TL-R of gixxer ??

TL of GIXXER?

  • TL1000R

    Stemmen: 77 53,5%
  • GSXR600

    Stemmen: 67 46,5%

  • Totaal aantal stemmers
    144
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je plaatjes doen het niet. (access forbidden)

Het belangrijkste is natuurlijk wat jij liever hebt, brute 1000 twin of hoogtoerige 600 4 cilinder? Dat lijkt me al heel belangrijk om van te voren jezelf af te vragen. Heel ander karakter beide.

Als ik zou kiezen zou ik voor de Gixxer kiezen, jonge motor, weinig km's en is meer waard als je hem later weer inruilt denk ik. (maar dat is slechts een gok van mij)
 
Je gaat het koppel denk ik wel missen op een 600...

Maar goed... ik denk dat ik ook nog wel es terugga naar een 600 :) :)
 
doen. die tl van je is wel heel vet, maar ik denk dat je toch meer rijplezier uit die gixxer kan halen.

en natuurlijk die kilometrage en de leeftijd.

duidelijke taal, mits de gixxer natuurlijk 10000% betrouwbaar is.

succes met kiezen
 
Jaaaaaah, wasdanou Voske?
Van je geloof gevallen? :?
Zaterdag was het nog de fiets en nu kijk je alweer naar een ander.
Die vette klappen waren toch veel mooier dan die jankende naaimachines?
Je kunt natuurlijk niet wachten tot de TL-R klaar is.
Moet wel zeggen dat die gixxers supersnel zijn. })
Zijn wel twee héél verschillende fietsen natuurlijk.
Moeilijke keus hoor.

Goej ceedeeke trouwens!
 
TL-R klinkt erg bruut, maar ik moet zeggen dat bij het horen van mijn GSX-R met Akrapovic demper het kwijl me uit de mond loopt! (Omstanders denken er anders over ;) )

De GSX-R is echt een heerlijke fiets, bevalt me perfect. Je zult misschien het koppel missen, maar da's een kwestie van wat meer terugschakelen en dat ding laten loeien!

Ik zou voor de ruil gaan als het een-op-een is.
 
Weet je zeker dat hij niet geknepen is op vermogen etc.??? Vrij vaak zijn duitse bikes net even wat anders of zo. Lijkt trouwens wel erg op de bike van Jedi, niet?

Over het vermogen, tja het is totaal anders rijden natuurlijk. Niks meer per ongeluk wheelyen, laag in de toeren brullen en zo, daarentegen, als je hem boven de 7500 toeren houdt, ben je ongeveer net zo snel als met een TL, alleen je stuurt er wel rondjes omheen... scheelt 36 kilo!!!!

Of je het moet doen... tough choice. Ik zou misschien toch eerder voor een 750 gaan, dan ga je er op vermogen ook niet op achteruit. Maar ik vind hem wel ERG MOOI !!!!!

Grtzz HagaSan, Gixxer fan.
 
De keuze tussen een vreselijk lelijk hok met 'kruiwagenuitlaten' }) en een geweldige stuurfiets :}

Die GSXR nemen dus :P
 
Ik denk dat je de GSX moet zien als een fiets met souplesse. De TL 1000 lijkt me een fiets met kracht die overal in het toerengebied beschikbaar is. Denk wel dat je het koppel zult missen op die 600. Heb je er al op gereden?

Ben zelf van 4 cilinders naar 2 gegaan, en vind het persoonlijk leuker rijden. Maar ik heb wel een heel ander type (sport-toer)
 
Heb je er al op gereden?
Toen ik mijn TLR had en er van af wilde,
ben ik een proefrit gaan maken op zo'n
zelfde motor (toevallig ook geel).
De stuur eigenschappen vond ik veel
beter van de GSXR,maar ja,dat koppel
bij die TL is toch wel heel lekker.
Die GSXR moet je gewoon veel hoger
in toeren rijden en dat is wennen.
Ik zou zeggen ruilen,een lekker hotcam
er op en knallen met die handel.
Het voordeel van een lichtere machine
is dat je hem nog een keer lekker
flink kan doortrekken,bij een zwaardere
zit je dan al gelijk op de +200km.
Dus je gaat bij een lichtere ook gelijk
meer spellen met de toeren,je moet er van houden.

Veel succes

O'ja even tussen().
Ik moest trouwens fl1000,- bijleggen.
TL1000R '98 47000km vs GSXR600 '01 9000km.
Is die van jou dan niet meer waard dan die GSXR?
 
Om het moeilijk te maken: DE TL!!!!!!!!!! Mijn favoriet, vind die Gixxer maar saai, je ziet ze echt op iedere hoek van de straat, bah! Niets origineels aan....maar ja....smaken verschillen nou eenmaal.
Iedereen rijdt die Gixxers al, rij nou toch eens wat anders als de grote meute!
 
GSX-R 600! :} Waarom? Omdat ie mooier en nieuwer is. Sim-pel :)

Om het moeilijk te maken: DE TL!!!!!!!!!! Mijn favoriet, vind die Gixxer maar saai, je ziet ze echt op iedere hoek van de straat, bah! Niets origineels aan....maar ja....smaken verschillen nou eenmaal.
Iedereen rijdt die Gixxers al, rij nou toch eens wat anders als de grote meute!

Zegt hij met z'n ZXR :P
 
Denk dat je het koppel gaat missen maar zal na verloop van tijd wel minder worden, maar wat je echt zal missen zijn de vette klappen die hij geeft en het motorkarakter, dus ik zou hem houden maarja ik ben dan ook niet helemaal objectief zie icoon
 
Heb er weinig verstand van,dus kijk ik welke ik de mooiste vindt... :P

1 stem voor de TLR.

Ennu...dit was niet helemaal de bedoeling,die 5-1,TLR-gixxer was beter.
bawling.gif
 
Neem de TL, heeft meer karakter.

(logisch dat alle GSXR-rijders hier voor hun eigen fiets opteren, en dat die wendbaarder, sneller, lichter, jonger, ... is, who care's, jij moet ermee rijden en zelf zou ik liever met een TL rijden dan met een GSXR-naaimachine als ik die keuze had).
 
bedankt dragon ;)
nu weet ik het helemaal niet meer :(
nouja, misschien dit weekend maar es proefrijden.
misschien dat de lotto deze maand nog meewerkt, dan hoef ik niet te kiezen :)
 
Nogmaals, het hangt er van af wat je er mee wilt doen.

Als je alleen in Nederland een beetje wilt spelen en af een toe een circuitdagje pakt is een SS600 perfekt.(Gokje: gezien de KM stand op de TLR is dat wat jij met je motor doet)

Als je ook op vakantie gaat naar de serieuzere bergen, Alpen, Dolomieten etc, dan heeft eenn motor met veel koppel absoluut de (lees: mijn) voorkeur.

Ik heb zelf ruim 7 jaar lang SS600 gereden tot volle tevredenheid en rij nu een R1. Het koppel van zo'n 'zware' motor is wel fantastisch en het stuurt echt niet minder.

Verder hangt het natuurlijk ook van je smaak af, welke vind je het mooist. Ik zal hierover geen uitspraken doen, want anders krijgen we weer ruzie met Niels ;) (zie andere topics waar om een mening weer gevraagd)
 
Zelf ben ik een aantal maanden geleden overgestapt van een CBR 600C naar een R1. Het vermogen / koppel is enorm verschillend en dus een factor die je mee moet nemen in je beslissing.
Om eerlijk te zijn vind ik het koppel heerlijk, alleen zoals al eerder aangegeven kan je die 1000CC er niet lekker doortrekken. Als ik weg rij en trek hem door in zijn 1 dan rij ik al 100, in zijn 2 hetzelfde en ben mijn rijbewijs kwijt.
Of te wel, je moet je beslissing afwegen tussen wat je mooi vind en wat je wilt. Het hart laten spreken of je verstand.

Tough choice. Maare, ik zou voor de TL gaan.
 
misschien een beetje offtopic, maar ik vind die kleuren van de huidige zwart-gele gsxr minder mooi dan deze uitvoering! deze is gewoon :9~ !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan