TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

Nog ff een vraagje, als de rotatie demper is vervangen door een WP demper zou dan een stuurdemper overbodig zijn?
Ik zag nog een andere staan bij RV Betaalbare motoren, deze heeft een WP en zonder stuurdemper.
 
geen idee maar zo een stuur demper vind je bij vele tweedehands motorparts online store voor 50 euro indien je wenst eentje er op te monteren.
de vervaning van de rotatie demper door een WP is wel een heel groot verschil in het rijgedrag van de tl1000.

heb zelf een tl1000s , had deze over genomen met schade en dus verbouwd naar een streetfighter.
heb er enkele jaren veel plezier mee gehad maar rij er nu zelden nog op omdat ik in 2018 een gsx-s1000 erbij heb gekocht.
 
geen idee maar zo een stuur demper vind je bij vele tweedehands motorparts online store voor 50 euro indien je wenst eentje er op te monteren.
de vervaning van de rotatie demper door een WP is wel een heel groot verschil in het rijgedrag van de tl1000.

heb zelf een tl1000s , had deze over genomen met schade en dus verbouwd naar een streetfighter.
heb er enkele jaren veel plezier mee gehad maar rij er nu zelden nog op omdat ik in 2018 een gsx-s1000 erbij heb gekocht.
Ok eerst proberen m n Honda te verkopen en dan maar eens kijken bij die TLs
 
Voor wie geintereseerd is, ik heb nog wat TL1000S onderdelen gevonden in mn schuurtje.
  • Een kapot en gedemonteerd blok waarvan de afgebroken schakelvork een touristische ronde door het blok gedaan heeft, maar nog wel wat bruikbare kapjes, lagers
  • e.d. heeft. Voorste kleppendeksel zit er niet bij. Mag weg voor een fles schotse single malt whisky.
  • Een donkere kuipruit, 35 euro
  • originele uilaten, niet mooi (zijn eens gelast) maar wel heel. Doe een bod
  • duo seat cover, niet in orginele kleur zwart,zul je dus moeten spuiten 35 euro
  • rijders zadel, helemaal heel, geen scheuren 45 euro.
  • DSC_0171.jpg
    DSC_0172.jpg
    DSC_0173.jpg
    DSC_0174.jpg
    DSC_0175.jpg
    DSC_0187.jpg
    DSC_0188.jpg
    DSC_0190.jpg
    DSC_0192.jpg
    DSC_0193.jpg
    DSC_0194.jpg
    DSC_0195.jpg
    DSC_0196.jpg
    DSC_0197.jpg
    DSC_0198.jpg
 
Vanaf vandaag ook eigenaar van een TL 1000 S (98). Speelgoed voor op de zondag. Ben benieuwd, tot nu toe niets dan lof!
 
Ja bij RV in Bergen NH, een Honda CBR 1000f en 2 Kawa s GPX 600 ingeruild
En nu dus op de mooie TL. *O*
Ik heb er vijf gehad, lekker dikke fietsen waar je niet altijd het onderste uit de kan hoeft te halen om plezier te hebben. :]

Naar aanleiding van je gebruikersnaam post ik een vakantiefoto van mij uit 1983. :+ :$
Ik wilde er zo graag op rijden dat ik uiteindelijk mijn zin kreeg.
 

Bijlagen

  • 1983 Vakantie Oostkapelle truusjetrap.jpg
    1983 Vakantie Oostkapelle truusjetrap.jpg
    152,1 KB · Weergaven: 11
Gisteren heb ik een enorme winst in stuurgedrag mogelijk gemaakt.

Tijdens de eerste ritjes merkte ik enorm veel moeite bij rotondes / korte bochten. De bocht uit willen, bokken, stoten, blokkeren v/h achterwiel bij de slepende achterrem. Iets wat ik niet herken in andere motoren en/of mijn rijstijl. De TL is niet de gemakkelijkste motor had ik me laten vertellen, maar zo moeilijk?

Gisteren eens goed gekeken naar de veringsinstellingen. Hier klopte niets van! Demping (ingaand) achter stond geheel dicht. Uitgaand slechts een halve slag open. Voorvork was ongelijk ingesteld en ook drama instellingen.

Na wat leeswerk en wat tijd om instellingen te checken op het volgende uitgekomen:

Voorvork:

Veervoorspanning: van 3 ringen naar 5 ringen zichtbaar

Ingaand van 0.5 naar 2.5

Uitgaand 3/4

Achter:

Achter: Ingaand 4 1/2 omw. uit
Uitgaand 1 1/2 omw. uit
Veervoorspanning niet veranderd.


Wat stuurt dat ineens goed! Wereld van verschil.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Gisteren heb ik een enorme winst in stuurgedrag mogelijk gemaakt.

Tijdens de eerste ritjes merkte ik enorm veel moeite bij rotondes / korte bochten. De bocht uit willen, bokken, stoten, blokkeren v/h achterwiel bij de slepende achterrem. Iets wat ik niet herken in andere motoren en/of mijn rijstijl. De TL is niet de gemakkelijkste motor had ik me laten vertellen, maar zo moeilijk?

Gisteren eens goed gekeken naar de veringsinstellingen. Hier klopte niets van! Demping (ingaand) achter stond geheel dicht. Uitgaand slechts een halve slag open. Voorvork was ongelijk ingesteld en ook drama instellingen.

Na wat leeswerk en wat tijd om instellingen te checken op het volgende uitgekomen:

Voorvork:

Veervoorspanning: van 3 ringen naar 5 ringen zichtbaar

Ingaand van 0.5 naar 2.5

Uitgaand 3/4

Achter:

Achter: Ingaand 4 1/2 omw. uit
Uitgaand 1 1/2 omw. uit
Veervoorspanning niet veranderd.


Wat stuurt dat ineens goed! Wereld van verschil.
Knap en goed gedaan. :Y

Je kan (normaal gesproken, nu iets minder) ook altijd langs Hyperpro voor een veringcheck.
Ze stellen hem dan gratis voor je af. No strings attached. :9
 
Knap en goed gedaan. :Y

Je kan (normaal gesproken, nu iets minder) ook altijd langs Hyperpro voor een veringcheck.
Ze stellen hem dan gratis voor je af. No strings attached. :9

Ik was sowieso van plan om er een keer een goede (hyperpro) shock onder te plaatsen. Gaf bij mijn Blackbird ook een wereld van verschil. Hopelijk zijn ze nog beschikbaar voor dit type.

Maar dat is niet het eerste werk. Staan eerst nog wat andere klusjes op de rol.

Ga dit weekend een lekkende pakking onder de tank repareren.

Daarna een uitlaatpakking. De vorige eigenaar gaf aan dat het zo'n gaaf apparaat met backfires was, maar mij lijkt het niet echt de bedoeling ;)
 
Veel plezier!

Standaard zijn het ruwe diamanten. Kleine ingrepen kunnen een enorm verschil maken.

Dat lees ik inderdaad wel meer. Kom binnenkort ook aan de beurt voor nieuwe banden. Schijnt ook nogal verschil te maken wat je er op legt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan