TK: Honda VTR 1000 Firestorm (1997)

Tiez

MF veteraan
27 okt 2005
8.128
2
Groningen
Een verkooptopic voor mijn gezworen VeTeR-makker. Eigenlijk puur verraad. Ik tik het dan ook met enige pijn in het hart. Toch bied ik hierbij mijn gele (de snelste kleur) Honda VTR Firestorm aan.

Bouwjaar: 1997
Km-stand: bijna 57.000

Sinds maart 2008 heb ik dik 20.000km vrijwel probleemloos rondgereden met de VTR. Slechts eenmaal ben ik stil komen te staan. Het probleem: de spanningsregelaar. Dit is een veelvoorkomend struikelblok bij meerdere Honda-types. Het stukke exemplaar is vervangen door eentje met koelribben. Direct is toen ook een nieuwe accu geplaatst (dit was in augustus/september 2008). Naast de spanningsregelaar kunnen bij dit type de nokkenas kettingspanners (NAKS) voor problemen zorgen. Deze heb ik dan ook preventief laten vervangen vlak na aanschaf (bij zo'n 40.000km). Andere wijzigingen zijn vooral decoratief en praktisch van aard:

- Tecnoflex voorveren ipv de slappe standaard veren
- K&N filterelement (los erbij, ik gebruik nu een aangepast standaard filter).
- LeoVince SBK dempers voor een lekkere sound
- Ophoogblokje bij de achter-schokbreker voor verbeterd stuurgedrag.
- Kleine knippers voor en achter
- Double-bubble ruitje
- Rvs-stepjes

Op de achterknippers na, is al het originele spul aanwezig. De koper krijgt tevens het powerplustools bokje erbij.

De fiets is inmiddels alweer 12 jaar oud en heeft her en der gebruikerssporen: daar ontkom je toch niet aan. Doorgaans is het uiterlijk echter nog prima en met name technisch is alles prima in orde. De banden zijn nog vrijwel tiptop: voor zit een Michelin Pilotpower die nog lang mee kan en achter een vrijwel nieuwe Bridgestone BT016 (nog geen 1000km oud). Ook tandwielen en ketting kunnen er, hoewel lang niet nieuw meer, nog een tijd tegenaan. De VTR heeft verder gewoon de normale onderhoud gehad. Deze onverwoestbare bike kan dus nog heel wat probleemloze kilometers aan: of dat nu voor woon-werkverkeer of voor de fun is. Ik heb de Storm altijd ervaren als een zeer gebruiksvriendelijke V-Twin waar je ook prima sportief mee kan rijden.

Reden van verkoop: duidelijk een vlaag van verstandsverbijstering :9 Ik rijd altijd nog met veel plezier op de Storm, maar merk ook dat ik vrijwel alleen maar veel te hard wil. Dit, samen met een eventuele verhuizing op komst, maakt dat een ander type motor voor mij in de toekomst waarschijnlijk handiger zal zijn. De verkoop van de VTR is echter geen absolute must en ik heb er ook geen haast mee. Onzinbiedingen hebben dan ook geen enkele zin. Echt waar? Ja, echt waar!

Rest mij nog het geven van een vraagprijs en natuurlijk het posten van enkele ploaties :Y Vraagprijs: €2800 of een GOED bod. Ik ben vast nog wel vergeten iets te melden, dus als er vragen zijn: shoot!

Fotootjes:

Foto%27s-0029.jpg

Foto's-0031.jpg

Foto's-0033.jpg

gixxerweer.jpg
 
Laatst bewerkt:
Succes met de verkoop!
Ik zei ook dat ik er veels te snel op reed en iets rustigers ging zoeken.
Ben nu opzoek naar een Tuono! Do you get it!!! })

Maar super mooie prijs! Niet duur voor de staat van dienst.
 
Weet ik nog niet. Misschien een trapje hogerop (VTR SP of RSV Mille), alleen zit ik op de Storm al te vaak in m'n spiegels te loeren of er niet toevallig politie achter me rijdt... Misschien dus ook iets in de richting van een SM oid.
 
Succes met de verkoop! En een SP1... tja das wel iets heeel tofs als vervanger natuurlijk! 8-)
-schopje-
 
Verrader..... :(





:+


Succes met de verkoop..
Alleen blijft het wel triest dat ik wellicht volgend jaar alleen vanuit Groningen naar de Firestorm-meet moet rijden...
 
Nouja, misschien moet ik tzt wel verhuizen, dus dan gaat die vlieger sowieso al niet meer op ;)

Kick!
 
Laatst bewerkt:
Sorry, geen interesse, hoewel het wel een net ding is! M'n voorkeur gaat uit naar een 1- of 2-cilinder.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag nog gespot rond de klok van 3 voor het Julianaplein. Zat in het koekblik op weg naar Kolham voor een volleybalwedstrijd...verkapt kickje bij deze ;)
 
Toen kwam ik van de student-op-motor-meet. Mooi feestje was dat :D

Mgoed, de biedingen gaan nog niet echt dat ik zeg van snel... Iemand? Of rijden we allemaal liever op een suffe 4-in-lijn? :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan