TK: Mooie Kawasaki ZX6-R '96.

Tynos

Die hard MF'er
10 nov 2002
628
0
Oudewater
Hierbij zet ik te koop mijn mooie Kawasaki ZX6-R uit 1996. Dit is mijn eerste motor en in mijn bezit sinds oktober 2003. Ik ben er altijd erg zuinig op geweest. De kilometerstand is ongeveer 46.000 km.
De kleurstelling van de motor is origineel, maar komt niet heel erg vaak voor in Nederland. In de tussentijd heb ik er al wel een aantal zien rijden.

Ik heb de motor gekocht bij Goedhart Motoren in Bodegraven. Daar is de motor ook in onderhoud gebleven (op banden na, die kon ik aanzienlijk goedkoper elders krijgen). Bij aankoop had de motor een kilometerstand van ongeveer 32.000 km. Ik heb er dus ongeveer 14.000 km mee gereden. In de tussentijd heeft de motor een kleine en grote beurt gehad. Op 42.000 km heeft de motor een grote beurt gehad, incl kleppen stellen etc. Dit is voorlopig dus niet nodig. Een kleine beurt is weer nodig bij 48.000 km.
Ik heb de motor altijd netjes warm gereden (10-15 km niet hoger dan 5.000 toeren) en ik heb de ketting altijd netjes vet gehouden met ketting spray. Deze ketting is er bij aankoop nieuw opgegaan, incl tandwielen etc.
Ook heb ik de motor nog nooit op het circuit gebruikt, enkel een VRO 1 cursus gevolgd in Lelystad.

Ik heb met deze motor nooit noemenswaardige problemen gehad. Het is altijd direct starten en wegrijden. Alleen de koppelingskabel en later ook de kilometertellerkabel zijn gebroken. Deze zijn daarom ook vervangen door nieuwe exemplaren. Bij de TT is de motor stilstaand omgevallen in het gras (op de parkeerplaats). Het carterdeksel is daarbij op een betonnen randje gevallen (waar de standaard op moet staan). Hierdoor zit er op het deksel een krasje. Dit valt niet echt op en kan evt nog wat bijgewerkt worden, omdat het een ondiepe kras is (ik heb er nog niks aan gedaan). Verder is de motor helemaal netjes en schadevrij.
Ik heb zowel de originele uitlaat als een open uitlaat van Bos. Deze zijn eenvoudig te verwisselen.
De accu heeft altijd aan een optimate gehangen en is daarom in prima conditie.

De reden van verkoop is dat ik er de laatste tijd erg weinig op rij. Dit komt vooral vanwege andere hobbies. Ook heb ik t.z.t. verhuisplannen, en daar kan ik het geld ook prima voor gebruiken.
Voorlopig komt er waarschijnlijk even niets terug, later hopelijk een keer iets heel anders. Misschien een chopper/cruiser, wat ik ook wel zie zitten,

De motor is incl bonnen/rekeningen, gebruikershandleiding en gereedschapsetje.

Ook heb ik evt een lederen pak erbij te koop. Deze gaat echter niet eerder weg als de motor, aangezien ik er tot die tijd zelf nog lekker op rij.
Ik heb daarom ook niet echt haast met het verkopen van de motor.

Kom gerust eens langs om de motor te bekijken. Leuke motor om te beginnen, maar ook leuk voor de wat gevorderde rijder. Het is een sportieve motor waarvan de zitpositie niet ultra-sportief is. Voor mij was het de ultieme compromis.

De VRAAGprijs is wederom verlaagd naar 2950 euro! Let op: de motor wordt binnenkort ingeruild, dus hoe sneller hoe beter!! Laat deze kans niet schieten!

full


Ps. Eventueel meer foto's per email. Reacties ook graag per e-mail. De motor staat in Oudewater (omgeving Woerden, Gouda, Utrecht).

[EDIT] Vraagprijs verlaagd! Grijp uw kans! [/EDIT]

[EDIT2] Vraagprijs wederom verlaagd! [/EDIT2]

[EDIT3] Vraagprijs nogmaals verlaagd! Heren, dames grijp uw kans!! [/EDIT3]
 
Laatst bewerkt:
Hierbij zet ik te koop mijn mooie Kawasaki ZX6-R uit 1996. Dit is mijn eerste motor en in mijn bezit sinds oktober 2003. Ik ben er altijd erg zuinig op geweest. De kilometerstand is ongeveer 46.000 km.
De kleurstelling van de motor is origineel, maar komt niet heel erg vaak voor in Nederland. In de tussentijd heb ik er al wel een aantal zien rijden.

Ik heb de motor gekocht bij Goedhart Motoren in Bodegraven. Daar is de motor ook in onderhoud gebleven (op banden na, die kon ik aanzienlijk goedkoper elders krijgen). Bij aankoop had de motor een kilometerstand van ongeveer 32.000 km. Ik heb er dus ongeveer 14.000 km mee gereden. In de tussentijd heeft de motor een kleine en grote beurt gehad. Op 42.000 km heeft de motor een grote beurt gehad, incl kleppen stellen etc. Dit is voorlopig dus niet nodig. Een kleine beurt is weer nodig bij 48.000 km.
Ik heb de motor altijd netjes warm gereden (10-15 km niet hoger dan 5.000 toeren) en ik heb de ketting altijd netjes vet gehouden met ketting spray. Deze ketting is er bij aankoop nieuw opgegaan, incl tandwielen etc.
Ook heb ik de motor nog nooit op het circuit gebruikt, enkel een VRO 1 cursus gevolgd in Lelystad.

Ik heb met deze motor nooit noemenswaardige problemen gehad. Het is altijd direct starten en wegrijden. Alleen de koppelingskabel en later ook de kilometertellerkabel zijn gebroken. Deze zijn daarom ook vervangen door nieuwe exemplaren. Bij de TT is de motor stilstaand omgevallen in het gras (op de parkeerplaats). Het carterdeksel is daarbij op een betonnen randje gevallen (waar de standaard op moet staan). Hierdoor zit er op het deksel een krasje. Dit valt niet echt op en kan evt nog wat bijgewerkt worden, omdat het een ondiepe kras is (ik heb er nog niks aan gedaan). Verder is de motor helemaal netjes en schadevrij.
Ik heb zowel de originele uitlaat als een open uitlaat van Bos. Deze zijn eenvoudig te verwisselen.
De accu heeft altijd aan een optimate gehangen en is daarom in prima conditie.

De reden van verkoop is dat ik er de laatste tijd erg weinig op rij. Dit komt vooral vanwege andere hobbies. Ook heb ik t.z.t. verhuisplannen, en daar kan ik het geld ook prima voor gebruiken.
Voorlopig komt er waarschijnlijk even niets terug, later hopelijk een keer iets heel anders. Misschien een chopper/cruiser, wat ik ook wel zie zitten,

De motor is incl bonnen/rekeningen, gebruikershandleiding en gereedschapsetje.

Ook heb ik evt een lederen pak erbij te koop. Deze gaat echter niet eerder weg als de motor, aangezien ik er tot die tijd zelf nog lekker op rij.
Ik heb daarom ook niet echt haast met het verkopen van de motor.

Kom gerust eens langs om de motor te bekijken. Leuke motor om te beginnen, maar ook leuk voor de wat gevorderde rijder. Het is een sportieve motor waarvan de zitpositie niet ultra-sportief is. Voor mij was het de ultieme compromis.

De VRAAGprijs is 3800 euro.

(Afbeelding)

Ps. Eventueel meer foto's per email. Reacties ook graag per e-mail. De motor staat in Oudewater (omgeving Woerden, Gouda, Utrecht).
Kijk, ZO verkoop je een motor, heb er direct een goed gevoel bij.
Ik heb ook zo'n ZX6R gehad, geweldig ding, apart inlaatgeluid bij stationair draaien :Y
 
Kijk, ZO verkoop je een motor, heb er direct een goed gevoel bij.
Ik heb ook zo'n ZX6R gehad, geweldig ding, apart inlaatgeluid bij stationair draaien :Y

Bedankt voor de reactie en het compliment. En daarbij natuurlijk ook het schopje, want wat gaat het hard naar beneden zeg.

En natuurlijk hoop ik dat anderen ook dit goede gevoel hebben. Bij evt extra vragen, schroom niet..
 
Mooie bike ! idd een aparte kleurstelling. Wanneer heb je de bandjes vervangen ?

Ja dat is inderdaad een goede. Zoveel getypt en toch nog iets vergeten.
De banden zitten er al even onder, zijn rond de 37.000 km vervangen (een kleine 9.000 km geleden). De banden die er onder zitten zijn Dunlop D207.
Deze banden zijn wat harder in het midden waardoor ze bijv. op de snelweg wat minder snel slijten.
De laatste tijd heb ik veel snelweg-kms gemaakt, waardoor de banden zeker nog niet op zijn. De achterband kan denk ik, afhankelijk van de rijstijl, nog zo'n 2.000 km mee. De voorband kan nog wel een tijdje mee.

Ik ben nog niet direct van plan de banden te laten vervangen, aangezien er nogal veel verschillende banden op de markt zijn. Ik denk dat het voor de koper interessant kan zijn om een bij zijn/haar rijstijl passende bandentype te kopen.
 
Wederom een compliment voor de zeer complete advertentie!
Ik heb zelf onlangs een zelfde type fiets aangeschaft, en ben er zeer tevreden over :] . Mochten mensen twijfelen welke fiets aan te schaffen, kies dan voor een zx6r (deze dus ;) ).

Succes met de verkoop!
 
Nee! niet verkopen.... zou zonde zijn..
en ik kan het weten ;)

Helaas, ik ga er toch echt voor.
Ik heb al eerder op het punt gestaan. Sindsdien nog wel met veel plezier gereden maar ik maak gewoon te weinig kilometers. Verder heb ik een tijdje geleden eens op een Yamaha Dragstar gereden. Ik vond m iets te licht, maar verder vond ik het toch wel leuk om eens iets heel anders te rijden.
Voorlopig komt er even niets terug, maar ik geef het niet helemaal op.

Wel leuk dat je precies dezelfde hebt trouwens, ik moest even goed kijken op je plaatje. Geniet er maar lekker van!
 
Wel leuk dat je precies dezelfde hebt trouwens, ik moest even goed kijken op je plaatje. Geniet er maar lekker van!

Idd leuk *O* je hebt zelfs nog een opmerking erover gemaakt in m'n "nieuwe motor gekocht" topic :P
Ik vind de kleurstelling iig erg mooi.. is weer eens wat anders dan groen 8-)
 
Idd leuk *O* je hebt zelfs nog een opmerking erover gemaakt in m'n "nieuwe motor gekocht" topic :P
Ik vind de kleurstelling iig erg mooi.. is weer eens wat anders dan groen 8-)

Ok sorry dat ik dat niet meer precies wist, wat trouwens niet wil zeggen dat ik er niet meer volledig achter sta ;)

Mensen, nog steeds te koop...!
 
Laatst bewerkt:
Nog een weekend-kickje..
Kom op, geen liefhebber die zich nog dit seizoen op deze mooie motor ziet rijden?
 
Hebben jullie al gezien dat het nummerbord met MF begint?
Deze 'optie' krijg je er natuurlijk gratis bij ;)
 
mooie motor, jammer dat ik nog even moet sparen maar hoop in de winter eenzelfde te kopen
 
mooie motor, jammer dat ik nog even moet sparen maar hoop in de winter eenzelfde te kopen

Misschien heb je geluk, hou het topic in de gaten.
Natuurlijk hoop ik de motor wel wat eerder te verkopen.
Succes met sparen en het uitzoeken van een motor in ieder geval!
 
als je hem over 3 maand nog kwijt moet dan stuur me maar een pm

maarja daar heb je nu niks aan
 
Terug
Bovenaan Onderaan