TL1000-rijders 2

Volgend seizoen nieuwe meeting

  • >>>>>>>>

    Stemmen: 6 18,8%
  • >>>>>>>>

    Stemmen: 26 81,3%

  • Totaal aantal stemmers
    32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is inderdaad het geval ook volgens de dealer,maar heb jij zo een oplossing behalve uiteraard het vervangen van die seal.
vervangen is de enige optie
dit is bij ook het geval geweest
is jouw motor van 97 ?
zoja is jouw koppelingsdeksel al vervangen
zonee doe dit dan gelijk
kost 88 euro en is 10 minuten werk ze zijn dan toch met de deksel er achter bezig
 
Goeie tips heren !!

Mijn motor is idd van '97 echter hoe kan ik zien of het deksel is vervangen en wat zijn de konsekwenties als dit niet gebeurt is ?? Als ik het wphb er zo op na sla moet het vervangen van die seals ook wel zelf te doen zijn.
 
Hallo,

ik heb sinds kort een andere voorvork, gezien ik de vorige krom heb gereden.
nu it hij eronder en rijdt verder gewoon goed, maar las ik mijn voorrem in knijp en ik gooi flink wat gewicht op de voorkant zodat de dempers inzakken, hoor ik een "geknars" in mijn linker voorpoot. het is een raar geluid, ik kan het ook niet heel duidelijk omschrijven. iemand wel eens zoiets eerder meegemaakt.
Kapotte lager in je voorwiel, kromme remschijf, remblokjes aan het eind van hun latijn???
 
Goeie tips heren !!

Mijn motor is idd van '97 echter hoe kan ik zien of het deksel is vervangen en wat zijn de konsekwenties als dit niet gebeurt is ?? Als ik het wphb er zo op na sla moet het vervangen van die seals ook wel zelf te doen zijn.
bij het nieuwe deksel is de rubberen o-ring een stuk dikker
die o-ring past niet in de oude deksel waardoor het lekken erger wordt
dus o-ring en deksel vervangen
die andere seal vervangen is inderdaad raadzaam
ik zal thuis eens kijken in het wphb wat het verschil is in onderdelennummer
 
Gisteren half rondje IJsselmeer gereden, stukje knallen over de A6... erg lekker! *D

Sinds vorige week de dB-killers uit m´n Bosjes gehaald, maar heb ´t idee dat ie nu iets minder mooi loopt... :? iemand ervaringen mee? Je zou toch verwachten dat door de open pijpen meer flow ontstaat? Soms knalt ie ook goed bij afremmen op de motor...

Heeft iemand toevallig nog een originele undertray/achterspatbord van een S liggen? Ik ben namelijk op zoek naar zo´n ding...
 
Nee net weer terug met de TL naar Oostenrijk en Italie geweest. Super, de TL is hier DE motor voor!! Maar euh marcel waarom ben ie een zwarte crosser??? Kom je uit de 8terhoek ??????
 
Hallo,
Ik ben Markwin, nieuw op dit forum.
Ik heb meteen een vraag: Ik heb een prachtige Suzuki tl 1000s uit 1997
met 20.000km op de teller en ik heb een probleem. Als ik optrek in de eerste versnelling maakt de versnellingsbak een schurend geluid. In z'n 2e versnelling is het al minder. De bak schakelt overigens wel goed. Is iemand bekent met dit probleem, en kan ik er mee doorrijden?

ps, fotootje bijgesloten van de desbetreffende motor...

 
Nee net weer terug met de TL naar Oostenrijk en Italie geweest. Super, de TL is hier DE motor voor!! Maar euh marcel waarom ben ie een zwarte crosser??? Kom je uit de 8terhoek ??????

nee ik kom niet uit de achterhoek, maar heb met de zwarte cross van jovink. meegedaan, dit jaar en vorig jaar, op mijn puch maxi vandaar. erg lache :}
 
gewoon ff een piccie tussendoor
full

en ja ik weet het volgende x helm op!
het was ff mijn stuurdemper testen bevalt goed
Later VASILY!
en het is een kleine wazige foto xkussss
 
Dat zou ook goed kunnen,hij lekt zowiezo pas als de motor uit staat,heeft niks met druk of temperatuur te maken zo lijkt het :?

Daar wou ik net ook een vraag over posten :9

Onder mijn TL ligt regelmatig een plas koelvloeistof. Als hij even stil staat na het rijden maar ook bv na een week stil staan (een tijdje niet lekken) en dan opeens op een warme dag (hij staat buiten) goeit er weer een plas koelvloeistof uit.

Wat is de functie van het gaatje op de foto? overloop?

Zojuist even wat fotootjes gemaakt.

Bij mijn TL100s uit '98 lekt er vloeistof uit het gaatje op onderstaande foto's:
IMG_0152_600px.jpg


IMG_0152_detail.jpg


ik weet het, het is hoog nodig tijd om 'm weer eens te poetsen ;)
 
Daar wou ik net ook een vraag over posten :9

Onder mijn TL ligt regelmatig een plas koelvloeistof. Als hij even stil staat na het rijden maar ook bv na een week stil staan (een tijdje niet lekken) en dan opeens op een warme dag (hij staat buiten) goeit er weer een plas koelvloeistof uit.

Wat is de functie van het gaatje op de foto? overloop?

Zojuist even wat fotootjes gemaakt.

Bij mijn TL100s uit '98 lekt er vloeistof uit het gaatje op onderstaande foto's:
(Afbeelding)

(Afbeelding)

ik weet het, het is hoog nodig tijd om 'm weer eens te poetsen ;)
dit is een duidelijke foto
ook jouw seal is kapot
als je mijn verhaal heb gelezen dan weet je wat het probleem is
nog effe snel als je het niet gelezen hebt
de as van de waterpomp heeft 2 seals
1 aan de kant van de waterpomp (die is kapot) en 1 tja aan blok zijde
als dit maar 1 seal was geweest dan had je nu een probleem gehad
dan had of olie in je waterpomp gegaan of koelvloeistof in je olie
dit wil je allebij niet
dus laten vervangen want het wordt steeds erger tot ie helemaal kapot is
 
Hee Peter,... dank voor de uitleg.

Wel balen dat defect. Straks de service-manual er maar eens bij pakken. Als het even kan repareer ik dit zelf. Mijn sleutelnivo is blijven hangen op cilinderkoprevisie van mijn yamaha XS1100 dus denk dat ik het wel aandurf.
Waarschuw me aub even als ik bij demontage oppassen voor wegspringende onderdelen of moeilijk terug te plaatsen onderdelen.
 
Hallo,
Ik ben Markwin, nieuw op dit forum.
Ik heb meteen een vraag: Ik heb een prachtige Suzuki tl 1000s uit 1997
met 20.000km op de teller en ik heb een probleem. Als ik optrek in de eerste versnelling maakt de versnellingsbak een schurend geluid. In z'n 2e versnelling is het al minder. De bak schakelt overigens wel goed. Is iemand bekent met dit probleem, en kan ik er mee doorrijden?

ps, fotootje bijgesloten van de desbetreffende motor...
Als hij klinkt als een één of andere go-kart van een ""cheapiecheapie" kartbaan is het goed, doen ze allemaal. Als het echt klinkt als schuren: -> retourtje dealer maken en daar navragen.
 
Hee Peter,... dank voor de uitleg.

Wel balen dat defect. Straks de service-manual er maar eens bij pakken. Als het even kan repareer ik dit zelf. Mijn sleutelnivo is blijven hangen op cilinderkoprevisie van mijn yamaha XS1100 dus denk dat ik het wel aandurf.
Waarschuw me aub even als ik bij demontage oppassen voor wegspringende onderdelen of moeilijk terug te plaatsen onderdelen.
ik heb geen idee er dingen wegspringen
bij een sv is de waterpomp er weer opzetten een kutwerk
bij viel het onder garantie
bij de sv 1000 hebben ze er een haaks buisje op gemaakt
misschien ook er maar gelijk opzetten
dat de seal kapot is komt waarschijnlijk door vuil dat het gaatje binnendringt
 
Even de datasheet erbij gepakt.

Als ik het goed begrijp is seal nr 3 beschadigd.
Seal nr 4 dan ook maar meteen vervangen.

Is het zo dat het gaatje rechtvoor op je blok waar ik nu de koelvloeistoflekage heb in verbinding staat met de ruilte tussen deze twee seals? (zie foto's pag107 van dit forum)

S092d02.jpg
 
Eepz,

ik verkoop mijn TL1000R.

Gegevens:

bouwjaar: 2001
kleur: zwart.
kilometerstand: 34000km
opties: zwarte ruit.
BOS titanium dempers.
platte pinkers vooraan.

Originele onderdelen worden erbij geleverd inclusief onderhoudsboekje Suzuki dealer.
Ikzelf heb in mei 2004, 7000€ betaald voor de motorfiets. Vraagprijs is 6750€.

Reden van verkoop: mijn vriendin kan absoluut haar draai niet vinden achteraan op de TL-R.

Voor meer info: tattoo@pandora.be of 0032.479.43.10.34. (België)

GreetZ

Bijlage: (Small).jpg
 
Eepz,

ik verkoop mijn TL1000R.

Gegevens:

bouwjaar: 2001
kleur: zwart.
kilometerstand: 34000km
opties: zwarte ruit.
BOS titanium dempers.
platte pinkers vooraan.

Originele onderdelen worden erbij geleverd inclusief onderhoudsboekje Suzuki dealer.
Ikzelf heb in mei 2004, 7000€ betaald voor de motorfiets. Vraagprijs is 6750€.

Reden van verkoop: mijn vriendin kan absoluut haar draai niet vinden achteraan op de TL-R.

Voor meer info: tattoo@pandora.be of 0032.479.43.10.34. (België)

GreetZ
Jammer '( , maar dat je vriendin haar draai achterop niet kan vinden vindt ik wel logisch :)
 
Jammer '( , maar dat je vriendin haar draai achterop niet kan vinden vindt ik wel logisch :)

ik zou het wel prettig vinden, mijn vriendin kan veel te goed haar draai vinden, ik rijd in de weekenden bijna nooit alleen, behalve als ze moet werken, dan is het feest :] :] :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan