TK: Kawasaki GT550 '84

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lankho09

Tere ziel
27 mrt 2008
32.309
15.801
Almere
Omdat ik een auto wil aanschaffen en twee motoren én een auto me een beetje te veel van het goede is, gaat mijn trouwe Kawasaki GT550 het veld ruimen.

Kawasaki GT550
4 Cyl. 553 Cm³
1 Mrt 1984.


Laat een ding direct duidelijk zijn, dit is geen mooie motor. Dat was het al niet toen ik d'r kocht, en het afgelopen jaar heeft ze het ook zeker niet makkelijk gehad. Maar ondanks alles heeft ze me nog geen enkele keer laten staan, hoe hard ik ook m'n best heb gedaan om d'r kapot te krijgen.

Dit is de ideale woon-werk, kilometervreter, pekel-motor. Daar had ik d'r ook voor gekocht, om mijn CBR een beetje te sparen, en die taak heeft ze keurig volbracht. 400+km snelweg is geen enkel probleem en dankzij de Vetter Windjammer topkuip zit je dan nog heerlijk uit te wind. Met ca. 140km/h voel je met vizier open net een zacht briesje. Met al m'n tassen achterop het standaard bagagerek gebonden en op m'n rug heb ik zo'n 210ltr. bagagecapaciteit en de motor doet er niet moeilijk over. Ook een weilandje omploegen, pootjebaden of een lange boswandeling is met deze motor geen enkel punt.

Om het plaatje compleet te maken moet ik er wel eerlijk bij vertellen dat de voorvorkolie waarschijnlijk ook uit 1984 komt, het oude beestje wel eens wil deinen als een slagschip op een wilde zee en dat je handen van het stuur halen op alles behalve perfect strak asfalt niet zo'n heel best idee is, want ze wil nog wel eens wat met het stuur heen en weer slaan als ze de kans krijgt. De Vetter Windjammer kuip bevat twee (waarvan één afsluitbaar met slot, de ander met drukknoopjes) opbergruimtes met een behoorlijke inhoud, waar je mooi wat klein grut in kwijt kan. Één van de vakken is voor mij voldoende om 3 spanbanden, helmcamera inc. zuignapmount en navigatie in kwijt te kunnen en dan heb ik nog een beetje ruimte over.

De kuip zelf ziet er net zo uit als de rest van de motor en het vormt dan ook mooi één geheel; lichtelijk gehavend. In de kuip zitten de nodige scheurtjes en schaafplekken en één van de eerder genoemde drukknoopjes schittert door afwezigheid. Dit sluit mooi aan bij de rest van de motor die om het af te maken voorzien is van de nodige deuken, roestblaasjes, krassen en schaafplekken.

De kilometerstand staat op een keurige 65022, maar ik kan verklappen dat het eerder 85000 kilometers zijn. Gekocht bij 63k, maar al na 2k nokte de kilometerteller er mee. Dit heb ik echter nooit gerepareerd. De exacte stand kan ik dus niet vertellen, maar ik zal er sindsdien zo'n kleine 20k mee gereden hebben.

De motor verbruikt ook iets olie, want de koppakking aan de linkerzijde van het blok begint iets te zweten. Het is niet zo schokkend, ik heb er geloof ik 3 keer een litertje bij moeten in die 20k dus al met al valt het nog best mee.

Er zit een hartstikke mooie uitlaat onder met aan elke kant een demper, en deze doen helemaal niets. De bochten zijn op diverse punten doorgerot, dus het beestje klinkt als een oude bommenwerper. Ideaal voor als je vroeg vertrekt en een hekel hebt aan je buren.

Oh, en de claxon is ook niet meer wat het geweest is. Ooit kwam er een heel mooi geluid uit maar dat schrijven we weg onder het kopje vergane glorie. Tegenwoordig klinkt ze alsof ze zwaar verkouden is, en een heel enkele keer geef je enkel rooksignalen.

Achter ligt er een Michelin Sirac onder met ruim voldoende profiel waar je nog probleemloos de nodige kilometers mee kan afleggen. Vooraan doet ze het nog met een oude BT-45 die er al om zat toen ik d'r kocht en die ondertussen aan vervanging toe is.

Net als dat je ook niet verwacht dat je oma van 80 nog mee kan met de olympische spelen moet je met deze motor ook gewoon rekening houden met het feit dat ze een beetje op is en aan d'r laatste jaren bezig is tenzij je d'r aan de beademing legt. Stel je verwachtingen een beetje bij en dan is het allemaal zo gek nog niet. Maar verwacht je de strakke wegligging, het vermogen of het uiterlijk van een moderne motor dan kom je van een koude kermis thuis.

Dus, wie gaat mij van deze bijzonder lelijke maar onverwoestbare pekelbrommer afhelpen? Richtprijs voor dit speelgoed is 400,- maar doe een leuk bod en we komen er wel uit. Motor mag over 2 á 3 weken weg, tot die tijd heb ik d'r nog even nodig.


Wegens aanschaf auto; de eerste die €350 bied kan langskomen om d'r over te schrijven.



Wegens aanschaf auto en omdat ze nu op de oprit jaloers staat te wezen; de eerste die €300 bied kan langskomen om d'r over te schrijven.


Omdat ik er nu echt vanaf moet; €250.


Boswandeling met de Kawasaki

dsc00059qng.jpg

dsc05932c.jpg

grotefotovpcdduts.jpg

imag0097nr.jpg

imag0039v.jpg

imag0038e.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een motor waar je veel plezier van kan hebben als je maar gewoon gaat met dat ding. Heb Lankho vaak met een dikke smile gezien na het rijden op die motor.

Succes met de verkoop.
 
Gaat ie weg? :/



:N volgens mij heb je meer lol op deze. Verkoop die CBR man! :P
 
Haha, toffe advertentie.

Als je niks voor me verbergt wil ik voor 300 ekkies wel een kijkje komen nemen :Y .
 
@Isdatzo:

Volgens mij is de advertentie redelijk compleet. Een slechte, lelijke motor maar wel betrouwbaar, goede windbescherming en niet kapot te krijgen. That's all there is.

Zou zeggen, kom gerust eens kijken. :Y

Wat ik vergeten ben duidelijk te vermelden;

De motor staat in Huizen (vlakbij Hilversum) en is alleen in de weekenden te bezichtigen ivm. werk. :)
 
Sorry, daar wil ik liever niet aan beginnen omdat ik dan met een bak met onderdelen blijf zitten. Maar je kan d'r altijd kopen en dan gebruiken als donor... ;)
 
:) hij gaat in de favorieten.. over een paar weken afrijden dus duim je mee?
respect voor de advertentietekst!
 
Kick voor dit lawaaierige, betrouwbare bankstel.

Uitermate geschikt voor offroad, heb het zelf gezien. :+
 
Sorry Oost, ik zou je graag helpen maar die voorpartij is alles wat ik heb. Als ik die topkuip los verkoop dat zou ik zelf weer op zoek moeten naar een koplamp e.d. :)

Thnx Bullet, ik hoop het. ;)
 
Klein schopje, want ze staat er nog steeds. Tenminste, vanmorgen nog niet op de oprit gekeken, maar ik durf die gok wel te nemen. :)
 
ha! ik heb dezelfde machine staan, maar dan niet belastingvrij. inderdaad fantastische dingen, en je stapt gegarandeerd af met een grijns.
 
Weekendschopje!

Ja, ook dit weekend staat ze er weer. Ja, nog steeds te koop.

Nu! Voor de snelle MF'er! Met een volle benzinetank! :+


Met de huidige benzineprijzen heb je je investering er dus al bijna uit nog voor je de straat uit bent! :+
 
Goede advertentie van al je avonturen op dat ding kerel :Y

Kickie zodat hij weer bovenaan staat *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan