tl blok in srad frame

the big daft

Die hard MF'er
31 aug 2006
349
4
Appingedam
gegroet mede wegmisbruikers,ik wou graag van iemand weten of een tl blok in een srad frame past.Mocht dit mogelijk zijn dan is er een leuk project op komst. :9
 
Lijkt me dat een SRAD blok (4 in lijn) en een TL blok (V-Twin) toch wel zodanig verschillend zijn dat dat echt niet zomaar pas te maken is. Als je alleen al kijkt naar de twee fietsen, lijken de verschillen me toch wel heel erg groot te zijn.
 
Lijkt me dat een SRAD blok (4 in lijn) en een TL blok (V-Twin) toch wel zodanig verschillend zijn dat dat echt niet zomaar pas te maken is. Als je alleen al kijkt naar de twee fietsen, lijken de verschillen me toch wel heel erg groot te zijn.

Idd de ophangpunten van een v-twin blok zullen ook compleet anders zijn.
Het blok is ook een stuk smaller.


Maar als je het voorelkaaar krijgt :} :} :} :} :}
 
ik vind het een briljant idee (ik had het zelf ook eens verzonnen O-) )
ik denk dat het prima te doen is,ruimte genoeg in dat frame.
probleem waar je zeker tegenop gaat lopen is de achterste cilinder en de achtervering.
op de plaats waar de uitlaat zit loopt bij de srad een frame dwarsbalk waar ook de achtervering aan vast zit.
gewoon aan beginnen en stap voor stap de problemen die je tegenkomt oplossen.
 
Daar hebben de heren Suzuki-ingenieurs zich destijds ook behoorlijk in vergist,kortom:geen doe-het-zelf klusje :N

zo slecht is die tl1000s nu ook weer niet en bakker laat met de barracuda zien dat er rond dat blok een prima (normaal)frame te maken is.
tevens denk ik dat ze in de fabriek iets anders werken (eerst bedenken dan tekenen en dan bouwen)
bij dat bedenken is het dus een beetje fout gegaan..
 
Terug
Bovenaan Onderaan