TK FZR600 €300

Status
Niet open voor verdere reacties.

twonha

Yods be silent!
2 apr 2007
8.113
2.551
Nijmegen
Ik heb de stap gemaakt naar een YZF 750, de FZR 600 gaat eruit! De steekwoorden van de dag: met extraatjes, goedkoop, en helaas ook stuk.

In het kort:
Yamaha FZR600 3HE, 1993, trapezoïde koplamp.
90.000 kilometer gelopen
Banden: BT014 front & rear, goede staat
Remschijven en blokken: goed
Laatste beurt: juli 2011

Extra:
Eén 18" velg + wat er aan vast zit
Pirelli Diablo banden front & rear

VRAAGPRIJS: €300

In het lang:
Ik heb de FZR600 gekocht in 2007, met toen 36.000 kilometer op de teller. De huidige kilometerstand nét geen 90.000 kilometer. De motor is gebruikt voor plezierritjes, woon/werkverkeer, clubritten en circuitrijden. De motor heeft de afgelopen vier jaar in de voortuin gestaan, soms met hoes, zeer regelmatig zonder. Dat betekent dat ze alle weersomstandigheden wel gezien heeft, van 35+ graden en zonneschijn op het circuit tot vrieskou en sneeuw op de Hollandse snelweg, en natuurlijk alles daar tussenin. Behalve garages dan: binnenstaan kennen we hier niet.

Onderhoud heb ik altijd laten doen. Dat wil zeggen dat de kleppen gesteld danwel gecontroleerd zijn bij 40k en 80k, de voorvorkvering is vervangen, de remblokken en remschijven zijn in goede staat (één voorremschijf is zelfs nog maar een jaartje oud). De spanningsregelaar is vervangen in 2008 ofzo, de demper is origineel, de accu is misschien zo'n anderhalf jaar oud. Voor wat betreft de sneller versleten onderdelen: afgelopen juli is de motor nog weggeweest voor een circuitbeurt waarbij er nieuwe BT014 banden gemonteerd zijn, de olie vervangen is, en de ketting + tandwielen. Op moment van was van verkoop nog geen sprake, en mocht de motor nog wel tenminste een jaar mee!

De motor heeft de afgelopen vier jaar wel eens op haar zij gelegen, maar grote schade is er nooit geweest omdat iedere valpartij op lage snelheid of vanuit stilstand was. De linkerkuip bevat een scheur boven het deksel, die scheur zit er nu ruim een jaar. Ducttape en lijm hebben dat lekker bij elkaar mogen houden. Verder heeft de FZR her en der schaafplekjes en wondjes, maar niks ernstigs. Wel is ze overal vuil, en rijk aan roest en oxidatie. Dan de schade die wél uitmaakt: De motor roffelde al een tijdje lichtjes, e.e.a. klonk niet helemaal lekker, maar liep en loopt nog wel gewoon. Het probleem uitte zich luid en duidelijk op het circuit, vorige week: twee uitlaatbochten zijn bij de cilinderkoppen door midden gescheurd. Da's nie goed nie. Het is aldaar nogal vies en allerlei oude moertjes, boutjes en dingetjes zijn versleten, stuk, vettig, los terwijl dat niet hoort of vast terwijl dat niet moet. Handige Harry gebruikt de onderdelen, of maakt haar weer rijdbaar - maar ik ben geen Handige Harry.

Foto's van een donkere maandagavond in de garage:





Foto's van de FZR:


In volgorde: bos 2011, Ecuyers 2011, Assen 2011, Alès 2009, Alès 2009, Alès 2009

Huidig aanbod:
De motor staat op dit moment bij een vriend in de garage. Dat betekent dat ik er redelijk vlug vanaf wil. Ik ben niet van plan om de motor in onderdelen te verkopen, liefst komt iemand de hele bende z.s.m. ophalen. Een lopende, nette FZR600 wordt tegenwoordig voor zo'n 600 tot 800 euro verkocht, ik heb niet de illusie of intentie om zoiets voor mijn schatje te vangen. De helft, dus zo'n €300, lijkt mij een iets redelijker vraagprijs om mee te beginnen. Bied je minder, laat het gerust weten: de motor moet immers weg voordat het geduld op is van degene die 'm tijdelijk in de garage heeft staan! (Meer bieden mag ook! :+ )

Contactgegevens: post gerust hier, of stuur een PM, of mail naar markvansteen apestaart live.com, of bel naar 0zes 1585 321nul. Telefoneren levert meestal voicemail op (docent, mag nie opnemen in de les), in dat geval even de eigen gegevens achterlaten! Alle overige vragen zal ik proberen zo goed mogelijk te beantwoorden!
 
Laatst bewerkt:
Nette en eerlijke advertentie twonha ;) succes met de verkoop
edit: oh misschien handig om je tel nummer/e-mail adres anders weer te geven i.v.m spambots enzo
 
Laatst bewerkt:
Nette en eerlijke advertentie twonha ;) succes met de verkoop
edit: oh misschien handig om je tel nummer/e-mail adres anders weer te geven i.v.m spambots enzo
Thanks! Kan er geen verkopers-spin aan geven zodat het ineens een fantastische motor wordt - dan maar zo! :+
 
Dag 2: bod van €175 op Marktplaats.

Wie komt 't voor €200 halen?
 
En om het aantrekkelijker voor de koper te maken, ik heb hier nog een vergelijkbare FZR in onderdelen in de schuur waar nog het nodige bruikbare van te koop is. (Zie mijn signature)

(Mocht dit storend zijn twonha haal ik het weg natuurlijk)
 
Lol

ik heb een vergelijkbare gekocht voor dit geld.
Staat er nu ongeveer zo bij


Afb0311.jpg


93000km op de klok en loopt nog als een zonnetje

Die ga je echt wel kwijtraken :Y
 
Dag 2: bod van €175 op Marktplaats.

Wie komt 't voor €200 halen?

Niet om het even, maar die van mij staat voor 600 te koop en al meer dan 15! mensen hebben boven de 400 geboden (dan mag hij weg) maar niemand mailt terug ...

Maar fantastisch geschreven advertentie _O-

Dus hierbij gratis kick ;)
 
Niet om het even, maar die van mij staat voor 600 te koop en al meer dan 15! mensen hebben boven de 400 geboden (dan mag hij weg) maar niemand mailt terug ...

Maar fantastisch geschreven advertentie _O-

Dus hierbij gratis kick ;)

Kijk, fantastisch geschreven advertentie, en je hebt pak 'm beet 5 mensen die serieus de motor wilden komen halen voor het geld. Safetysecond was de eerste, dus is-ie sinds vanmiddag de trotse eigenaar van zijn eerste motor!

Ruud, veel sleutelplezier, geniet ervan! *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan