tk CB400f0 van 1975, een van de eerste !

triaatje

MF veteraan
7 nov 2002
7.172
0
oosten des lands....
Te Koop, een Hondaatje CB400f0, dus met de passagiersteunen op de achterbrug.

Beestje is een van de eerste 400'tjes, fit for use, nette spatborden zonder roest, buddy opnieuw overtrokken, alles werkt en dus een prima beestje om te restaureren (want een vroege !) of gewoon om hem lekker te blijven rijden.. :) . De bedrading is netjes gemaakt zoals het hoort, schakelaars zijn allen nog geheel functioneel dus niet uitgelubberd....Kortom ; 1 op 22, 21 euri verzekering en je hebt weer een jaar schik *O*

en het leuke is : net 35000 km op de teller, dus zeker nog het dubbele te doen zonder problemen. Ding rijdt heerlijk en mag voor 550 euri verwisselen van eigenaar...Op de foto nog zonder vorkstofkapjes, maar deze zijn besteld en komen erop voordat ze naar een nieuw adres verhuist... 8-) . Verder voorzien van een setje Marzzochi's achter... 8-)

paar plaatjes : 8-)

full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er geinig uit.
Ik zit stiekem wat te kijken voor een motor voor mijn vriendin, helaas heeft ze wel 25kw nodig.
zou je na willen kijken wat voor vermogen het kentekenbewijs aangeeft? aangezien die in vroegere tijden nog al eens aan de lage kant werd aangegeven.

Bedankt!
 
Leuke brommert ja, zoéén heb ik er ook gehad ;)

Volgens mij stond er vroegâh geen vermogen op het kentekenbewijs trouwens...
 
Hoeveel zorgeloze kilometers kunnen hier nog mee gemaakt worden? Zonder dat er weer duur onderhoud aan zit te komen? En inderdaad, vermogen bekend?
 
Ziet er geinig uit.
Ik zit stiekem wat te kijken voor een motor voor mijn vriendin, helaas heeft ze wel 25kw nodig.
zou je na willen kijken wat voor vermogen het kentekenbewijs aangeeft? aangezien die in vroegere tijden nog al eens aan de lage kant werd aangegeven.

Bedankt!

whooehahhaa...ehm..nou..die Jappen van Honda deden eerder de krukasPK's als de achterwielPK's hoor... _O- Maar ding heeft 27 kW en is te rijden voor klein rijbewijs. Wat je even moet doen is langs een vermogensbank rijden (zit er zeker eentje in de buurt) en een vermogenuitdraai laten maken. Doorgaans (99 van de 100) komen ze zeker lager uit dan 25 kW. Als ze nieuw zijn, danwel geheel gereviseerd met opboren halen ze misschien de 25kW wel, maar deze heeft 35000 gelopen, dus is qua km's op de helft zeg maar....Maar kan, afhankelijk van het rijgedrag meevallen (er zijn er die meer dan 80K draaien, heb er eentje gehad van 98K maar dan houdt het wel echt op en is een uitzondering).

Kortom ; leuk ding voor de beginnende motorrijert... :} (en de gevorderde...zoals ik)
 
Hoeveel zorgeloze kilometers kunnen hier nog mee gemaakt worden? Zonder dat er weer duur onderhoud aan zit te komen? En inderdaad, vermogen bekend?

zorgeloos...tja...Met het juiste onderhoud en jezelf realiseren dat het ding 33 jaar oud is kun je er zoals gezegd nog het dubbele van maken zonder problemen :) . Maar als je hem kapot wil hebben, dan kan dat natuurlijk ; geen olie verversen, vooral de eerste 10 km volgas rijden, kleppen stellen ho maar en vooral de nokkenasketting en ontsteking nooit stellen...en synchen. Maar het onderhoud is zoals het 33 jaar terug is opgezet, en als je je daar gewoon aan houdt met een fatsoenlijk rijgedrag, dan heb je er idd. een zorgeloos dingske aan (kijk ff in Brikken en klassiekers, vraag daar ff na wat ze van een cb400f vinden... :Y ).

De koppakking van het beeske is overigens vervangen door de vorige eigenaar, dus zweten zou ie als het goed is niet mogen doen...Duur onderhoud ? Nooit ! Rijd je je blok in puin, dan heb je voor niet al teveel het ding weer opgeboord, onderdelen voldoende te vinden en wat moeilijk te vinden is (buddy, spatborden) is allemaal prima in orde (lees : chroom goed en geen doorrotverschijnselen en in de tectyl gezet :} )
 
Laatst bewerkt:
Ik had je een mail gestuurd vannochtend, wil graag weten waar/wanneer ik 'm op kan halen.

zo-goed-als-verkocht als ie dat nog niet is.

Pascal
 
Terug
Bovenaan Onderaan