TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

Goedemiddag allemaal,

Ik heb even een vraagje, namelijk wat zijn de verschillen tussen een S en R voorspatbord? Ik wil namelijk een fender extender kopen gezien het SV euvel, maar ik zie alleen fender extenders voor de S terwijl ik een R voorspatbord heb... Als er weinig verschillen zijn dan is dat super! Anders moet de zaag erin...
 
De mijne sinds een paar weken, beetje werk aan gehad, nu weer mooi fris d’r voor gezet met behulp van een polijstmachine.
Bj 1999 62000 km op de klok. Pracht fiets, paar elektronische probleempjes wat hopelijk snel opgelost is...
 

Bijlagen

  • 730DB9F6-CCA7-4BAB-95CC-3F9BAEDEB461.jpeg
    730DB9F6-CCA7-4BAB-95CC-3F9BAEDEB461.jpeg
    316,1 KB · Weergaven: 31
  • 4C4EB45D-6B2A-4B91-9D2F-95941A59C9C8.jpeg
    4C4EB45D-6B2A-4B91-9D2F-95941A59C9C8.jpeg
    329,6 KB · Weergaven: 28
Goedemiddag allemaal,

Ik heb even een vraagje, namelijk wat zijn de verschillen tussen een S en R voorspatbord? Ik wil namelijk een fender extender kopen gezien het SV euvel, maar ik zie alleen fender extenders voor de S terwijl ik een R voorspatbord heb... Als er weinig verschillen zijn dan is dat super! Anders moet de zaag erin...
Niet verdagen maar aan mij verkopen:-)
 
Niet verdagen maar aan mij verkopen:-)

No no no :9. Heb deze voor een leuke prijs gekocht en in de juiste kleur gespoten :Y. Anders toch maar opzoek naar een andere oplossing. Het valt me trouwens erg op dat er voor de TLR veel minder aftermarket dingen te koop zijn ten opzichte van de TLS, of ligt dat aan mij?
 
Ik rijd met de dempers er in omdat ik mijn buren liev vind maar het beestje hikt lekker tussen de 2 en 4K. Nu zag ik vandaag dat het een PCII is in plaats van een III. Kom ik er mee weg om om de PC in low een of een paar streepjes lager te zetten of kan ik beter kijken voor een andere map of komt dat op het zelfde neer? Mappen vond ik lastig om te vinden want de meeste linken zijn dood. Deze kon ik nog wel vinden. xD
 
Waarschijnlijk ben ik niet de eerste die dit vraagt maar ik zit met een schuin oog te kijken naar de tl1000. (De niet volledig bekuipte versie). Mijn vtr1000f is vollédig af en zowat alles is vervangen. Een betere of betrouwbaardere vtr is haast niet te vinden. Ik Wil er wel een betrouwbare fiets voor terug kopen. Shimbuckets , rotatiedemper, olieverbruik en dat soort dingen schrikken mij best wel af als het gaat over de tl1000. Iemand die mij in de juiste richting kan sturen als het gaat over de aanschaf van een tl1000? Pic voor aandacht. Vanaf welk jaar zijn alle problemen door Suzuki opgelost?
1390918
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk ben ik niet de eerste die dit vraagt maar ik zit met een schuin oog te kijken naar de tl1000. (De niet volledig bekuipte versie). Mijn vtr1000f is vollédig af en zowat alles is vervangen. Een betere of betrouwbaardere vtr is haast niet te vinden. Ik Wil er wel een betrouwbare fiets voor terug kopen. Shimbuckets , rotatiedemper, olieverbruik en dat soort dingen schrikken mij best wel af als het gaat over de tl1000. Iemand die mij in de juiste richting kan sturen als het gaat over de aanschaf van een tl1000? Pic voor aandacht. Vanaf welk jaar zijn alle problemen door Suzuki opgelost? Bekijk bijlage 1390918
Niet bang zijn, gewoon kopeng
 
Het lijstje met potentiele gebreken is voor de VTR ook niet veel kleiner dan de TL.
Je moet gewoon een beetje mazzel hebben. Worst case trek je een onderdeel van de sloop voor een paar tientjes en is het ook weer gefixed. :)
 
  • Haha
Waarderingen: Loki
Worst case bij een TL beukt je hele blok aan barrels. En dan wil je niet nog eens de gok nemen met een ander blok.

De wildste is de '97s. Maar heeft het gevoeligste blok. Een '98 of nieuwer met een f01 ecu is wat je wil. Samen met een fatsoenlijke schokbreker, 190/55 band, stuggere veren voor, kortere eind overbrenging en afgestelde injectie. Honda kennende zal de TL zithouding misschien wennen zijn. Maar met een paar andere clipons en een cm of 3/4 uit het zadel lijkt het vast meer op je Firestorm.

Op marktplaats staat er 1 met een speciale kleur, die is nagekeken door iemand die weet waar ie het over heeft. Als ik jou was, zou ik daar beginnen.
 
Waarschijnlijk ben ik niet de eerste die dit vraagt maar ik zit met een schuin oog te kijken naar de tl1000. (De niet volledig bekuipte versie). Mijn vtr1000f is vollédig af en zowat alles is vervangen. Een betere of betrouwbaardere vtr is haast niet te vinden. Ik Wil er wel een betrouwbare fiets voor terug kopen. Shimbuckets , rotatiedemper, olieverbruik en dat soort dingen schrikken mij best wel af als het gaat over de tl1000. Iemand die mij in de juiste richting kan sturen als het gaat over de aanschaf van een tl1000? Pic voor aandacht. Vanaf welk jaar zijn alle problemen door Suzuki opgelost? Bekijk bijlage 1390918
Ik heb vier TL1000's gehad, waarvan drie met rotatiedemper die mij uitstekend bevielen. Nooit een storing gehad.
En ik heb ook twee keer op een Firestorm gereden, de overstap naar een TL is het zeker waard. Veel meer beleving en rauwe power. :9
 
Ben vorige week bij een tl1000s gaan kijken puur voor oriëntatie. Betreft deze
Suzuki TL1000s
€ 2.250,00
≥ Suzuki TL1000s - Motoren | Suzuki - Marktplaats.nl .
Vond de looks Best wel tegenvallen. De afwerking van het simpele instrumentenpaneel, ontwerp van achterbrug, beetje simpel design. Heb er wel opgezeten maar niet gereden. Voelt wel aan als een volwassenere motorfiets tov de vtr. Blok vond ik wel mooi overigens. Denk dat het meer de verhalen zijn welke me aantrokken. Rauwe Spartaanse power oa 👍.
Heb besloten om toch de vtr te behouden en wellicht te gaan kijken voor een andere tail/subfame en zadel. Mettertijd moet er maar een zzr1400 komen.
 
In het balhoofd van een TL R frame zit een losse bus waar de lagers inzitten van de balhoofdpen. Weet iemand van hier waar zo'n bus te krijgen is? Dus alleen het losse inzet stuk.
Blijkbaar heeft Suzuki dit destijds bij de TL R toegepast zodat deze bus makkelijk te wisselen is om de balhoofd hoek te kunnen veranderen. Erg mooi systeem 👍
 
In het kader van if it ain't broken don't fix it ben ik op zoek naar een nieuwe kettingset voor onder de TL maar ik kan het niet vinden.

Ketting: pitch 520, lengte 108 (geloof ik) kettingwielen: pitch 520 17 en 42 (achterwiel GSXR1000 K2)

Los kan ik wel wat vinden maar het voorste kettingwiel niet en het zou mooi zijn als hier een complete set te vinden is die past. :-)


@matzwart1200r @Worldbeater @iedereen xD
 
Internet is wijs over de TL.. gearing commander?

In het balhoofd van een TL R frame zit een losse bus waar de lagers inzitten van de balhoofdpen. Weet iemand van hier waar zo'n bus te krijgen is? Dus alleen het losse inzet stuk.
Blijkbaar heeft Suzuki dit destijds bij de TL R toegepast zodat deze bus makkelijk te wisselen is om de balhoofd hoek te kunnen veranderen. Erg mooi systeem 👍

Heb behoorlijk wat TL spul voorbij zien komen op plaatjes over de afgelopen 10 jaar. Maar nog nooit een opvallende insert. Kan me er ook geen herinneren in de Yoshi race parts catalogus. Als het er is, goeie kans dat het onbetaalbaar is.

Meen dat Maxton, in een filmpje, uitleg geeft over het aanpassen van de balhoofdhoek van de TLS door gebruik te maken van spherical helix lagers. Meest aannemelijk met een kleinere buiten diameter en excentische bus in het frame?
 
Internet is wijs over de TL.. gearing commander?



Heb behoorlijk wat TL spul voorbij zien komen op plaatjes over de afgelopen 10 jaar. Maar nog nooit een opvallende insert. Kan me er ook geen herinneren in de Yoshi race parts catalogus. Als het er is, goeie kans dat het onbetaalbaar is.

Meen dat Maxton, in een filmpje, uitleg geeft over het aanpassen van de balhoofdhoek van de TLS door gebruik te maken van spherical helix lagers. Meest aannemelijk met een kleinere buiten diameter en excentische bus in het frame?

Toch zit er wel degelijk een losse bus in het balhoofd van een TL R frame:

1408836


Net als bij ducati. Het was de bedoeling van Suzuki om met de TL R in het WKSBK te gaan rijden, althans dat hebben ze overwogen. Ze hebben het plan nooit doorgezet. Maar de TLR heeft daardoor wel mooie afstelling mogelijkheden. De losse bus die er standaard in zit heeft geen afwijkende hoek, maar is wel de zitting van de lagers, helaas kan ik nergens vinden waar deze los te bestellen is. cmsnl geeft hem ook aan als onderdeel van het frame. Aangezien ik een T-stuk van een TLR gebruik voor mijn project zou het ideaal zijn om zon bus/insert te vinden. Maar goed in mijn SRAD 600 gebruik ik ook een TLR T-stuk om een Showa up-side-down te monteren. En het T-stuk paste daar zo zonder aanpassingen in (zelfs lagers kon ik gebruiken om het eerst uit te proberen) dus ik kan ook zelf wel een insert maken, de losse grote gekartelde moer van de TLR heb ik al. Dus kost iets meer moeite maar het gaat goed komen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Toch zit er wel degelijk een losse bus in het balhoofd van een TL R frame:

Bekijk bijlage 1408836

Net als bij ducati. Het was de bedoeling van Suzuki om met de TL R in het WKSBK te gaan rijden, althans dat hebben ze overwogen. Ze hebben het plan nooit doorgezet. Maar de TLR heeft daardoor wel mooie afstelling mogelijkheden. De losse bus die er standaard in zit heeft geen afwijkende hoek, maar is wel de zitting van de lagers, helaas kan ik nergens vinden waar deze los te bestellen is. cmsnl geeft hem ook aan als onderdeel van het frame. Aangezien ik een T-stuk van een TLR gebruik voor mijn project zou het ideaal zijn om zon bus/insert te vinden. Maar goed in mijn SRAD 600 gebruik ik ook een TLR T-stuk om een Showa up-side-down te monteren. En het T-stuk paste daar zo zonder aanpassingen in (zelfs lagers kon ik gebruiken om het eerst uit te proberen) dus ik kan ook zelf wel een insert maken, de losse grote gekartelde moer van de TLR heb ik al. Dus kost iets meer moeite maar het gaat goed komen. :)

Misschien kom je wel weg met het TLR t stuk in een ducati verstelbaar balhoofd?

Zelf maken is wel stoerder natuurlijk..!
 
In het kader van if it ain't broken don't fix it ben ik op zoek naar een nieuwe kettingset voor onder de TL maar ik kan het niet vinden.

Ketting: pitch 520, lengte 108 (geloof ik) kettingwielen: pitch 520 17 en 42 (achterwiel GSXR1000 K2)

Los kan ik wel wat vinden maar het voorste kettingwiel niet en het zou mooi zijn als hier een complete set te vinden is die past. :-)


@matzwart1200r @Worldbeater @iedereen xD
ik had de 520 set, bij martijns motorkleding besteld .
als je hem een mailtje stuurd met wat je wilt maakt hij een mooi setje voor een nette prijs.
 
Misschien kom je wel weg met het TLR t stuk in een ducati verstelbaar balhoofd?

Zelf maken is wel stoerder natuurlijk..!

Uiteraard heb ik dat al bekeken, maar helaas maten van de duc en de suzuki wijken te ver af. Tja alles zelf maken is wel leuker, maar als het voor een schappelijk bedrag te koop is, is het project ook nog eens klaar... :+ O-)

Maar goed jij hebt mijn vraag beantwoord :t het wordt zelf maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Uiteraard heb ik dat al bekeken, maar helaas maten van de duc en de suzuki wijken te ver af. Tja alles zelf maken is wel leuker, maar als het voor een schappelijk bedrag te koop is, is het project ook nog eens klaar... :+ O-)

Maar goed jij hebt mijn vraag beantwoord :t het wordt zelf maken.

Spherical helix lagers bekeken? Is misschien goedkoper en geeft meer scope denk ik?
 
Vraagje, ik ben onderweg en nu lekt hij bij de keering achter het kettingwiel. Kan er mogelijk meer aan de hand zijn of is het gewoon pech? Hij is wel wat heet geworden en een dag daarvoor was ik nog in Duitsland.
 
Vraagje, ik ben onderweg en nu lekt hij bij de keering achter het kettingwiel. Kan er mogelijk meer aan de hand zijn of is het gewoon pech? Hij is wel wat heet geworden en een dag daarvoor was ik nog in Duitsland.
Is het niet de koppeling drukstift?
 
Terug
Bovenaan Onderaan