TL 1000 rijders deel 12 - still going strong!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zowww vandaag de collectie uitgebreid met een evil twinS }) .


tls01nw2.jpg

tls02pd0.jpg

tls03lu7.jpg

tls04yf8.jpg

tls05kf0.jpg

tls06fk1.jpg



Misschien handig voor de mensen die twijfelen tussen een TLR en TLS, hier even het verschil dat ik tijdens de terugrit heb waargenomen (let wel, dit is mijn zeer SUBJECTIEVE waarneming):

-De zit is bij de TLS wat rechter, ik had na 400km niet echt last van mijn polsen, wel een beetje last van de schouders.
-De koppelingshendel gaat veel lichter en het schakelen iets soepeler.
-De originele vierzuiger remklauwen zijn echt BAGGER als je de zes zuigers van de TLR gewend bent :), heb van de vorige eigenaar toch maar de Hayabusa set overgekocht.
-De TLS gaat naar mijn mening wat makkelijker door de bochten.
-De originele dempers :N

Wat je dus op geen enkele foto ziet is de blauw/paarse schijn die door de lak zit, vind ik opzicht erg mooi gedaan.

Nog even een vraag aan de banden experts: Onder de TLS zitten nu Michelin pilot race M2 banden, hoe doen deze het in nat/koud/sneeuw/etc weer?
 
Laatst bewerkt:
Zowww vandaag de collectie uitgebreid met een evil twinS }) .


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Misschien handig voor de mensen die twijfelen tussen een TLR en TLS, hier even het verschil dat ik tijdens de terugrit heb waargenomen (let wel, dit is mijn zeer SUBJECTIEVE waarneming):

-De zit is bij de TLS wat rechter, ik had na 400km niet echt last van mijn polsen, wel een beetje last van de schouders.
-De koppelingshendel gaat veel lichter en het schakelen iets soepeler.
-De originele vierzuiger remklauwen zijn echt BAGGER als je de zes zuigers van de TLR gewend bent :), heb van de vorige eigenaar toch maar de Hayabusa set overgekocht.
-De TLS gaat naar mijn mening wat makkelijker door de bochten.
-De originele dempers :N

Wat je dus op geen enkele foto ziet is de blauw/paarse schijn die door de lak zit, vind ik opzicht erg mooi gedaan.

Nog even een vraag aan de banden experts: Onder de TLS zitten nu Michelin pilot race M2 banden, hoe doen deze het in nat/koud/sneeuw/etc weer?

En je gaat je S gebruiken voor woon werk en je R voor Pose- / Weekendlol-werk? :)
 
Mooi hoor om een R en een S te hebben! Die 4 zuigers kunnen wel hard remmen hoor! Is meer de staat van het geheel. Als de zuigers mooi los, je vers sap erin hebt zitten en je schijven en blokken zijn in goede staat...

std. dempers nemen een stukje plezier weg inderdaad :) Maar is relatief makkelijk op te lossen toch?
 
Wat heeft een R standaard voor tire-hugger? ik heb er nu een die doorloopt tot de bovenkant van het wiel, maar loopt een beetje aan! :(

Mijn band is deze zomer wel aan vervanging toe en wil er dan een 190 opleggen (nu een 180) maar denk niet dat dat gaat passen..

Iemand nog een goed adresje met (wel passende) huggers?
 
:? die van mij loopt ook door tot de bovenkant van het wiel, maar loopt (net) niet aan..

is wel een 190 uiteraard, mss zit daar juist het verschil...

heb er niet een plaatje van, maar hier kun je em net zien:
HPIM0100.jpg
 
Nog even een vraag aan de banden experts: Onder de TLS zitten nu Michelin pilot race M2 banden, hoe doen deze het in nat/koud/sneeuw/etc weer?


Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Ik gebruik mijn TLS ook voor woon-werkverkeer Ik heb er momenteel Metzeler Racetec onderliggen. Dit kleeft ontzettend goed ook tijdens slecht weer en zo. Deze banden zijn ook supersnel warm.
 
:? die van mij loopt ook door tot de bovenkant van het wiel, maar loopt (net) niet aan..

is wel een 190 uiteraard, mss zit daar juist het verschil...

heb er niet een plaatje van, maar hier kun je em net zien:
[afbeelding]

Hmm, maar wat ligt er standaard onder een TLR?

Ik ga er denk ik gewoon een 190/50 op leggen, en dan kijk ik wel hoe die hugger uitvalt, desnoods er af en een nieuwe aanschaffen. (Carbon oid :9~ )
 
De eerste keer dat ik mezelf op een TLR zie rijden:

KLIK

En gisteren nog even bewezen dat je een gsxr-750 niet meer hoort met twee open leovinci's :):

72672efb1dabbdbda6d17714f963ae93

607f1d8010df8a7c5dae6e93ff1dddc7
 
Laatst bewerkt:
Wat heeft een R standaard voor tire-hugger? ik heb er nu een die doorloopt tot de bovenkant van het wiel, maar loopt een beetje aan! :(

Mijn band is deze zomer wel aan vervanging toe en wil er dan een 190 opleggen (nu een 180) maar denk niet dat dat gaat passen..

Iemand nog een goed adresje met (wel passende) huggers?


180 is hoger, dus loopt aan. Was bij mij ook zo :( 190 is breder en lager. Dus gaat het pcies goed :)
 
De eerste keer dat ik mezelf op een TLR zie rijden:

KLIK

En gisteren nog even bewezen dat je een gsxr-750 niet meer hoort met twee open leovinci's :):

[afbeelding]
[afbeelding]

Jij rijdt ook supercorsa's zie ik. Hoe doen die het bij wat minder weer op de TL (regen, koud)??? Ik zit er namelijk aan te denken om m'n oude circuitcorsa's onder de TL te gooien. Pilot-powers slijten echt als een gek. Ik snap er niks van. de vorige set hield het bijna 7000 km uit. Deze denk ik 4000! (misschien ben ik m'n rijstijl wat aan gaan passen :+ ) Kosten toch al snel 300 euro de set... (kun je 3 sets supercorsa's voor kopen)
 
Laatst bewerkt:
zodan, vandaag toch (met tegenzin) begonnen aan de koelvloeistof lekkage. ik had alles binnen (incl. oil-seal)

full
 
Laatst bewerkt:
vervang alle pakkingen & seals

full


schroef 'm daarna dicht & rij naar tankstation 500 meter, vul me radiateur af... en wat denk je... temperatuur loopt niet op :( sterker nog bleef eerste 5 minuten gewoon op --- staan :? Daarna sprong ie op 20 om binnen nog geen 5 seconden op 54 te staan.. :Y Dus ik dacht dat gaat de goeie kant op.. kom thuis en dan blijkt de slang naar me radiateur nog niet hard te zijn.. (voorheen als ik erin kneep, voelde die hard aan) & nu niet.. :? ook bij het voelen was het blok thv de waterpomp goed heet, maar de temperatuur op de display liep tegelijker tijd weer terug.. :? naar 35 graden.. Verder kwam er aardig wat rook vanaf (reed welliswaar door de regen, maar zo erg als nu had ik dat nog niet meegemaakt) Maar toen ik thuis de dop van de radiator eraf draaide hoorde ik wel een ppppssststttttt dus hij bouwt wel druk op. Heb ik te weinig koelvloeistof of iets dergelijks (hoeveel liter gaat er eigenlijk in, heb nml. geen wph) Of is er wat anders wat ik over het hoofd zie ? 't enige voordeel is, hij lekt niet meer... _O-

iemand die me kan helpen ? (tlrboy nam zijn mobiel niet op)
 
Hoi Beste TL-ers,


Beetje aan het opruimen in de garage, vind ik nog een paar duosteunen voor een TL-S (97). Doe ik daar nog iemand een plezier mee?

Gr.

D.
 
vervang alle pakkingen & seals

[afbeelding]

schroef 'm daarna dicht & rij naar tankstation 500 meter, vul me radiateur af... en wat denk je... temperatuur loopt niet op :( sterker nog bleef eerste 5 minuten gewoon op --- staan :? Daarna sprong ie op 20 om binnen nog geen 5 seconden op 54 te staan.. :Y Dus ik dacht dat gaat de goeie kant op.. kom thuis en dan blijkt de slang naar me radiateur nog niet hard te zijn.. (voorheen als ik erin kneep, voelde die hard aan) & nu niet.. :? ook bij het voelen was het blok thv de waterpomp goed heet, maar de temperatuur op de display liep tegelijker tijd weer terug.. :? naar 35 graden.. Verder kwam er aardig wat rook vanaf (reed welliswaar door de regen, maar zo erg als nu had ik dat nog niet meegemaakt) Maar toen ik thuis de dop van de radiator eraf draaide hoorde ik wel een ppppssststttttt dus hij bouwt wel druk op. Heb ik te weinig koelvloeistof of iets dergelijks (hoeveel liter gaat er eigenlijk in, heb nml. geen wph) Of is er wat anders wat ik over het hoofd zie ? 't enige voordeel is, hij lekt niet meer... _O-

iemand die me kan helpen ? (tlrboy nam zijn mobiel niet op)

Als je je radiateur hebt gevuld moet je ff die ontluchting schroefjes opendraaien die in kapje zitten van de schoepenwiel. Zo haal je de overige lucht eruit. zodra hier vloeistof uit loopt weer dicht draaien. Ik geloof dat er drie van die schroefjes zitten. Vervolgens weer je radiateur vullen en het process herhalen net zolang totdat er geen lucht meet uit komt en je radiateur vol blijft. Daarna stukje rijden en nog eenmaal herhalen volgens mij moet het dan goed zijn....

Maar je kan ook even voor de zekerheid het checken in WPH. Die vind je hier

http://www.tlzone.net/filevault/TL1000S_Service_Manual_Fiche_r2.pdf
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan