er alleen achterremschijven worden aangeboden.

http://www.yoyodyneti.com/Category.aspx?CategoryID=2695

gr, H

Dus het wordt toch wel vaker gedaan:)
Ben toch nogsteeds wel benieuwd naar ervaringen met dit soort schijven.
 
rvs 420 is goed voor remschijven. gewoon 304 of 316 (kan) gaan trekken, en schijnt dat het sponzig remt als ze warm zijn.

Thanks, ik zal eens aan de leverancier van die RVS disk gaan vragen welk meteriaal het is.

De RVS disk is trouwens deze: http://www.grimeca.it/en/?id=10&brand=8&code=DS218
kost maar 65 euro hier: http://www.q-racing.com/catalog/product_info.php?cPath=22_26_2562_2563_2573&products_id=15004 :o
 
:^ extreem belangrijk bij remschijven is natuurlijk de frictie-coëffient. Als het materiaal zo glad is dat de remblokken er overheen glijden als had je de schijf met olie ingesmeerd dan is het natuurlijk niet geschikt voor remschijven, als kloppen de andere eigenschappen nog zo mooi.

Er zijn veel metaal legeringen mogelijk, ik zie vast wat over het hoofd, maar kort door de bocht dacht ik me te herinneren hoe meer chroom hoe mooier de schijf blijft maar hoe lager de frictie coëfficient. Prima voor een custom, voor een sportmotor wil je een schijf die wel krachtig remt maar toch nog niet meteen wegroest als de motor een dagje buiten staat.

Vroeger hadden de Jappen van die mooie schijven die niet roesten. En ze remden trouwens ook niet.
Maar waarom zouden customs een langere remweg moeten hebben bij gelijke snelheid ?
Is het voor hun ook niet belangrijk dat ze in noodgeval zo snel mogelijk stoppen?
Is het leven van een customrijder minder waard dan de berijder van een sportmotor?
Vaak zijn ze ook nog wat zwaarder uitgevoerd, dus meer massa en daardoor hebben ze al een langere remweg met gelijke remmen.

EgbertO
 
weet inmiddels al wat meer over die titanium schijven. Het is een custom model gemaakt door Galfer. Ze wegen slechts 265gram!!!! De normale stalen van precies hetzelfde ontwerp wegen het dubbele
 
Ben op zoek naar een aftermarked duc 99 remschijf.

Kom ik ineens dit tegen op ebay. Is nieuw voor mij, een titanium remschijf. Titanium is sterk, licht, en kan tegen hoge termperaturen. Dat weet ik allemaal, maar is het ook geschikt voor een remschijf. Het klinkt ideaal zeker vanwege het lage gewicht, maar is het een goed idee in de praktijk?

http://cgi.ebay.co.uk/Ducati-749-999-Rear-Titanium-Brake-Disc-for-race-use_W0QQitemZ300219486036QQihZ020QQcategoryZ10448QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247
Ducati 749 999 Rear Titanium Brake Disc for race use
Je hebt dus kans dat die dingen pas gaan werken als ze warm worden, hoeft niet maar het zou me iig niets verbazen.
RVS is zeker belangrijk dat het een zeer goede samenstelling is omdat RVS niet erg vormvast is bij hoge temperaturen.
 
Vroeger hadden de Jappen van die mooie schijven die niet roesten. En ze remden trouwens ook niet.
Maar waarom zouden customs een langere remweg moeten hebben bij gelijke snelheid ?
Is het voor hun ook niet belangrijk dat ze in noodgeval zo snel mogelijk stoppen?
Is het leven van een customrijder minder waard dan de berijder van een sportmotor?
Vaak zijn ze ook nog wat zwaarder uitgevoerd, dus meer massa en daardoor hebben ze al een langere remweg met gelijke remmen.

EgbertO
Ik denk dat de meeste customrijders het niet zo nauw nemen met de veiligheid, anders zouden ze niet op zo'n dweil gaan rijden
 
Vroeger hadden de Jappen van die mooie schijven die niet roesten. En ze remden trouwens ook niet.
Maar waarom zouden customs een langere remweg moeten hebben bij gelijke snelheid ?
Is het voor hun ook niet belangrijk dat ze in noodgeval zo snel mogelijk stoppen?
Is het leven van een customrijder minder waard dan de berijder van een sportmotor?
Vaak zijn ze ook nog wat zwaarder uitgevoerd, dus meer massa en daardoor hebben ze al een langere remweg met gelijke remmen.

EgbertO

tip: biker build off op discovery= kijk en huiver hoe ze met hun leven spelen.
 
Ik denk dat de meeste customrijders het niet zo nauw nemen met de veiligheid, anders zouden ze niet op zo'n dweil gaan rijden


Ik denk dat vrij veel sportrijders het niet zo nauw nemen met de veiligheid.
Spijkerbroeken en sportschoenen getuigen bij mij niet van gevoel voor veiligheid

EgbertO
 
Ik denk dat vrij veel sportrijders het niet zo nauw nemen met de veiligheid.
Spijkerbroeken en sportschoenen getuigen bij mij niet van gevoel voor veiligheid

EgbertO
Daar is zeker wat vor te zeggen, maar je kan beter op tijd stilstaan met een spijkerbroek dan met een motorpak aan op een auto botsen om dat je remweg net te lang is.
 
ti is zowiezo al niet geschikt als materiaal voor een remschijfoppervlak...
waarom denk je dat ze in wsbk en motoGP met gewoon stalen achterremschijven rijden?
omdat er simpelweg geen remblokken bestaan voor een ti schijfoppervlak, en omdat die zowiezo veel te hard zouden moeten zijn, dus proberen ze het ook niet.

kortom, is een gimmick, en je zukt weinig of geen remkracht hebben + je blokken naar de vaantjes rijden... niet dat een achterrem zo belangrijk is, maar om er nou iets op te zetten alleen omdat het ti is..

dan neem je veel beter een heel lichte gewone schijf, en perforeert 'm zoveel mogelijk.. is trouwens ook wat ze in gp en sbk doen..
 
ti is zowiezo al niet geschikt als materiaal voor een remschijfoppervlak...
waarom denk je dat ze in wsbk en motoGP met gewoon stalen achterremschijven rijden?
omdat er simpelweg geen remblokken bestaan voor een ti schijfoppervlak, en omdat die zowiezo veel te hard zouden moeten zijn, dus proberen ze het ook niet.

kortom, is een gimmick, en je zukt weinig of geen remkracht hebben + je blokken naar de vaantjes rijden... niet dat een achterrem zo belangrijk is, maar om er nou iets op te zetten alleen omdat het ti is..

dan neem je veel beter een heel lichte gewone schijf, en perforeert 'm zoveel mogelijk.. is trouwens ook wat ze in gp en sbk doen..

Zou het echt zo slecht remmen? Waarom wordt het dan gemaakt vraag ik mij af...

Ze zijn wel echt super licht...

Orgineel is 965 gram,
Galfer staal is 502 gram,
Titanium is 265 gram.

Ook is tit een stukje dunner als extra bonus.
Als het werkt is tit dus erg welkom!
 
Zou het echt zo slecht remmen? Waarom wordt het dan gemaakt vraag ik mij af...

Ze zijn wel echt super licht...

Orgineel is 965 gram,
Galfer staal is 502 gram,
Titanium is 265 gram.

Ook is tit een stukje dunner als extra bonus.
Als het werkt is tit dus erg welkom!


de 'waarom gemaakt' vraag heeft een heel eenvoudig antwoord:

bling en posen...

zal minimaal of helemaal niet remmen, en zeer snel je remblokken aan gort helpen.

tenzij je'm helemaal niet gebruikt en alleen voor de show erop zet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan