Tjee...ligt er een vloek op dat ding ofzo???

kawaknaller

MF'er
12 apr 2005
161
0
Hi iedereen.....aangezien ik niet zo goed onder welke rubriek ik dit zetten kan dump ik hem hier. :$

Ik bezit een Kawasaki ZZR 1200 uit 2002 met bijna 80.000km op de teller.
De machine is goed onderhouden, ziet er goed uit enzo. :]

Langzemerhand toch eens kijken naar een Honda Blackbird, weer eens wat anders maar euh....kennelijk is niemand mgeinsteresserd in mijn Kawa!!
Zelfs wanneer ik een nieuwe Backbird zou kopen willen ze hem niet inruilen of er max.
€3000 voor willen geven maar dan nog, ze zijn niet geintereseerd.
Ik heb jaren rijplezier gehad (en heb het nog), heb er zelf 73000km mee gereden maar is dat ding nu echt niet voor een normaal bedrag te verkopen? (Onder de €5000 verkoop ik hem sowieso niet eigenlijk)

Dus...dikke pech? ;(
 
3000 euro bij aankoop van een blackbird? Dat is belachelijk.
Hij heeft dan wel redelijk wat kilometers gelopen maar je moet er toch wel 4500 - 5500 voor
kunnen krijgen. Heb je hem al op marktplaats gehad dan?


[me="pork"]wil wel even een foto zien van je bike *D[/me]
 
Dikke pech :Y

Dealers geven je toch altijd minder als dat je ervoor wilt hebben. En willen ze hem niet, dan niet ;)
 
Tja is altijd vervelend als je van je motor af wil. Kijk eens op marktplaats in die prijsklasse is er zoveel aanbod. Maar ik zou hem hier ook ff showen ;)

postpics.gif
 
jappen met 80.000km zijn bijna niks meer waard in de handel.
hij zal nog wel prima zijn en goed eruit zien , maar als je inruil doet geven ze er zo weinig mogelijk voor .
probeer em particulier te verkopen , krijg je vaak de beste prijs.
 
Boven de 70.000 is het al drama...

Omdat het aanbod van lagere standen zo groot is gaat dat ook niet veranderen.

Wel bijzonder dat het wagenmotorpark verouderd, maar de km-standen laag blijven.
O-)
 
Laatst bewerkt:
Puur die psychologische grens. Terwijl een 4-cil 1200cc japanner nog héél wat kilometers kan draaien. Maarja, het is die 80.000km he... dat willen kopers niet.
 
jappen met 80.000km zijn bijna niks meer waard in de handel.
hij zal nog wel prima zijn en goed eruit zien , maar als je inruil doet geven ze er zo weinig mogelijk voor .
probeer em particulier te verkopen , krijg je vaak de beste prijs.

Goedhart vertelde dat Honda weer meer z´n waarde blijft behouden als een Kawasaki.
Is dat zo eigenlijk of is het een verkoperspraatje?

Verder zei hij ook dat er 20% afgaat bij het eerste jaar, 30% bij het tweede jaar en daarna blijft het een tijdje op de 35% hangen wat er af gaat.
Dat zei hij toen ik een Yamaha inruilde.
 
Ik ken ook een psychologisch prijsverhaal over een auto dealer.
Had een auto voor een lage prijs neergezet en die auto bleef maar staan.
Toen had hij 1000 euro bovenop de prijs gedaan en nog niks.
Na nogmaals 1000 euro er bovenop was de auto in no time verkocht.

Dus niet te goedkoop aanbieden dan denken mensen vaak dat er iets mis is of zo.
 
had zelf 4.5jaar een gsx1400 met 86.000km weggedaan, nou kon er nog met moeite 3.500euro's voor krijgen. Terwijl een bmw met 1.5ton op de teller en 10 jaar ouder hetzelfde waard is (schijnbaar):(

Zag ik afgelopen maandag een mooie gsx1400 :9~ staan, eerste gedachte kopen, tweede gedachte kut krijg ik er strax weer niks voor terug. Oftewel ik heb hem laten staan, en blijf nog even een paar jaar op m'n bmw rijden. O-) :Z
 
Laatst bewerkt:
las net een story in een blaadje over het terugstellen van de KM-stand bij auto,s en motoren.
via marktplaats bieden bedrijfjes die service aan.
moet nou niet gekker worden.
de hele boordcomputer wordt opnieuw geprogrameerd. -O-
vakmanschap een pre als je tegenwoordig een andere motor wil kopen.
je kan aan gebruikerssporen meer zien dan aan de KM-stand. *D
 
las net een story in een blaadje over het terugstellen van de KM-stand bij auto,s en motoren.
via marktplaats bieden bedrijfjes die service aan.
moet nou niet gekker worden.
de hele boordcomputer wordt opnieuw geprogrameerd. -O-
vakmanschap een pre als je tegenwoordig een andere motor wil kopen.
je kan aan gebruikerssporen meer zien dan aan de KM-stand. *D

das echt belachelijk! maarja...zoals meer dingen in de wet....

"recht is krom wat gebogen is"
 
Goedhart vertelde dat Honda weer meer z´n waarde blijft behouden als een Kawasaki.
Is dat zo eigenlijk of is het een verkoperspraatje?

Verder zei hij ook dat er 20% afgaat bij het eerste jaar, 30% bij het tweede jaar en daarna blijft het een tijdje op de 35% hangen wat er af gaat.
Dat zei hij toen ik een Yamaha inruilde.

Dat is precies wat mijn dealer zei! Ik heb ook onlangs een ZZR ingeruild tegen een CBR Fireblade. Die ZZR had 49.000 gelopen en dat scheen voor dealerinkoop al redelijk aan de hoge kant te zijn. Een Honda CBR bijvoorbeeld met dezelfde km stand kan je inderdaad meer voor krijgen, gezien die betrouwbaarder zouden zijn....

Ik kan natuurlijk niet garanderen dat dit waarheidsgetrouw is, gezien ik niet voor een dealer/werkplaats werk of ooit heb gewerkt, maar als ik dealerprijzen vergelijk dan vragen ze voor Honda's meestal meer dan voor Kawasaki's met een vergelijkbare km-stand.

note: ik ben alleen bekend in het (toer)sport/supersport segment, dus in het geval van bv choppers of toer weet ik niet of dit ook van toepassing is.

In ieder geval succes met de verkoop!
 
Op marktplaats staan idd meerdere aanbieders om de tellerstand aan te passen.
Het is tegenwoordig ook zo simpel met de juiste software en stekkers... -O-

En idd, er staan ontzettend veel oude fietsen van 15 jaar oud met 25000km op de teller.
Erg ongeloofwaardig allemaal, maar stiekem willen we het allemaal... :?
 
Het mooie is als de dealer/handelaar een motor verkoopt met deze km-stand ze zelf doodleuk staan te vertellen dat hij net ingereden is.......................
Misschien een poll houden hier: Wie koopt een motor met 80.000 km voor €5000?? Ik niet in elk geval....................
 
inderdaad belachelijk dat er zo weinig voor wordt gegeven...

maar wat is betrouwbaarder een motor van 15 jaar oud met 15.000km? of een met 75.000km? mischien heeft die met weinig km's juist vaak stilgestaan omdat er steeds wat mee was... dat kan je van die met veel km's niet zeggen!

komt nog eens bij dat dat 1200cc blok haast onverslijtbaar is.
 
beetje benzine doet wonderen...

Nog even en dan komt 'afgetankt' in het rijtje '1 maand oude APK' en 'pas nieuwe banden' te staan... -O-


jappen met 80.000km zijn bijna niks meer waard in de handel.
hij zal nog wel prima zijn en goed eruit zien , maar als je inruil doet geven ze er zo weinig mogelijk voor .
probeer em particulier te verkopen , krijg je vaak de beste prijs.

nou je hoort het, even investeren in een BMW logootje :P
 
Tsja, dat gaat nog leuk worden als ik mijn GSX650F ooit weer wil inruilen... Die was nieuw al nog geen €7000, ik wil niet weten wat ik daar voor terugkrijg als er over een jaar over 4 ruim 50k op staat :X
 
Heb hetzelfde probleem... Daytona600 uit 2004 met maar 12k op de teller. Krijg em niet weg voor 5500-6000. Persoonlijk vindt ik dat al een spotprijs.

Mensen zijn gewoon bang voor je km's, en je moet ook gewoon wat geluk hebben denk ik.

In elk geval succes met je verkoop!
 
Mensen zijn gewoon bang voor je km's, en je moet ook gewoon wat geluk hebben denk ik.

Bang, maar ook gewoon omdat er keuze genoeg is met lage km-standen.

Zo kocht ik mijn toen 3 jaar oude Ducati met maar 7000km op de teller.
Niet dat dat geholpen heeft. :(
 
Als ik naar een andere motor kijk dan let ik eigenlijk nauwelijks op de KM-stand, ook auto's die we kochten niet echt naar gekeken (hadden een Mazda 626 gekocht met 180.000 en staat nu op 250.000). Ik kijk eigenlijk meer naar de echte staat en of het blok een beetje lekker klinkt en rijd.
Als ik dan eentje met een hogestand koop voor weinig kan ik er ook weinig op verliezen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan