TL 1000 R of VTR SP1 / 2 ?

Welke gaat het worden ?

• VTR SP1

Stemmen: 7 13,7%
  • TL 1000R

Stemmen: 21 41,2%
  • VTR SP2

Stemmen: 23 45,1%

• Totaal aantal stemmers
    51

Bike80

Die hard MF'er
22 nov 2003
397
0
Waar zou jij nou voor gaan?

Een vriend van mij rijdt TL-1000R. Ik was benieuwd naar de verschillen.

Mike

Ga effe zelf rijden :] . Beiden goede fietsen t´is maar net wat jiji leuk vind.
suc6 met de zoekelarij. Nou vooruit dan , neem maar een TLR ik zeg niet waarom.
O-)

Het ligt eraan wat je wilt. Wil je een rustige beheersbare voorspelbare fiets koop je een SP. Ga je voor bruutheid en power koop een TL. Ik rijd zelf een tlr en heb ook op een sp2 gereden. Rijd supergoed zo`n sp maar kan naar mijn ID toch niet tippen aan mn TL.

Maak een proefrit op beide fietsen dan weet je wat ik bedoel.

suc6 met je keuze

kijk ook eens hier

TL1000-rijders 2

kijk eens aan weer een potentiele tlr rijder .... de tlr heeft een wat robuster karakter en de sp2 is wat "stabieler" qua karakter ,kan verder niet beoordelen wat voor verschillen deze machientjes hebben ... maar het zijn beide v twinnen en daarvoor hulde :}
misschien kan dit piccie je doen overtuigen om de tlr te kiezen ;)

90952

TLR is :9~ en een SP2 is "maar" :9

En de TLR is ook nog eens een stuk goedkoper volgens mij en hij verbruikt minder benzine 8-)

Dit wordt lastig O-) TL1000R natuurlijk :}

Alle gekheid op een stokje. Het zijn beide twins en die zijn :9~ Gewoon even op beide proef rijden en dan je keuze maken...

Qua uiterlijk is het duidelijk dat de Honda VTR SP1 véééééél mooier is dan de TL1000R.
Huh, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
De Soes zou wel heel erg veel beter moeten rijden voordat ik hem zou verkiezen boven de VTR.

Ga lekker zelf proefrijden!

Hier lees je alleen maar de reakties van TL-R of SP rijders die uiteraard voor hun eigen motor kiezen. Dat zegt helemaal niets over het feit of jij die eigenschappen ook als prettig zal ervaren.

Ook ik kan daarom geen objectieve mening geven.

Middels de zoekfunctie vind je trouwens wel de 'zwakkere en sterkere' puntjes terug van de diversen motoren zoals de rijders die zelf ervaren.

ik vind ze allebei wel mooi maar vind de sp toch mooier gevormd dan de tl(die vind ik er zo lomp en zwaar uitzien)
ik ga voor de mille(die ik dinsdag heb hopelijk :) ) maar als ik moest kiezen tusse de 2 voorgestelde zou ik voor de sp gaan ook al heeft de tl zogezegd iets meer vermogen en is de sp meer lineair met zijn vermogensafgifte
het beste is een proefritje te maken op beide types

TlR is een echte karakterfiets vind ik persoonlijk, en ik spreek uit ervaring ...
Doe wat je zelf het beste vind,misschien kan een proefrit wonderen doen?
1 ding kan ik je wel vertellen...ZUIPEN doen ze allebei!!!! ;)

Ik heb ze allebei gereden (en ook de mille en de tls).Maar de sp1 rijdt veel makkelijker hard maar laat je dat alleen niet voelen.Met de TLR moet je harder werken maar dan kan je net zo hard. Dus een TLR heeft veel meer karakter. SP! wel betrouwbaarder.
Maar idd de mille is de fijnste.
full

Ik kan er niks aan doen maar ik vind die TLR ook wel zo afschuwelijk LELIJK! :r

Alsof ze het originele ontwerp een nacht naast een te hete kachel hebben laten staan en de volgende dag niet gezien hebben dat het kuipwerk door de hitte gesmolten en uitgezakt is.."Plima ontwelp, kan in ploduktie" zei de japanse kwaliteitscontroleur nog.....

Dus voor mij wint de Ho...Hon....(ik krijg het niet uit m'n bek, dat H-woord)... de SP2!

Ik kan er niks aan doen maar ik vind die TLR ook wel zo afschuwelijk LELIJK! :r

Alsof ze het originele ontwerp een nacht naast een te hete kachel hebben laten staan en de volgende dag niet gezien hebben dat het kuipwerk door de hitte gesmolten en uitgezakt is.."Plima ontwelp, kan in ploduktie" zei de japanse kwaliteitscontroleur nog.....

Dus voor mij wint de Ho...Hon....(ik krijg het niet uit m'n bek, dat H-woord)... de SP2!
En vergeet die lelijke kamelebult niet! :r En zien jullie verschil tussen een Sp1 of 2 behalve de kleuren dan?

als t aan mij lag kocht ik een tl1000r. lekker bruut apparaat, een vriend van me rijd een vtr-sp1. Als je van een vriendelijker karakter houdt (lees meer gedoseerd) zou ik voor een sp-1 gaan. Voor brute kracht een tl1000r.

Tevens is t zo dat een sp-1 wat "makkelijker" stuurt. Ben nu gewend aan mijn tl-r en moet zeggen dat t iets harder werken is, maar zekersssssss de moeite waard.

En wat jij moet doen, proefrijden op beide, en niet zo maar 10 min. Dan kan je pas een eerlijk vergelijk maken. (en dus de keuze)

ff piccie van mijn TL-R

full

full

Ik vindt alledrie erg mooi maar het is ook een financieel plaatje wat mee telt. Voorlopig ga ik voor de TL :]
full

Terug
Bovenaan Onderaan